Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 771 TREES
Български

Programme: Administrative Capacity

Planning region: All

Description

Подобряване на  работните процеси в съдебната система, ефективността и прозрачността при разработване, съгласуване и управление на бюджета на съдебната власт. 
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1: Организация и управление на проекта: Организацията и управлението на проекта ще се осъществява от служители на ВСС. След подписването на договор за изпълнение на проекта ще се пристъпи към сключване на договори с членовете на екипа по проекта. Договорите ще бъдат сключени при съблюдаване на методическите указания на ОПАК за сключване на договорите с лицата, участващи в екипите по проектите. За всяка една длъжност ще бъдат изработени детайлни описания на задълженията и отговорностите (задания), които ще бъдат приложени към договорите. При стартирането на проекта, ще бъдат изготвени и утвърдени правила за работа и контрол на работата на проектния екип, ще бъде актуализиран и детайлизиран графика на проекта, ще бъде изготвен график на планираните обществени поръчки по проекта. Екипът по проекта ще осъществява текущ мониторинг и контрол на изпълнението на проектните дейности през периода на реализиране на проекта. Той ще е отговорен за поддържането и съхраняването на проектното досие. Ще се избере изпълнител за разработване на техническа спецификация и документация по процедура за избор на изпълнител по ЗОП; Ще се сформират комисии за избор на изпълнители по ЗОП и НВОП. 52 225.40 0.00
Дейност 2: Анализ на съществуващите бюджетни практики в три органа на съдебната власт: Преглед на политиката, процедурите и оперативните действия в трите съдебни органа по отношение на: • Обекти на бюджетиране; • Структура и аналитично ниво на бюджетиране; • Структура на разходните центрове и модели за калкулация на разходите; • Бюджетен цикъл – оперативни и капиталови разходи; • Практики при преразпределяне на бюджета и оперативно съгласуване; • Ниво на съгласуваност между бюджетната и счетоводната отчетност; • Бюджетен контрол, преглед на проекто-бюджетите и нива на одобрение; • Нива на консолидиране на бюджетите; • Краткосрочно и средносрочно планиране на средствата; • Отчетност и коригиращи действия при бюджетните отклонения. 83 160.00 0.00
Дейност 3: Въвеждане на подхода за изготвянето на програмен и ориентиран към резултатите бюджет на ВСС и пилотно тестване в три органа на съдебната власт. : Дейността ще бъде реализирана в два етапа: Етап 1: Идентифициране и формулиране на структурата на програмен и ориентиран към резултатите бюджет • Ролята и мястото на организационната структура при идентифициране на програмната структура на бюджета; • Формулиране на Мисия; • Фиксиране на Област на политика и област “Други програми” • Дефиниция за област на политика и примери • Дефиниция за област “Други програми” и примери • Дефиниране на стратегическа цел; • Дефиниране, идентифициране и формулиране на полза/ефект; • Дефиниране, идентифициране и формулиране на оперативните цели; • Дефиниране на програма • Обвързване формулирането на програмите с отчитането им; • Видове програми • Препоръчителен брой на целите и програмите; • Дефиниция за продукт/услуга • Дефиниция за услуга “разработване на политика” • Управление на изпълнението (управление на база на резултати) • Дефиниция за показател за изпълнение • Йерархия на показателите за изпълнение • Процесът на управление на изпълнението (управление на база резултати) • Видове показатели за изпълнение. Етап 2: Разработване и представяне на програмния и ориентиран към резултатите бюджет на ВВС: • Разработване на Структура на бюджетен документ; • Разработване на въпросник за подпомагане на ВСС и второстепенните разпоредители при разработването на проекта на бюджет в програмен формат; • Роля на различните видове бюджетни класификации в подхода на програмно и ориентирано към резултатите бюджетиране; • Класификация на приходите и разходите по икономически елементи; • Класификация на разходите по функционални области; • Класификация на приходите и разходите по организационни единици; • Класификация на разходите по програми. Двата етапа ще бъдат реализирани едновременно във ВСС и три органа на съдебната власт (второстепенни разпоредители - Прокуратура, Съд и Национален институт по правосъдие) използвайки модела „отдолу – нагоре”. 334 936.00 0.00
Дейност 4: Провеждане на съпътстващо обучение на представители от оперативните звена по планиране, разработка и управление на бюджета в съдебната власт : Разработване и провеждане на съпътстващо обучение за прилагане на подхода за програмно-ориентирано бюджетиране. Обучението ще бъдат организирано по теми обвързани с основните етапи при въвеждането на подхода за изготвянето на програмен и ориентиран към резултатите бюджет. Обучението ще се проведе в 2 групи (Северна и Южна България) от по 15 човека. Разделението в групи цели по-ефективното и ефикасно провеждане на обучението, използувайки интерактивният метод на обучение. В групите за обучение ще бъдат включени представители от всеки вид орган на съдебната власт на оперативно ниво. За всяко от групите обучението ще е с продължителност 5 дни. 59 100.00 0.00
Дейност 5: Дейности за информация и публичност: • Банери; • Разработване, предпечатна подготовка и печат на брошура за популяризирането на проекта; • Стартираща пресконференция за представяне на целите, дейностите и очакваните резултати от проекта; • Провеждане на пресконференция с избраните изпълнители по проекта; • Заключителна пресконференция за представяне на постигнатите резултати по проекта; • Организация на 5 кръгли маси в апелативните райони за представяне на резултатите от проекта пред административни ръководители на органите на съдебната власт – продължителност ½ ден; • 5 Брифинги след кръглите маси; • Публикации в национални печатни и он-лайн медии; • Публикации в интернет страницата на ВСС.; • Химикалки със ситопечат за участниците в пресконференции, обученията и кръглите маси; • Папки за участниците в пресконференции, обученията и кръглите маси; • Тетрадки – пад за участниците в пресконференции, обученията и кръглите маси. 63 345.00 0.00
Дейност 6: Одит: Одит на изготвените междинни технически доклади и финансови отчети при представяне на искания за плащане към УО на ОПАК от бенефициента Изготвяне на одитен доклад, придружаващ финалният технически доклад и финалният финансов отчет за верифициране и сертифициране на дейностите и извършените разходи по проекта. Одитът ще се възложи на външен изпълнител. 5 120.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).