Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 771 TREES
Български

Programme: Administrative Capacity

Planning region: All

Description

Подобряване на обслужването за гражданите, бизнеса и свързаните администрации от страна на ДНСК, чрез изграждането на платформа за управление и поддръжка на регистрите на ДНСК
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1 Управление на проекта : Изпълнението на дейността ще се извършва от екип за управление на проекта от служители на ДНСК, в чийто състав са включени ръководител на проекта, координатор и счетоводител. Дейността се изразява в навременно организиране на процедурите за избор на изпълнители по проекта, координиране и организиране на оценката на избор на изпълнители, сключване на договори с тях и управление на договорите, контрол, мониторинг и отчитане на дейностите по проекта, публикуване на материали по проекта на Интернет портала на ДНСК, комуникация с Управляващия орган на ОПАК, изготвяне на документация по проекта, вкл. междинни и финален доклади, финансово управление на проекта, вкл. авансово, междинни и окончателно искане за плащане към УО на ОПАК, разплащане към избраните изпълнители и др. За да се гарантира законооъборазното и целесъобразно подготвяне и провеждане на процедурите по реда на ЗОП, ще бъде нает външен консултант, който да разработи документации за обществени поръчки за дейностите на проекта. Това ще осигури и съкращаване на сроковете за изпълнение на дейностите по проекта, тъй като ще бъде използвана външна експертиза, която да позволи в значително поз-кракти срокове, разработването и публикуването на тръжни процедури. В изпълнение на изискването на настоящата процедура, в дейността по управление на проекта се предвижда и извършването на независим задължителен одит на проекта. 19 753.71 0.00
Дейност 2 Разработване и внедряване на функционалности по електроннно управление на процеса на водене и поддръжка на публичен регистър по чл.166, ал. 1, т. 1 от ЗУТ: В рамките на дейността ще бъде разработена регистровата система, която да опосреди работата на служители на администрацията, гражданите и бизнеса с публичния регистър по чл.166, ал. 1, т. 1 от ЗУТ. Нормативното основание за водене на регистъра и негвата структура са описани в Наредба № РД-02-20-25 от 3 декември 2012 г.на МРРБ, за условията и реда за издаване на удостоверение за вписване в регистъра на консултантите за оценяване на съответствието на инвестиционните проекти и/или упражняване на строителен надзор. Регистровата система, която ще бъде изградена по смисъла на настоящето проектно предложение ще представлява модулно, уеб-базирано решение, с централизирана база от данни, за улесняване на дейностите по администриране на данните, достъпа до регистъра, търсенето и изготвянето на справочна информация за реализация на услугите, свързани с регистъра и публичното му представяне на интернет страницата на . Изграждането й на модулен принцип ще позволи гъвкавост и лесна разширяемост, за гарантиране на устойчивото развитие на системата в бъдеще. Ще бъде проектирана по начин, позволяващ да се поддържа пълна функционалност и добра работоспособност при съществено увеличаване на обема на обработваната информация и броя на едновременно работещите потребители. Системата ще бъде проектирана и разработена в съответствие с изискванията на ЗЕУ, НОИОСИС и свързаните подзаконови нормативни актове, за постигане на съответствие с изискванията за оперативна съвместимост и информационна сигурност. Системата ще сигурява достъп на оторизирани потребители с определени права на достъп и работа с различните информационните масиви и техните компоненти, в условията на бърз и сигурен достъп до базата данни, бързо генериране и бърза визуализация на изискваната от потребителя информация, за постигане на по-високи нива на потребителска удовлетвореност. Основните функционалности са свързани с: Онлайн подаване на заявление за вписване / актуализация / заличаване на данни в регистъра от оператори, които извършват дейностите по валидация, проверка и вписване на обстоятелства в регистъра по чл.166, ал. 1, т. 1 от ЗУТ.; Проверка и валидиране на получените заявления в регистровата система от отговорен служител на ДНСК Реализация на публичната част на регистъра, в съответствие с добрите практики за визуализация на информация, с разширена система за търсене и възможност за визуализация на данните по юридически лица и експерти Справки в данните в регистъра Унификация и създаване на таксономична система, осигуряваща уникалност на записте в него и извършване на автоматични проверки за спазване на нормативните изисквания, при въвеждане на данни от заявител Проектиране и разработване на система, в съответствия с изисквания на ЗЕУ за обслужване на електронно подадените заявления в целия жизнен цикъл по предоставяне на свързаните регистъра услуги Изграждане на интерфейс за връзка със с централните системи на електронното правителство на РБ 229 000.00 0.00
