Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 771 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

Подготовка на инфраструктурен проект за подобряване на ВиК системата на гр. Драгоман
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1: Управление на проекта: Със заповед на Кмета на общината веднага след подписване на Договора между МОСВ и Община Драгоман ще бъде назначен екип на проекта, състоящ се от 5 човека: - Ръководител на проекта – 18 месеца; - счетоводител – 18 месеца; - технически секретар – 18 месеца; - юрист – 15 месеца; - еколог – 10 месеца. Екипът ще бъде назначен с извънтрудови договори и/или граждански договори (в зависимост от сегашното правоотношение на лицата с общината). В месечните договори на всеки ще бъдат определени детайлно задълженията и отговорностите, както и мястото на позицията в структурната схема на проекта. Дейността на всеки член на екипа ще се приема в писмен вид от Ръководителя на проекта; дейността на Ръководителя – от Кмета на общината. Екипът ще разполага с месечен бюджет за офис консумативи, които ще се отчитат съгласно националното законодателство и конкретните изисквания на УО. Разходите за офис консумативи ще се одобряват от Ръководителя. 25 400.00 0.00
Дейност 2: Разработване на работен проект : • Изготвяне на техническо задание; Екипът на проекта ще разработи всички необходими документи за обявяване на отворен търг за услуга в съответствие със ЗОП. Предметът на поръчката ще включва следните основни дейности: 1. Прединвестиционни проучвания 2. Идеен проект 3. Работен проект с проектно-сметна документация /ПСД/ 3.1. Водоснабдяване; 3.2. Канализация. 3.3. Пречиствателна станция за отпадъчни води 4. Тръжни документи за строителство. Тръжните документи ще бъдат представени на Управляващия орган за удобрение. • Обявяване на отворен тър за услуга; След получаването на удобрение от Управляващия орган, ще бъдат публикувани обяви – в Агенцията за обществени поръчки, в 1 ежедневник и в 1 специализирано издание (в. „Строителството и градът”, както и в местния вестник), за да се осигури необходимата публичност и прозрачност. • Оценка на предложенията; Със заповед на Кмета на общината ще бъде номинирана Комисията по оценка. Тя ще включва Председател (Юристът на проекта), Секретат – Техническия секретар на екипа и 3-ма членове - Ръководителят на проекта, еколога и счетоводителят. Всеки от тях ще подпише Декларация за безпристрастност и поверителност. Оценката ще следва етапите на ЗОП: проверка за административно съответствие, оценка за технически и финансов капацитет. Председателят изготвя Протокол от дейностите на комисията и Решение за класиране на кандидатите и определяне на изпълнител. Тези документи, заедно със заповедта, входящия регистър на получените оферти, декларациите и 1 копие на всички оферти ще се представят на Управителния орган за удобрение на процедурата. • Сключване на договор с изпълнителя; На избрания изпълнител ще бъде предложено сключването на договор, който след удобрение от УО ще влезе в сила. Екипът на проекта и общината ще предоставят всички допълнителни изходни данни. • Представяне на 2 варианта на идеен проект и избор на оптималния; Изборът на оптимален идеен проект ще се извърши чрез подпис на Ръководителя на проекта. Обсъждането на вариантите ще включва представител на общината, представител на Общинския съвет, еколога на проекта. • Представяне на работен проект и подписване на Приемо – предавателен протокол. Техническия секретар ще организира, а изпълнителя ще презентира основните моменти на работния проект. Форматът на представяне ще бъде удочнен в процеса на изпълнение на проекта. 673 000.00 0.00
Дейност 3: Получаване на разрешително по Закона за биологичното разнообразие: Тази дейност има подготвителен етап. Съгласно Закона за биологичното разнообразие /ЗБР/, на територията на страната е изградена Национална екологична мрежа, която включва 3 категории: - защитени зони, в които могат да участват защитени територии; - защитени територии, които не попадат в защитените зони; - КОРИНЕ места, Рамсарски места, флористично важни места и орнитологични важни места. • В подготвителния етап екологът ще се запознае с обхвата на Националната екологична мрежа и ще определи дали териториите, които ще бъдат обект на инфраструктурно въздействие, поподат в някоя от горните категории. В зависимост от резултата, се определя и трасето на ВиК системата. • Изпълнението на дейността ще започне непосредствено след одобряване на варианта на идеен проект. Ще се изготви уведомително писмо за инвестиционното предложение до съответния компетентен орган от МОСВ, с приложени всички документи, изисквани по чл.31 на ЗБР. Екологът, съвместно с представител на регионалната инспекция по околната среда и водите. ще. извърши консултации с обществеността. При необходимост ще се извършат допълнителни проучвания и анализи или събирането на допълнителна научна информация относно предмета и целите на защитената зона и/или очакваната степен на увреждане на зоната. • В резултат, ще бъде завършена оценката за съответствие и ще бъде получено разрешително по ЗБР. 2 000.00 0.00
