Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 771 TREES
Български

Programme: Administrative Capacity

Planning region: All

Description

Усъвършенстване на националната политика за по-добро регулиране в частта й за намаляване на административната тежест
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1: Подготовка на документация и технически задания за обществени поръчки за избор на изпълнители на техническа помощ по проекта: Ще бъдат подготвени тръжни документации за обществени поръчки за избор на изпълнители по: • дейности 2, 3, 5, 6 и 7 (една процедура по ЗОП) o Дейност 2: Оценка на механизмите и практиките за координация и консултация на политиката за намаляване на административната тежест; o Дейност 3: Разработване на предложения за повишаване ефективността на механизми за междуинституционална координация и консултации между административните структури; o Дейност 5: Измерване на съществуващата административна тежест на националното законодателство, свързано с вътрешния пазар на ЕС и изготвяне на предложения за нейното намаляване; o Дейност 6: Повишаване на капацитета на участниците в координационния процес относно основните инструменти за измерване, осъществяване и наблюдение на дейностите за намаляване на административната тежест; o Дейност 7. Информация и публичност • Дейност 8 - Одит на проекта (една процедура по НВМОП) 0.00 0.00
Дейност 2: Оценка на механизмите и практиките за координация и консултация на политиката за намаляване на административната тежест: Целта на Дейност 2 е осигуряване на изчерпателна информация за прилаганите механизми и практики за координация и консултация за изпълнението на политиката за намаляване на административната тежест, вкл. нуждите за по-ефективно функциониране или развитие на съществуващите координационни механизми. В рамките на дейността ще бъдат проучени и добри практики за координация и консултация на инициативите за намаляване на административната тежест в други държави-членки на ЕС. 42 403.12 0.00
Дейност 3: Разработване на предложения за повишаване ефективността на механизми за междуинституционална координация и консултации между административните структури: Целта на Дейност 3 е да бъде разработена съвременна методическа рамка за ефективна междуинституционална координация при планиране, изпълнение и мониторинг на дейности за изпълнение на политиката за намаляване на административната тежест, включваща: - механизми и процедури за координация при планиране, изпълнение и мониторинг на дейности за намаляване на административната тежест; - в случай на необходимост предложения за промени в нормативни актове, свързани с подобряване на механизма за междуинституционална координация при планиране, изпълнение и мониторинг на дейности за намаляване на административната тежест. Разработената методическа рамка ще определи и базата за информационно осигуряване на механизма за ефективна междуинституционална координация при планиране, изпълнение и мониторинг на дейности за намаляване на административната тежест. В рамките на тази дейност ще бъдат отчетени и анализирани и нуждите и възможностите за прилагане на разработената методическа рамка за координация и консултиране чрез: - Идентификация на нуждите и възможностите за измерване на съществуващата административна тежест на националното законодателство, свързано с вътрешния пазар на ЕС. Тази задача ще допринесе за изпълнение на Дейност 4 и Дейност 5 и съответно за постигане на специфичната цел на проектното предложение, свързана с усъвършенстването на законодателството в областта на вътрешния пазар, посредством измерване на административната тежест в 20 закона от тази област и изготвяне на предложения за нейното намаляване. 54 920.00 0.00
Дейност 4: Идентифициране на нуждите и възможностите за измерване на съществуващата административна тежест на националното законодателство, свързано с вътрешния пазар на ЕС: В рамките на тази дейност ще бъдат отчетени и анализирани и нуждите и възможностите за прилагане на разработената методическа рамка за координация и консултиране чрез: - Идентификация на нуждите и възможностите за измерване на съществуващата административна тежест на националното законодателство, свързано с вътрешния пазар на ЕС. 5 654.40 0.00
Дейност 5: Измерване на съществуващата административна тежест на националното законодателство, свързано с вътрешния пазар на ЕС и изготвяне на предложения за нейното намаляване: Дейността включва осъществяване на измерване на съществуващата административна тежест на до 20 закона в областта на вътрешния пазар и изготвяне на предложения за нейното намаляване. 165 000.00 0.00