Дейност 4 Дейности за информация и публичност: В рамките на тази дейност ще бъдат организирани една входяща пресконференция при стартиране на проекта и една финална пресконференция при завършването му. На тях ще бъдат поканени журналисти от медии и заинтересовани лица и ще бъде представен проекта, очакваните и постигнатите резултати, както и къде могат да бъдат намерени те с цел мултипликация. Материалите от проекта, ще бъдат публикувани на Интернет портала на ДНСК, където ще бъде публикувано и кратко представяне на самия проект. В допълнение се предвижда да бъдат подготвени и отпечатани 1000 информационни материала за резултатите от проекта. Информационните материали ще представляват пакет, съдържат брошура с цели, дейности и резултати по проекта, ноутпадове, химикалки. Отпечатването на материалите ще бъде на два етапа – първи етап в началото на проекта и втори етап при приключването на проекта. 14 000.00 0.00
Дейност 3 Разработване и внедряване на функционалности по автоматизация на процеса по електронна обработка, обмен на данни и поддръжка на регистъра на наказателните постановления и за предоставяне на услуги по смисъла на Закона за администрацията. : В рамките на дейността ще бъде разработена регистровата система, която да опосреди работата на служители на администрацията, гражданите и бизнеса с регистъра по смисъла на Закона за администрацията. Допълнителни разпоредби, §1., т.2, „в“... Регистровата система ще облекчи значително предоставянето на електронните услуги на ДНСК, свързани с удостоване на фактология относно наличието или липсата на извършени нарушения по Закона за устройство на територията, които се издавт на юридически лица и еднолични търговци от Централно управление на ДНСК. Към настоящият момент, регистърът се поддържа в електронна (.xls) форма, но търсенето и валидацията спрямо него са изключително затруднени от факта, че липсва консистентна база данни, информацията е сегментирана и за периоди. В процес на подготовка за реализация е проект за електронно заявяване на услугата по издаване на Удостоверение за извършени нарушения по Закона за устройство на територията. Изграждането на регистрова система за управление и поддържане на данните и обстоятелствата ще облекчи значително работата на служителите на администрацията и ще доведе до намаляване на сроковете по предоставяне на услугите и повишаване на качеството на административното обслужване. Системата, която ще бъде изградена по смисъла на настоящето проектно предложение ще представлява уеб-базирано решение, с централизирана база от данни, за улесняване на дейностите по администриране на данните, достъпа до регистъра, търсенето и изготвянето на справочна информация за реализация на услугите, свързани с регистъра. Системата ще бъде проектирана и разработена в съответствие с изискванията на ЗЕУ, НОИОСИС и свързаните подзаконови нормативни актове, за постигане на съответствие с изискванията за оперативна съвместимост и информационна сигурност. Системата ще сигурява достъп на оторизирани потребители с определени права на достъп и работа с различните информационните масиви и техните компоненти, в условията на бърз и сигурен достъп до базата данни, бързо генериране и бърза визуализация на изискваната от потребителя информация, за постигане на по-високи нива на потребителска удовлетвореност. Основните функционалности са свързани с: Обработка на онлайн подадените заявление за издаване на удостоверения.; Функционалност по автоматизирана проверка и валидиране на получените заявления в регистровата система от отговорен служител на ДНСК Справки в данните в регистъра Изграждане на интерфейс за връзка със с централните системи на електронното правителство на РБ 210 000.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).