Дейност 4: Получаване на разрешително по Закона за опазване на околната среда : Дейността ще се извърши в съответствие с разпоредбите на Наредбата за условията и реда за извършване на оценка за съвместимост на планове, програми, проекти и инвестиционни предложения с предмета и целите на опазване на защитените зони. Екипът на проекта ще събере и комплектова в подходчщ вид информация за преценяване необходимостта от ОВОС съгласно Наредба № 59/2003 г. изм.бр.3/10.01.2006г. за условията и реда за извършване на оценка на въздействието върху околната среда на инвестиционни предложения за строителство, дейности и технологии прил.2 към чл. 6. Информацията ще включва следното: - Характеристика на инвестиционното предложение; - Местоположение на инвестиционното предложение; - Характеристика на потенциалното въздействие, вследствие реализация на инвестиционното предложение. Представянето на информацията ще бъде извършено веднага след избора на варианта на идеен проект, който е част от документация, изисквана от районната инспекция по ООС. 2 000.00 0.00
Дейност 5: Дейност във връзка с процедурите за издаване на разрешителни по Закона за водите: Съгласно Закона за водите, Разрешително се издава от министъра на околната среда и водите. За получаване на разрешителното за водовземане и разрешителното за ползване на воден обект е необходимо да се представи задължителна информация, дефинирана в чл. 56 на Закона. Дейността ще включва събиране и комплектоване на данните, оформянето им в изисквания вид и представяне на искане за издаване на разрешителни. 2 500.00 0.00
Дейност 6: Оценка на съответствието : • Дейността включва провеждане на тръжна процедура за услуга - избор на изпълнител за строителен надзор. Общата индикативна стойност е 20 500 000 лв. /След представяне на ПСД тази стойност ще бъде определена точно./ Етапите, през които ще се премине са в съответствие със ЗОП и са аналогични на подробно описаните в Дейност „Изготвяне на техническо задание; Екипът на проекта ще разработи всички необходими документи за обявяване на отворен търг за услуга в съответствие със ЗОП. Тръжните документи ще бъдат представени на Управляващия орган за удобрение. • Обявяване на отворен тър за услуга; След получаването на удобрение от Управляващия орган, ще бъдат публикувани обяви – в Агенцията за обществени поръчки, в 1 ежедневник и в 1 специализирано издание (в. „Строителството и градът”, както и в местния вестник), за да се осигури необходимата публичност и прозрачност. • Оценка на предложенията; Със заповед на Кмета на общината ще бъде номинирана Комисията по оценка. Тя ще включва Председател (Юристът на проекта), Секретат – Техническия секретар на екипа и 3-ма членове - Ръководителят на проекта, еколога и счетоводителят. Всеки от тях ще подпише Декларация за безпристрастност и поверителност. Оценката ще следва етапите на ЗОП: проверка за административно съответствие, оценка за технически и финансов капацитет. Председателят изготвя Протокол от дейностите на комисията и Решение за класиране на кандидатите и определяне на изпълнител. Тези документи, заедно със заповедта, входящия регистър на получените оферти, декларациите и 1 копие на всички оферти ще се представят на Управителния орган за удобрение на процедурата. • Сключване на договор с изпълнителя; На избрания изпълнител ще бъде предложено сключването на договор, който след удобрение от УО ще влезе в сила. • Изготвяне на Доклад за оценка на съответствието. Работният проект, разработен от проектанската организация, ще бъде представен на изпълнителя на строителен надзор за проверка и издаване на становище. 64 500.00 0.00
Дейност 7: Придобиване на земя и учредяване на прево на строеж: Водещ в изпълнението на тази дейност е юристът на проекта. Чрез поземлената комисия ще бъдат идентифицирани собствениците на частните терени, попадащи в обхвата на ВиК системата. Процедурата по закупуване на земята ще следва изискванията на националното законодателство. Част от дейността включва учредяване на право на строеж – върху терена на планираната за изграждане ПСОВ. Процедурата на придобиване на собственост ще бъде завършена в рамките на проекта, за да не се забави започването на СМР при фазата на инвестиционния проект. Тази дейност е недопустима за финансиране със средства от грантовата схема, затова Общинският съвет даде своето съгласие за финансирането й със средства от общинския бюджет. Тези средства ще бъдат възстановени от грантовата схема на инвестиционния проект. 0.00 0.00
