Дейност 1
Организация и управление на проекта
: Управлението и организацията на проекта ще се изпълнява от екип, съставен от двама души – ръководител и счетоводител. С изпълнението на тази дейност ще се осигури успешно изпълнение, добра координация и постоянен мониторинг на дейностите по проекта. В рамките на дейността, ще бъдат извършени необходимите подготвителни действия за започване изпълнението на проекта, както и набор от дейности за цялостната му организация и управление, до неговото приключване.
Дейността ще стартира в началото на проекта с определяне на задълженията на експертите от екипа за управление, изготвяне на подробен план за действие (включващ дейности, отделни задачи, срокове и отговорници), подготовка и подписване на договори със заетите експерти, запознаване с правилата за изпълнение на проекта по оперативната програма, определяне вида на процедурата за избор на изпълнител, уточняване методите за комуникация.
Разделя се на две основни под дейности:
1.1. Изграждане на ефективен екип и набор от дейности за организация и управление на проекта
Със заповед на Областния управител на област Благоевград ще бъде сформиран екип за организация и управление на проекта, който ще е отговорен за изпълнението му, в съответствие с изискванията на ОПАК. Екипът ще е отговорен и за мониторинга върху изпълнението на проекта.
1.2. Подготовка на документация и провеждане на процедура за избор на външен изпълнител на дейност 3 по проекта
В рамките на дейността ще се извършат дейностите по подготовка, организация и провеждане на процедурата по ЗОП за избор на изпълнител на дейност 3 по проекта. Предвижда се изпълнителят да бъде избран в началото на проекта, като в договора ще се предвидят съответните клаузи и механизми за започване на изпълнението на дейността на различни етапи от проекта. Със заповед на Областния управител ще се определи експерта за подготовка на тръжната документация и останалите договори по проекта.
|
3 378.38
|
0.00
|
Дейност 2
Провеждане на 4 модулни обучения за служителите от Областна администрация Благоевград в Института по публична администрация
: Модулните обучения са избрани от каталога на Института по публична администрация за 2013 г. Разработени са по тематична насоченост, съобразно спецификата на професионалните задължения на служителите, работещи в отделните функционални направления. Така организираните модули не изключват възможността определени служители с по-тясна компетентност, или с вече придобити знания в определена област, да изберат само една или две теми от модул. Изпълнението на Дейност 2 и отделните поддейности ще започне в началото на проекта. Ще бъдат изпратени заявки за отделните обучения до Института по публична администрация като сроковете за изпълнение и провеждане на обученията по отделните Модули ще бъдат съобразени изцяло с графиците, утвърдени от ИПА.
Дейност 2.1. Организация и провеждане на специализирани обучения за служителите на Областна администрация по Модул 1: „Регионално развитие“, включващ обучения по:
• Комуникативни умения на английски език (ЧЕО-2А)
• Презентационни умения MS POWER POINT (базов курс) (ИТО-23)
• Практически умения за ефективни комуникации (ЕФ-8)
• Форми на сътрудничество между администрацията граждански и бизнес организации (ПР-19)
Обучението по английски език е насочено към служителите пряко ангажирани с международно сътрудничество и поддържането на връзки с европейски институции. Обучението е надграждащо и има за цел да развие практически умения за комуникация и усвояване на стандартите за делова кореспонденция на английски език. Продължителността на курса е 5 дни, 40 учебни часа за 5 служители.
Обучението по презентационни умения MS POWER POINT ще бъде важен фактор за убедителността при изготвянето и представянето на стратегически документи и други дейности по координацията, отчитането и планирането на политиките на областно и регионално ниво. Обучените служители ще придобият знания и умения за професионално презентиране пред аудитория. Обученията ще са тридневни по 6 часа за 8 служители.
Обучението по „Практически умения за ефективни комуникации“ е насочено към служителите на експертно и техническо ниво, чиято ежедневна работа е свързана с комуникации на всякакви нива. Това са експерти от звено регионално развитие, от центъра за административно обслужване, както и от общата администрация. Курсът ще бъде с продължителност 2 дни, общо 16 учебни часа и в него ще се включат 10 служители.
Курсът по „Форми на сътрудничество между администрацията, граждански и бизнес организации“ е предназначен за експерти и служители на ръководни длъжности, чиито компетентности са в областта на формирането на политики, разработването на стратегически и други документи, формирането на консултативни и други органи на взаимодействие, в процеса на които е необходимо и привличането на различни НПО, граждански и други организации. Това обучение ще бъде с времетраене 2 дни, 16 учебни часа и в него ще вземат участие 5 служители.
Дейност 2.2. Организация и провеждане на специализирани обучения за служителите на Областна администрация по Модул 2: „Правни аспекти на административната дейност“, включващ обучения по:
• Основни производства по АПК (за юристи) (ПР-5)
• Прилагане на ГПК (ПР-7)
• Управление на собствеността (ФС-6)
• Прилагане на нормативната уредба за планиране на човешките ресурси в държавната администрация (ПР-3)
Вторият модул ще обхване служители от Общата и Специализираната администрация, които осъществяват процесуално представителство, служители, ангажирани с държавната собственост и административния контрол. Първият курс ще продължи 2.5 дни, 20 учебни часа и ще включи 8 служители. Второто обучение ще бъде с продължителност 2 дни, 16 учебни часа за 3 служители. Курсът „Управление на собствеността ще бъде 2 дни, 16 учебни часа за 5 служители. Последната дисциплина от модула ще бъде 2 дни, 16 учебни часа за 5 служители.
