Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 771 TREES
Български

Programme: Administrative Capacity

Planning region: All

Description

Повишаване на капацитета и професионализма на общинските служители 
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1: Организация и управление на проекта: Дейността е пряко свързана с организацията и управлението на проекта, което ще се осъществява на основата на системен подход, ясно и последователно планиране и наблюдение на проектните дейности. Организацията на екипа ще се осъществи чрез възлагане на задълженията и дейностите на членовете на екипа съобразно законодателството. С цел доброто изпълнение на проекта ще се сформира оптимален екип за управление, който ще се състои от следните позиции: ръководител и счетоводител. Екипът ще следи за правилното провеждане на всички проектни дейности като ръководи работата на външните изпълнители и дава насоки и препоръки с оглед навременното и пълно изпълнение на проекта. Ще бъде изготвен подробен график за изпълнение на дейностите с цел оптималното постигане на заложените цели и резултати. Екипът ще има вътрешен механизъм за мониторинг, което ще способства за ефективната комуникация между членовете на екипа и доброто управление на проекта. Мониторингът ще включва текущо и систематично набиране и анализ на информация за изпълнение на дейностите по проекта, която ще се използва за отчитане на заложените индикатори. С цел добрата организация на проектната документация и правилното съхранение на всички документи и отчети ще се изготви проектно досие, което ще се актуализира и съхранява от определен член на екипа. Екипът ще координира разработването на документацията за възлагане на обществена поръчка за изпълнение на дейностите, което ще се осъществи съобразно националното законодателство в областта на обществените поръчки. Освен това ще бъдат спазени принципите на прозрачност и независимата оценка на кандидатите. Дейността е в пряко изпълнение на Общата цел на ОПАК и на специфичните цели на настоящия проект. 7 012.20 0.00
Дейност 2: Провеждане на обучения по курсове от каталога на Института по публична администрация : Направеното предварително проучване за потребности от обучение показа, че служителите имат нужда от обучение по следните теми на курсове, които ще бъдат посетени:  Обучение „Прилагане на нормативната уредба за планиране на човешките ресурси в държавната администрация” от каталога на Института по публична администрация за общо 3 служители;  Обучение по „Стратегически мениджмънт в държавната администрация” – 3 служители;  Обучение по „Регулация и практика в България ” – 4 служители  Обучение по „Административна стилистика” от каталога на Института по публична администрация за общо 10 служители; Първите три обучения са предназначени за служители от администрацията на експертни и ръководни длъжности, които в своята работа имат необходимост от усъвършенстване на уменията и познанията си в областта на държавната служба, стратегическото управление и регулациите. Обучението ще се проведе от Института по публична администрация. Последното обучение е насочено към подобряване на уменията на служители за подготовка на документи, което ще спомогне на общината за по-добро общуване с гражданите. Целите на обучението са насочени към усвояване на изискванията на езика и стила на различните видове документи, както и към усвояване на писмен и устен изказ, осигуряващ ефективно общуване в рамките на администрацията и в отношенията с гражданите и бизнеса. 3 080.00 0.00
Дейност 3: Провеждане на специализирани обучения: Направеното предварително проучване за потребностите от обучение показа необходимост от провеждане на специализирани обучения. В рамките на тази дейност ще се проведат три специализирани обучения за служители в общинската администрация: - Специализирано обучение за общо 20 ръководители и служители в общината за усъвършенстване на уменията за общуване с гражданите. - Специализирано обучение за общо 15 служители в областта на предоставянето на бизнес информация и услуги в общината. - Обучение по английски език, съобразено с Европейската езикова рамка и стандартите за качествено езиково обучение, за общо 20 общински служители – 10 за ниво А1 и 10 за ниво А2; Първото обучение ще бъде за общо 20 служители в общината за усъвършенстване на уменията за общуване с граждани. Това обучение е с важно значение, тъй като служителите в общината са в пряк контакт с хората и район „Младост” е административната единица, която реално е най-близко до гражданите. Хората възприемат, че решаването на техните проблеми трябва да се осъществява на най-ниско равнище и поради това служителите в общината