Дейност 8: Изготвяне на финансови и икономически анализи: Дейността включва провеждане на тръжна процедура за услуга (отворен търг) - избор на изпълнител за услуга. Етапите, през които ще се премине са в съответствие със ЗОП и са аналогични на подробно описаните в Дейност „Изготвяне на техническо задание”. Екипът на проекта ще разработи всички необходими документи и ще проведе търга. Финансовите и икономически анализи ще обхващат цялата система на ВиК услугите на гр. Драгоман. Те ще бъдат извършени в съответствие с „Методически указания на Министерство на финансите за подготовка и изпълнение на инвестиционни проекти”. Финансовите и икономически анализи ще включват задължително и анализ за разходите и ползите. Изходните данни за анализите ще бъдат предоставени от работния проект, местното ВиК дружество и общинската администрация. Изпълнението на дейността ще се подпомага от Ръководитела на проекта. Изпълнението на дейността ще завърши с представяне на Доклад с финансовите и икономически анализи на ВиК услугите в гр. Драгоман. Този документ също е част от документите за кандидатстване за инфраструктурния проект. 83 000.00 0.00
Дейност 9: Попълване на формуляр за кандидатстване за финансиране на бъдещия инвестиционен проект: Дейността ще се извърши от външен изпълнител, избран въз основа на ЗОП – отворен търг за услуга. Екипът на проекта ще разработи техническите спецификации и ще организира цялата процедура по публикуване, оценка и избор на изпълнител. Всеки етап на процедурата подлежи на ex-ante контрол от Управляващия орган. За разработването на Формуляра екипа на проекта и общинската администрация ще предоставят всички необходими документи и информация. Изготвеният формуляр ще бъде приет с Приемо-предавателен протокол, подписан от Ръководителя на проекта и Кмета на общината. Той ще бъде елемент от документите за кандидатстване за инвестиционния проект. 393 000.00 0.00
Дейност 10: Одит: Ще се проведе тръжна процедура /Наредбата за малки обществени поръчки, пряко договаряне/ за избор на изпълнител - лицензиран експерт – счетоводител или одиторска фирма. Одитът ще бъде извършен преди подаването на окончателния доклад по проекта. Одиторът ще изготви Доклад, удостоверяващ, че отчетените разходи са верни, надждни и обосновани с изискуемите разходо-оправдателни документи, както и че са извършени по целесъобразен и законосъобразен начин. Докладът на одита ще бъде приложен към окончателния доклад по проекта. 9 000.00 0.00
Дейност 11: Информация и публичност: Дейността включва подготовка, публикуване и разпространение на материалите, планирани за осъществяване на информираност за проекта и публичност на приноса на Европейския съюз и МОСВ. 1. Планирани са следните информационни носители: - печатни материали (брошура) – 100 броя А4, 8 цвята; 2. Комуникационни канали: - Ежедневници – 4 публикации - Седмичници – 3 публикации - Външна реклама - Информационни брошури - Интернет (интернет страницата на общината) 2. Комуникационни инструменти: - прессъобщение - преспапка (100 броя) - Информация в Интернет ( на страницата на общината); - публично събитие – 4 броя: при подписване на договора и на заключителния етап, публично обсъждане по ЗБР и срещата със собственици на земя, разположена на терена на ВиК системата. Материалите за информация и публичност ще спазват изискванията на „Ръководство за планиране, подготовка и изпълнение на мерките за информация и публичност” Техническият секретар на проекта ще подготви текста на материалите за публикуване. 4 500.00 0.00
Извършване на експертиза на работен проект за ПСОВ: Експертиза за оценка на работен проект за ПСОВ 200.00 0.00
Попълване на формуляра за кандидатстване по настоящата грантова схема за Техническа помощ: Попълване Формуляра за кандидатстване – Анекс Б от документите за кандидатсване по грантова схема BG161PO005/08/1.30/01/01 14 800.00 0.00
Предоставяне на необходимите изходни данни за състоянието на ВиК системата на гр.Драгоман и необходимите за извършване инфраструктурни дейности - вид на работите и стойности по окрупени показатели.: Експертен анализ на ситуацията и предоставяне на прогнозни цени на планираните СМР 8 333.00 0.00
Попълване на данните за общината - Анекс 3: Попълване Анекс З от документите за кандидатсване по грантова схема BG161PO005/08/1.30/01/01 900.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).