Дейност 6: Повишаване на капацитета на участниците в координационния процес относно основните инструменти за измерване, осъществяване и наблюдение на дейностите за намаляване на административната тежест: - едно 3-дневно обучение за членовете на междуведомствената работна група; Ще бъде организирано и проведено 1 тридневно обучение за общо 40 членове на междуведомствената работна група. Обучението ще бъде фокусирано върху следните теми: - ще бъде представена Програмата за действие на ЕК за намаляване на ненужния административен товар от съществуващото законово устройство в ЕС, както и осъществените инициативи и постигнати резултати на европейско и национално ниво; темите ще включват представяне на добри практики и опит на държави-членки; - прилагането на методологията за измерване на административната тежест възникваща вследствие на задълженията за информиране, които бизнеса трябва да изпълнява - Моделът на стандартните разходи (Standard Cost Model, SCM); възможности за адаптиране на модела към националните специфики, предизвикателства, срещнати при прилагането на модела при осъществените два етапа на измерване на административната тежест в България. Ще бъдат разработени съответните програми за обучение. Ще бъдат изработени обучителни материали за провеждане на обучението. Обучението ще бъде организирано извън работните територии на служителите с цел осигуряване на ефективен учебен процес. За нуждите на оценката на ефективността на проведеното обучение ще бъдат разработени въпросници за оценка на придобитите знания. - една 2-дневна работна среща на междуведомствената работна група В рамките на дейността ще бъде проведена една 2-дневна работна среща за 40 членове на междуведомствената работна група за представяне на разработените в предходните дейности предложения за повишаване ефективността на механизми за междуинституционална координация и консултации между административните структури и заинтересованите страни. Ще бъдат изработени информационни материали за провеждане на срещата. Работната среща ще бъде организирано извън работните територии на служителите с цел осигуряване на ефективен дискусионен процес. 24 640.00 0.00
Дейност 7. Информация и публичност: Разработване и разпространение на информационни материали; Ще бъдат изготвени информационни материали за проекта и неговите цели, като бъдат спазени изискванията към техническите характеристики на мерките за информация и публичност. Ще бъдат изработени: - брошура, представяща целите на проекта и планираните резултати от неговото изпълнение; - брошура, представяща модела за измерване на административната тежест и намаляването й, предназначена за заинтересованите страни; - Планиране и провеждане на информационна кампания Ще бъде планирана и проведена информационна кампания, включваща провеждане на начална пресконференция в София, публикуване на прессъобщение за целите на проекта и очакваните резултати в регионални печатни издания в 2 национални всекидневника и заключителна пресконференция в София за представяне на резултатите от проекта. За представяне на резултатите от проекта ще бъде проведена еднодневна Конференция в София с участието на до 100 представители на министерствата и други институции, имащи отношение към намаляване на административната тежест, както и на организациите на бизнеса. Като комуникационен канал за разпространение на информация за дейностите и резултатите от проекта ще бъдат използвани и интернет страницата на МИЕТ и специализираната интернет страница, представяща дейностите по намаление на административната тежест - http://abrio.mee.government.bg, на която ще бъдат публикуван банер, отвеждащ към информация за проекта и неговите цели, за получената от ОП „Административен капацитет” подкрепа. 12 600.00 0.00
Дейност 8. Одит на проекта: В рамките на дейността избраната след процедура по ЗОП представител одиторската фирма или дипломиран експерт-счетоводител ще работи съвместно с екипа за управление на проекта и изпълнителите по проекта. 3 300.00 0.00
Дейност 9. Управление на проекта: Дейността предвижда сформиране и поддържане на екип за изпълнение и управление на проекта. Екипът ще бъде сформиран през първия месец от изпълнение на проекта и ще осъществява дейност през целия проектен период. Той ще планира, организира, координира, контролира и отчита изпълнението на отделните дейности. В екипа ще бъдат включени следните позиции: ръководител, координатор, финансов експерт и технически сътрудник. Екипът по проекта ще провежда ежемесечни работни срещи, на които ще бъдат отчитани извършените дейности и ще бъдат планирани предстоящите задачи. Ръководителят на проекта ще бъде отговорен за ясното разпределение на отговорностите и задачите на отделните членове на екипа и приемането на ефективна система за комуникация между тях. Координаторът ще осъществява процеса на съгласуване и взаимодействие при изпълнение на планираните дейности между всички ангажирани с проектната реализация страни. Финансовият експерт на проекта ще изпълнява финансов контрол; ще организира и изпълнява цялостната финансова отчетност на дейностите. Техническият сътрудник ще отговаря за събирането, обработването и съхраняването на проектната документация. Екипът ще изготвя и предоставя на Управляващия орган по програмата междинни и финални доклади за техническо и финансово изпълнение. За целите на изпълнението на проекта, в частност провеждането на срещите на екипа, ще бъдат използвани офиси в сградата на МИЕТ, ул. "Славянска" 8, София. 32 090.90 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).