са в ежедневен контакт с тях. Ще се изготви специализирана програма за обучението, като то се фокусира върху изграждане на умения за: - общуване; - управляване на информация; - обмисляне и решаване на проблеми; - поемане на отговорност. Обучението ще бъде в рамките на два дни. Ще се развият дидактичните умения и способностите на служителите за това как да говорят така, че другите да внимават и разбират. Ще се развият способности за слушане и задаване на въпроси с цел разбиране и оценяване на другите гледни точки. Ще се представят, добри практики, казуси и поставяне в реални ситуации. Ще се разгледат техники за справяне с трудните хора, които противоречат, възразяват, обвиняват и пр. Второто специализирано обучение ще бъде в областта на предоставянето на бизнес информация и услуги в общината. Обучението ще се проведе за общо 15 служители. Това обучение е изключително важно от гледна точка на това какви са добрите практики за предоставяне на услуги за бизнеса. Общината има ясна необходимост от подобряване на начина на комуникация и предоставяне на услуги за бизнеса и по тази дейност ще се предоставят добри практики, които да спомогнат за по-умело комуникиране с бизнеса. Ще се изготви специализирана програма за обучението като служителите ще бъдат обучени за това как да осъществяват бизнес комуникация: устна, писмена и електронна. Ще се обучат как да се направлява диалогът по време на водене на разговори и как да се дават ефективни отговори на задаващите въпроси. Ще се представят основите на вербална и невербална комуникация. И в двете специализирани обучения ще се засегнат темите за равните възможности и превенция на дискриминацията. Третото обучение в рамките на тази дейност ще е свързано с провеждане на две обучения по английски език съответно на ниво А1 и на ниво A2 съгласно Общата Европейска езикова рамка. Основната цел на обучението ще бъде развиване на уменията за ефективно общуване на английски език. В процеса на обучение ще се развиват паралелно всички езикови умения – четене, слушане, писане и говорене. Програмите за обучението ще бъдат съобразени с ежедневната натовареност на служителите както и с индивидуалните нужди на обучаващите се и знанията и уменията за работно владеене на английски език. След направено предварително проучване сред служителите в общината 10 души имат желание за участие в обучение по А1 и 10 души по А2. Ще се сформират 2 групи по 10 участника. Курсовете ще бъдат интензивни с продължителност 100 часа. Обучение на ниво А1 Обучението ще покрива граматичните и лексикални изисквания за ниво А1, съобразно изискванията на Общата Европейска езикова рамка, което включва езикови познания в три направления: разбиране, говорене и писане. Разбирането ще обхваща слушане, при което се разбират познати думи и често употребявани изрази, свързани с обучаемия, неговото семейство и конкретно непосредственото му обкръжение – естество на работа и четене, при което обучаемият разбира познати имена, думи и прости изречения. Говоренето ще включва участие в разговор, при което обучаемият общува по прост начин, при условие, че събеседникът е готов да повтори или по-бавно да преформулира казаното и му помогне да изрази, това, което се опитва да каже. Обучаемият може да задава и отговаря на прости въпроси по познати теми или за това, от което има непосредствена нужда, както и самостоятелно устно изложение, което му позволява да използва прости изрази и изречения, за да опише мястото, където живее, и хората, които познава, своята работа и т.н. Писането за ниво А1 ще даде възможност на обучаемите да се научат да пишат кратък лесен текст, да попълнят личните си данни във въпросник (напр. името, националността и адреса си във формуляр). След края на обучението участниците ще могат да използват кратки ежедневни изрази и основни фрази с цел посрещане на конкретни си ежедневни нужди. Ще могат да представят себе си или другиго, както и да задават и отговарят на въпроси от лично естество. Ще развият уменията си за четене чрез подходящи текстове, под формата на инструкции, кратки диалози, разкази, биографии. Ще могат да създават кратки текстове и ще изразяват мнение по определени теми на базата на усвоената граматика /основните глаголни времена, лични и притежателни местоимения, предлози/ и лексика /пътувания, пазаруване, забавления. Обучение на ниво А2 Основната цел на обучението ще бъде доразвиване на уменията за ефективно общуване на английски език, придобити в рамките на обучението в ниво А1. Обучението ще покрива граматичните и лексикални изисквания за ниво А2, съобразно изискванията на Общата Европейска езикова рамка, което включва езикови познания в три направления: разбиране, говорене и писане. Обучението ще бъде и практическо насочено към ежедневната работа на служителите в общината. След края на обучението участниците ще обогатят активния си речник в две основни насоки: създаване на контакти чрез задаване на въпроси и показване на заинтересованост и справяне с всекидневни дейности и проблеми Служителите ще могат да възприемат основната информация под формата на диалози и монолози, и даване на подобаващ отговор. Ще могат да възприемат писмен текст, поднесен под формата на статии, кратки разкази и интервюта. Ще могат да създават смислен текст на базата на усвоената граматика. Курсовете ще бъдат ускорени и ще изискват допълнително работа от страна на участниците. При приключването им, ще се проведе финален тест за оценка на придобитите познания, и всеки, взел го с минимум 70%, ще получи сертификат за покрито ниво. 27 000.00 0.00
Дейност 4: Провеждане на екипни обучения за администрацията: В рамките на тази дейност ще се проведат две екипни (групови) тридневни изнесени обучения за служители в общинската администрация: - Обучение по екипна ефективност за общо 40 служители - Обучение за мотивация и решаване на конфликти в екипа за общо 31 служители Първото обучение по екипна ефективност ще бъде тридневно, изнесено извън София за общо 40 служители в общинската администрация. Обучението ще бъде насочено към подобряване на отношенията и екипната ефективност, както и към придобиване на умения за изграждане и работа в екип. Обучението ще се реализира въз основа на предварителна програма. Обучението ще обхваща теми, свързани с логиката и основите на екипната работа, както и с принципите за ефективна комуникация в екипа. Обучението ще е насочено към решаване на въпроса как да общуваме помежду си по-ефективно, за да взимаме по-добри решения и решаваме проблемите на хората. Обучението ще бъде интерактивно, като ще се проведе в контролирана среда с практическа насоченост, под формата на ролеви игри, работа в малки групи, дискусии и споделяне. Ще се осъществят стимулационни упражнения. За да могат участниците да учат ефективно, ще бъдат ангажирани в изпълнението на конкретно зададени задачи, които да дават преживявания, което е най-добрият източник на познания и умения. Логиката на дейността е служителите да работят в неформалната среда като именно в тази среда се развиват най-добре комуникативните си умения, чувство за взаимопомощ и работа за постигането на общи цели. Чрез специфичните игри служителите ще влизат в различни роли като целта е да отключват творческия си потенциал за екипна ефективност. Второто обучение в рамките на дейността също ще е в рамките на три дни за общо 31 служители, като ще се проведе извън София. То ще бъде насочено към мотивиране на членовете на екипа и към начините за решаване на конфликти в екипа. Обучението ще цели да се отговори най-точно на въпроса кое спъва нашата обща работа и как да работим в среда с по-малко конфликти. Обучението ще се проведе под формата на интерактивни презентации, ролеви игри, симулации и модерирани групови дискусии. На обучението ще се цели да се развие способността на служителите открито да признават конфликта и да се търси решение чрез обсъждане, което е критично важно за успеха на екипа. В рамките на обучението ще бъдат приложени различни методи и техники, като всеки служител ще усвои ефикасни способи за разрешаване на конфликти, който е неизбежен. Ще се разгледат техники за психично разтоварване. 29 200.00 0.00
Дейност 5: Дейности за информация и публичност: Тази дейност е насочена към осъществяване на мерки за популяризиране на проекта чрез информиране на широката общественост и медиите, както и на факта, че Европейският социален фонд и правителството на Република България са съфинансирали проекта в съответствие с правилата за информация и публичност в европейските регламенти. Настоящата дейност ще включва: • Организиране и провеждане на две публични събития за по 40 души всяка. • Разработване на информационни материали – 80 бр. За осъществяването на дейностите по информация и публичност са предвидени да се проведат 2 публични събития, на които ще се представят целите и резултатите от проекта. Ще се разработят информационни материали. При провеждането на дейностите за информация и публичност ще се спазват всички изисквания на Управляващия орган на ОПАК относно информацията и публичността на материалите и събитията. На информационните материали, които ще бъдат разпространявани при провеждането им, изрично ще бъде оповестено, че проектът се съфинансира от ЕСФ чрез ОПАК, като се използват флагът на ЕС, логото и слоганът на ЕСФ и на ОПАК. 4 760.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).