Целта на този модул е да надгради знанията и опита на служителите като акцентира върху основните производства и практически постановки по АПК, актуалните проблеми по приложението на ГПК, правната рамка и режима на управление на собствеността, законосъобразното прилагане на административните норми и принципи в ежедневната работа на администрацията, нормативната уредба в областта на управлението на човешките ресурси.
Дейност 2.3. Организация и провеждане на специализирани обучения за служителите на Областна администрация по Модул 3: „Финанси и счетоводство“, включващ обучения по:
• Актуални въпроси при изготвянето на годишните финансови отчети на бюджетните предприятия (ФС-2)
• Новите моменти при извършването на одитите за съответствие при финансовото управление и одитите за заверка на годишните финансови отчети на бюджетните предприятия (ФС-3)
• Одитна дейност на публичните финанси (ФС-1)
Третият модул е разработен за служителите, ангажирани с финансово-счетоводната дейност в администрацията. Включените курсове са насочени към повишаване капацитета и уменията в областта на счетоводната отчетност и контрол, законосъобразното и целесъобразно разходване на бюджетни средства, принципите и етапите на одита на финансовите отчети, подобряване дейността в процеса на съставяне на годишните финансови отчети. Общата продължителност на модула ще бъде общо 6 дни, за всяка дисциплина по 2 дни, по 16 учебни часа всяка и ще бъде завършен от 3 служители.
Дейност 2.4. Организация и провеждане на специализирани обучения за служителите на Областна администрация по Модул 4: „Ефективно управление“, включващ обучения по:
• Стратегически мениджмънт в държавната администрация (УА-1)
• Управление и оценка на изпълнението (ЧР-2)
• Публичен имидж – елемент на доброто управление (УА-6)
• Системи за управление на информационната сигурност на административното звено. (ИТО-3)
• Практически аспекти в работата на звената по човешки ресурси (ЧР-6)
Настоящият модул е предназначен за служителите на ръководни длъжности в администрацията, експерти, изпълняващи дейности по стратегическо планиране и разработване на стратегически документи, служители ангажирани с управлението на човешките ресурси в администрацията, служители, отговарящи за информационната сигурност на административните звена.
Първият курс ще бъде посетен и завършен от 8 служители с продължителност 3 дни, 24 учебни часа. При вторият курс акцентът е поставен върху прилагането на метода „управление чрез цели“, овладяване на техники за разработване на индивидуални цели, определяне на измерими индикатори за изпълнение на целите. Същият ще продължи 2 дни, 16 учебни часа за 3 служители.
Третото обучение е за срок от 3 дни, 24 учебни часа и е за 5 служители и ще занимае служителите с принципите, средствата и приложенията на комуникацията с различни целеви групи.
Четвъртото обучение ще наблегне на изграждането на основни знания за осигуряването на информационната сигурност на комуникационните системи в администрацията. Предназначена е за 5 служители и е с продължителност 1,5 дни, 12 учебни часа.
Последният курс от модула ще допринесе за изграждане на практически умения за създаване, обработка и съхранение на информация, касаеща управлението на човешките ресурси в администрацията. Ще продължи 1 ден, 8 часа за 3 служители.
|
29 998.00
|
0.00
|
Дейности 3
Информация и публичност
: Дейностите за информация и публичност са насочени към осигуряване на информация относно постигането на целите резултатите на проекта и финансирането му по ОПАК от ЕСФ. Дейността ще стартира от самото начало на проекта със слените дейности:
3.1. Публикуване в раздел проекти на интернет сайта на Областна администрация Благоевград подробна информация относно старта, хода на изпълнението и резултатите от извършените дейности по проекта.
3.2. Изготвяне на презентационен материал, съдържащ информация за проекта, който да се излъчва на панорамния екран в Центъра за административно обслужване, на входа на Областна администрация.
Ще бъде изготвен в началото на проекта и ще съдържа информация за съдържанието на обучителните модули и за финансовата подкрепа на ОПАК и ЕСФ, а на крайният етап на проекта към него ще бъде включен и снимков материал, документиращ проектите събития.
3.3.Изготвяне на информационни дипляни, които ще бъдат разпространявани сред служителите, във фронт-офиса на администрацията и в Центъра за административно обслужване. Информационните дипляни ще съдържат всички необходими реквизити за информация и публичност, посочени в Приложение 13.
3.4. Изработване на рекламни материали-тефтери, химикали и чанти за документи за обезпечаване на обученията по дейност 2 и всички поддейности. Върху тях ще бъдат поставени всички или някои от символите за визуализация и публичност в съответствие с Приложение 13 и Регламент на Комисията (EО) № 1828/2006. Същите ще бъдат използвани освен в хода на реализацията на проекта, също и в по-нататъшната ежедневна работа на служителите. Логото, слогана на ОПАК И ЕСФ, и останалите задължителни елементи ще присъстват и при оформлението на всички документи по проекта.
3.5. Публикуване в поне 3 медии публикации относно старта, хода на изпълнението и резултатите от проекта.
3.6. Организиране на финална пресконференция за публично оповестяване на резултатите от проекта, завършените обучения и получените сертификати.
За изпълнението на дейностите за информация и публичност, по-конкретно изработването на рекламните материали, публикациите в медиите и финалната пресконференция, ще бъде проведена процедура по избор на изпълнител, съгласно разпоредбите на ЗОП.
|
3 388.00
|
0.00
|