Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 771 TREES
Български

Programme: Administrative Capacity

Planning region: All

Description

Общата цел на проекта е да се оптимизира дейността на Агенцията по вписванията по отношение на имотния регистър, да се подобри обслужването на гражданите, бизнеса и нотариусите чрез вътрешно интегриране на системите и въвеждане на нови електронни услуги и да се създадат предпоставки за по-добра събираемост на местните данъци върху недвижимите имоти чрез създаване на стандарти за информационен обмен между агенцията и общинските администрации.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
1. Аналитични дейности: Юридически, технически и организационен анализ на съществуващата ситуация и идентифициране на нуждите в контекста на поставените цели. Аналитичните дейности по проекта включват: • Юридически анализ на нормативната база и вътрешните документи; • Анализ на организацията по водене и съхраняване на имотния регистър и предоставянето на административни услуги; • Анализ на настоящото състояние на предлаганите услуги в областта на имотния регистър, включително обратната връзка от потребителите относно тяхното качество, достъпност и бързина (доколкото я има); • Анализ на техническата инфраструктура и информационните системи, поддържащи имотния регистър; • Изготвяне на изчерпателни доклади, систематизиращи информацията от проучванията и съдържащи анализи и изводи, с акцент на идентифицираните нужди по отношение на воденето и поддръжката на имотния регистър. При анализа ще бъдат взети предвид и резултатите от предишни проекти на Агенция по вписванията, касаещи организацията на работа, обучението и компетенциите на служителите. 96 000.00 0.00
2. Организационни и нормативни дейности: Организационните и нормативни дейности се базират изцяло на резултатите от аналитичните дейности и включват разработване на: - дългосрочна стратегия за развитието на имотния регистър - методики, инструкции, вътрешни правила за работа и наръчници с цел унифициране на административните процеси и качеството на административно обслужване. Дългосрочната стратегия ще очертае визията и приоритетните направления за развитие на имотния регистър в Република България. Това е необходим стратегически документ, въз основа на който ще бъдат предприети следващите стъпки за осигуряване на сигурна и точна информация за имотите. Документите, описващи методологията и конкретизираните вътрешни правила и инструкции са основата за всички по-нататъшни конкретни стъпки по отношение на подобряване на организационните и технологичните процеси в посока оптимизация и интеграция на системите и услугите, предлагани от Агенция по вписванията. Изпълнението на описаната дейност води до пряко изпълнение на втора специфична цел на проекта. Тази дейност съответства пряко на целите на процедурата (заложени в т.3 от раздел 1 на насоките за кандидатстване), тъй като ще доведе до подобряване на организацията на работните процеси и обслужването на гражданите и високи критерии за качество на административното обслужване чрез заложеното в нея изграждане на система от писмени правила, регламенти, практически наръчници и методики. 69 000.00 0.00
3. Технологични разработки: Изготвяне на подробна техническа спецификация за разработка на нови модули и доразвиване на съществуващи такива от гледна точка на тяхното взаимодействие с други системи. Проектиране, разработка и внедряване на модулите: • доработване на съществуващи системи и разработване на нови модули за вътрешна интеграция на системите и регистрите, интеграция с външни системи за осигуряване на технологична възможност за прилагане принципите на електронното управление (еднократно събиране и създаване на данни, служебно уведомяване, автоматизирано предоставяне); • осигуряване на възможност за подаване по електронен път на документи, подлежащи на вписване в имотен регистър, от нотариусите; • разработване на нови електронни услуги в съответствие с идентифицираните от анализа нужди; • интеграция с разработената в рамките на предишен проект по ОПАК среда, осигуряваща електронни разплащания в процеса за предоставяне на административни услуги по електронен път; • подготовка на системата за имотния регистър за интегриране с регистрите по ЗЕУ при наличие на технологична готовност от страна на МТИТС; • сертифициране на информационна система за имотен регистър за оперативна съвместимост в съответствие с изискванията на Закона за електронното управление; • други технологични разработки, които ще бъдат идентифицирани по време на аналитичните дейности. Разработване на конкретни стандарти за информационен обмен на данни от имотния регистър с други системи. 492 000.00 0.00
4. Обучение по ЗЕУ: Обучение по ЗЕУ на служителите на Агенция по вписванията, целящо да ги запознае в детайли с актуалната нормативна уредба за електронно управление и да ги подготви за прилагането на методиките и стандартите, свързани с развитието на електронното управление в агенцията 21 000.00 0.00
5. Одит: Одитът ще бъде извършван съгласно нормативните изисквания. С оглед времетраенето на проекта и с цел улесняване на управлението му, избраният след процедура по ЗОП одитор ще представя доклади в средата и в края на проекта. 14 200.00 0.00
6. Дейности за информация и публичност: Организиране на разяснителна кампания за представяне на помощта на програмата „Административен капацитет” за постигане на целите на проекта. Дейността включва: • планиране и провеждане на мероприятия за популяризиране на резултатите от проекта и дейностите, които са предмет на анализ – разяснителна кампания в печатни и електронни издания, разработване на електронни информационни бюлетини и на бази данни, кръгла маса, ден на отворените врати; • подобряване и получаване на обратна връзка от целевите групи и заинтересованите страни относно резултатите от проектните дейности – онлайн връзка със заинтересованите страни За всички дейности ще се осигурява информираност и публичност с помощта на традиционни и електронни средства относно целите и начините на финансиране на проекта. Разяснителната кампания включва: Върху всички материали, обяви и публикации ще бъде оповестено, че проектът е получил финансиране от ЕСФ чрез ОПАК. Съгласно изискванията за информация и публичност, информационните материали ще съдържат: името на проекта, името и логото на ОПАК, името на ЕСФ и флага на ЕС. За информацията, разпространявана по електронен път (Интернет страници, електронни съобщения) или чрез аудио-визуални материали, описаните мерки за публичност и информираност ще се прилагат аналогично. 58 100.00 0.00
7. Управление на проекта : Тази дейност включва: • подготовка и провеждане на обществени поръчки; • осъществяване на текущ контрол върху всички изпълнители на дейности по проекта; • верификация на направените разходи; • подготовка на финансови и технически отчети, съгласно изискванията на ОПАК; • мониторинг и оценка на проекта Текущият контрол включва мониторинг и проверка на качеството на изготвените анализи, документи и технически описания, верификация на направените разходи, непрекъснат мониторинг на дейностите по проекта. 64 490.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).