Подобряване на работните процеси в съдебната система, ефективността и прозрачността при разработване, съгласуване и управление на бюджета на съдебната власт.
Activities
Activity
Contracted Amount
Reported Amount
Дейност 1: Организация и управление на проекта: Организацията и управлението на проекта ще се осъществява от служители на ВСС. След подписването на договор за изпълнение на проекта ще се пристъпи към сключване на договори с членовете на екипа по проекта. Договорите ще бъдат сключени при съблюдаване на методическите указания на ОПАК за сключване на договорите с лицата, участващи в екипите по проектите. За всяка една длъжност ще бъдат изработени детайлни описания на задълженията и отговорностите (задания), които ще бъдат приложени към договорите.
При стартирането на проекта, ще бъдат изготвени и утвърдени правила за работа и контрол на работата на проектния екип, ще бъде актуализиран и детайлизиран графика на проекта, ще бъде изготвен график на планираните обществени поръчки по проекта.
Екипът по проекта ще осъществява текущ мониторинг и контрол на изпълнението на проектните дейности през периода на реализиране на проекта. Той ще е отговорен за поддържането и съхраняването на проектното досие.
Ще се избере изпълнител за разработване на техническа спецификация и документация по процедура за избор на изпълнител по ЗОП;
Ще се сформират комисии за избор на изпълнители по ЗОП и НВОП.
52 225.40
0.00
Дейност 2: Анализ на съществуващите бюджетни практики в три органа на съдебната власт: Преглед на политиката, процедурите и оперативните действия в трите съдебни органа по отношение на:
• Обекти на бюджетиране;
• Структура и аналитично ниво на бюджетиране;
• Структура на разходните центрове и модели за калкулация на разходите;
• Бюджетен цикъл – оперативни и капиталови разходи;
• Практики при преразпределяне на бюджета и оперативно съгласуване;
• Ниво на съгласуваност между бюджетната и счетоводната отчетност;
• Бюджетен контрол, преглед на проекто-бюджетите и нива на одобрение;
• Нива на консолидиране на бюджетите;
• Краткосрочно и средносрочно планиране на средствата;
• Отчетност и коригиращи действия при бюджетните отклонения.
83 160.00
0.00
Дейност 3: Въвеждане на подхода за изготвянето на програмен и ориентиран към резултатите бюджет на ВСС и пилотно тестване в три органа на съдебната власт. : Дейността ще бъде реализирана в два етапа:
Етап 1: Идентифициране и формулиране на структурата на програмен и ориентиран към резултатите бюджет
• Ролята и мястото на организационната структура при идентифициране на програмната структура на бюджета;
• Формулиране на Мисия;
• Фиксиране на Област на политика и област “Други програми”
• Дефиниция за област на политика и примери
• Дефиниция за област “Други програми” и примери
• Дефиниране на стратегическа цел;
• Дефиниране, идентифициране и формулиране на полза/ефект;
• Дефиниране, идентифициране и формулиране на оперативните цели;
• Дефиниране на програма
• Обвързване формулирането на програмите с отчитането им;
• Видове програми
• Препоръчителен брой на целите и програмите;
• Дефиниция за продукт/услуга
• Дефиниция за услуга “разработване на политика”
• Управление на изпълнението (управление на база на резултати)
• Дефиниция за показател за изпълнение
• Йерархия на показателите за изпълнение
• Процесът на управление на изпълнението (управление на база резултати)
• Видове показатели за изпълнение.
Етап 2: Разработване и представяне на програмния и ориентиран към резултатите бюджет на ВВС:
• Разработване на Структура на бюджетен документ;
• Разработване на въпросник за подпомагане на ВСС и второстепенните разпоредители при разработването на проекта на бюджет в програмен формат;
• Роля на различните видове бюджетни класификации в подхода на програмно и ориентирано към резултатите бюджетиране;
• Класификация на приходите и разходите по икономически елементи;
• Класификация на разходите по функционални области;
• Класификация на приходите и разходите по организационни единици;
• Класификация на разходите по програми.
Двата етапа ще бъдат реализирани едновременно във ВСС и три органа на съдебната власт (второстепенни разпоредители - Прокуратура, Съд и Национален институт по правосъдие) използвайки модела „отдолу – нагоре”.
334 936.00
0.00
Дейност 4: Провеждане на съпътстващо обучение на представители от оперативните звена по планиране, разработка и управление на бюджета в съдебната власт : Разработване и провеждане на съпътстващо обучение за прилагане на подхода за програмно-ориентирано бюджетиране.
Обучението ще бъдат организирано по теми обвързани с основните етапи при въвеждането на подхода за изготвянето на програмен и ориентиран към резултатите бюджет.
Обучението ще се проведе в 2 групи (Северна и Южна България) от по 15 човека.
Разделението в групи цели по-ефективното и ефикасно провеждане на обучението, използувайки интерактивният метод на обучение.
В групите за обучение ще бъдат включени представители от всеки вид орган на съдебната власт на оперативно ниво.
За всяко от групите обучението ще е с продължителност 5 дни.
59 100.00
0.00
Дейност 5: Дейности за информация и публичност: • Банери;
• Разработване, предпечатна подготовка и печат на брошура за популяризирането на проекта;
• Стартираща пресконференция за представяне на целите, дейностите и очакваните резултати от проекта;
• Провеждане на пресконференция с избраните изпълнители по проекта;
• Заключителна пресконференция за представяне на постигнатите резултати по проекта;
• Организация на 5 кръгли маси в апелативните райони за представяне на резултатите от проекта пред административни ръководители на органите на съдебната власт – продължителност ½ ден;
• 5 Брифинги след кръглите маси;
• Публикации в национални печатни и он-лайн медии;
• Публикации в интернет страницата на ВСС.;
• Химикалки със ситопечат за участниците в пресконференции, обученията и кръглите маси;
• Папки за участниците в пресконференции, обученията и кръглите маси;
• Тетрадки – пад за участниците в пресконференции, обученията и кръглите маси.
63 345.00
0.00
Дейност 6: Одит: Одит на изготвените междинни технически доклади и финансови отчети при представяне на искания за плащане към УО на ОПАК от бенефициента
Изготвяне на одитен доклад, придружаващ финалният технически доклад и финалният финансов отчет за верифициране и сертифициране на дейностите и извършените разходи по проекта.
Одитът ще се възложи на външен изпълнител.
5 120.00
0.00
Notes:
Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN