Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 771 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

Инвестиционният проект на кандидата „Доизграждане на канализационната мрежа и частична реконструкция на водопроводна мрежа в гр. Средец” предвижда основно доизграждането на канализационната мрежа в гр. Средец (идентифициран като агломерация над 10 000 е.ж.), което ще доведе до обхващане на цялото население на града и насочване на всички отпадъчни води към съществуващите приемни канализационни колектори и ще осигури нормално хидравлично натоварване на функциониращата ПСОВ в града.
В допълнение, проектът прилага интегрирания подход при решаването на проблемите в областта на “водоснабдяването и канализацията” във водния сектор в агломерацията. От една страна, той дава приоритет на разделна схема на канализацията, което ще осигури устойчиво предотвратяване на природните бедствия в уязвимия целеви регион. От друга страна, операцията предвижда съпътстваща реконструкция на най-компрометираните участъци от водопроводната мрежа на града, чиито трасета съвпадат напълно с трасетата на канализаци
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 6: Одит : Дейността е свързана с провеждането на текущ и окончателен одит на проекта (вкл. изготвянето на междинни одитни доклади и окончателен одитен доклад) в обхват на работата съгл. „Насоки за извършване на одит по проекти, финансирани по ОПОС”. По конкретно, одитните процедури включват (без да се ограничават до) следните проверки:  Дейностите по инвестиционния проект са осъществени в съответствие с принципите за добро финансово управление (т.е. средствата са изразходвани икономично, ефективно и ефикасно)  Проектът е реализиран с необходимите ресурси (т.е. бенефициентът/ изпълнителите са разполагали с административните, финансовите, техническите и физическите ресурси, необходими за изпълнение на съответните задачи).  Изборът на изпълнители по договорите, чрез които се изпълнява проектът, е проведен в съответствие с изискванията на националното законодателство (с изключение на обществените поръчки за строителство, строителен надзор и одит на проекта и обществените поръчки, попадащи в обхвата на чл. 19, ал. 2 т. 22 „б” от ЗОП);  Всички декларирани разходи да са действително извършени и допустими, в съответствие с изискванията на европейското и националното законодателство относно допустимост на разходите по програми, съфинансирани от Кохезионния фонд и Европейския фонд за регионално развитие на ЕС;  Първичните счетоводни документи (фактури, протоколи и др.) и документите с еквивалентна доказателствена стойност са налични и валидни;  Напредъкът по проекта (в т.ч. финансов и физически) е проверен от бенефициента, включително чрез проверка на реалното изпълнение на мястото на проекта (където е необходимо);  Спазени са изискванията по отношение поддържането на адекватна одитна пътека;  Всички дейности по съответния проект са надлежно документирани като всички документи за разходите се съхраняват и са на разположение на националните и европейските контролни органи при поискване;  Проверка на докладваните нередности;  Слабостите, констатирани при извършени одити, са адресирани по подходящ начин;  Исканията за средства, подадени от бенефициента, са точни, пълни и са във формат, изискван от УО;  Неправомерно изплатените суми са възстановени по надлежния ред;  Проверка на счетоводната система и осчетоводяванията на разходите в счетоводната система;  Проверка за двойно финансиране и спазване законодателството в областта на държавните помощи;  Проверка на наличността и съдържанието на предвидените мерки за информация и публичност; Съобразно обхвата на ангажимента, одитът на проекта следва да бъде извършен в съответствие с приложимите стандарти: (1) Стандартите, издавани от международната организация на върховните одитни институции (INTOSAI); (2) Международните стандарти за професионална практика по вътрешен одит, издавани от Международния институт на вътрешните одитори и (3) Международните одиторски стандарти, издавани от международната федерация на счетоводителите. Одитът на проекта следва да бъде извършен от експерт/и с необходимата квалификация. Резултатите от извършения одит следва да бъдат представени в изчерпателен доклад, който съдържа одитно мнение съобразно „Насоки за извършване на одит по проекти, финансирани по ОПОС”. 0.00 0.00
Дейност 7: Надзор по време на строителство: Поддейност 7.1: Строителен надзор Поддейността включва стриктен контрол на строителния процес и изготвяне на пълна строителна документация по смисъла на чл. 168 от ЗУТ – от откриване на строителната площадка до въвеждане на подобектите в експлоатация. Квалифицираните специалисти по съответните части ще следят за качественото изпълнение на строително монтажните работи, ще изискват необходимите декларации за съответствие за вложените материали, протоколи, гарантиращи безопасността и качеството на изпълнените инсталации, както и ще съставят се всички актове, съгласно действащите нормативи. Преди изпълнението на поддейността ще бъде проведена обществена поръчка „Строителен надзор” за избор на изпълнител съгласно ЗОП и подзаконовите актове за неговото прилагане. Поддейност 7.2: Авторски надзор Авторският надзор включва следене и контрол на реализацията на проекта с цел да се гарантира съответствие с предварително заложените технически параметри. В обхвата на авторския надзор попада и препроектиране на отделни участъци, в случай на констатирани съществени изменения на проекта съгласно чл. 154 от ЗУТ. 0.00 0.00
Дейност 5: Техническа помощ за организация и управление на проекта: Поддейност 5.1: Управление на проекта С оглед управление цикъла на проекта и гарантиране ефективното и ефикасно постигане на заложените проектни цели, организационната структура за неговата реализация предвижда създаването на Звено за управление на проекта (ЗУП), включващо служители на Бенефициента (ПМС № 249/2007 г.) и служител на ВиК оператора, за което Звено е предвидена Техническа помощ на екип от квалифицирани външни консултанти (избрана по реда на ЗОП). Поддейност 5.2: Публичност Мерките за осигуряване на информация и публичност по проекта са разработени в съответствие с Изисквания за изпълнение на мерките за информация и публичност от бенефициентите на Оперативна програма “Околна среда 2007 – 2013 г.” и Ръководството за планиране, подготовка и изпълнение на мерките за информация и публичност на Програма ИСПА и Кохезионния фонд на ЕС. Съобразени са и с указанията в Поканата за кандидатстване. Те предвиждат използването на следните комуникационни канали: телевизионни канали, печатни издания, външна реклама, информационни брошури и интернет. Поддейност 5.3: Подготовка и изработване на документация за възлагане на обществени поръчки В рамките на поддейността попада техническото изготвяне на документацията за възлагане на обществени поръчки в съответствие със ЗОП и подзаконовите актове за неговото прилагане по задания на бенефициента. По-конкретно, при нейното изпълнение ще бъдат изготвени документации за следните обществени поръчки:  ОП: "Доставка на офис консумативи по проекта" (вид процедура: избор на подходяща оферта);  ОП: "Мерки за публичност на проекта" (вид процедура: избор на подходяща оферта);  ОП: "Строително-монтажни дейности" (вид процедура: открита процедура);  ОП: "Упражняване на независим строителен надзор на обекта" (вид процедура: открита процедура) и  ОП: "Одит на проекта" (вид процедура: избор на подходяща оферта). Поддейност 5.4: Финансови разходи във връзка с реализация на проекта В рамките на поддейността са включени всички онези разходи за финансови операции по проекта, които са обективно свързани с паричните транзакции и/или с ползването на кредитен ресурс. Те най-общо включват:  разходи за банкови такси, свързани с поддръжането на банкова сметка за целите на проекта;  такси за парични преводи, начислявани от обслужващата финансова институция;  разходи за банкови гаранции, свързани с ползването на междинни плащания и/или външен оборотен кредите ресурс;  разходи за лихви по кредит от Фонд ФЛАГ (Прогнозен максимален размер на кредита 1 825 000 лв.; Прогнозен годишен лихвен процент 4.477%) Съгл. ПМС № 249/17.10.2007 г. гореописаните финансови разходи (а с това и поддейност 5.3.) са недопустими за финансиране и като такива са отразени в бюджета на проектното предложение като недопустими разходи. 0.00 0.00
Дейност 1: Проучване и проектиране: Поддейност 1.1: Проучвания и проектиране – реализирани През 2009 г. в рамките на ДБФП № 58-131-СО51, финансиран по процедура за техническа помощ от ОПОС, са разработени прединвестиционно проучване и работни проекти за останалата за доизграждане част от канализационната мрежа на агломерацията (40%). Разработени са също така и работни проекти за реконструкция на най-компрометираната част от водопроводната мрежа на града, при пълно съвпадение на трасетата на водопроводната и канализационната инфраструктура, обект на СМР. Въз основа на готовите работни проекти са изготвени подробни количествено-стойностни сметки (КСС) на двата подобекта на инвестицията. Всички работни проекти, по които предстоят строително-монтажни работи са съгласувани с операторите (експлоатационните дружества) и са преминали оценка на съответствието със съществените изисквания към строежите. Изготвен е и План за безопасност и здраве със схеми за временна организация на движението по време на строително-монтажните работи. Въз основа на прединвестиционното проучване и изготвените работни проекти за инвестиционния обект е разработен Анализ „Разходи-Ползи”. Преди изпълнението на съответните дейности са проведени необходимите обществени поръчки съгласно ЗОП и подзаконовите актове за неговото прилагане, както следва: ОП „Проектантски услуги – прединвестиционно проучване и технически работни проекти”; ОП „Консултантски услуги – изготвяне на АРП и попълване на Апликационна форма”; ОП „Оценка насъответствието”. 0.00 0.00
Дейност 3: Строително-монтажни работи: По-долу са представени конкретните инженерно-технически решения в рамките на двата подобекта на инвестицията. Те третират детайлната разработка на Алтернатива 2.Б като част от Вариант 2 – приет за „Избрано решение” с Протокол № 12 от 27.08.2009 г. на експертен съвет на Община Средец. Поддейност 3.1: СМР на подобект „Доизграждане на канализационната мрежа в гр. Средец” Поддейност 3.2. СМР на подобект „Частична реконструкция на водопроводна мрежа в гр. Средец” 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).