Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 771 TREES
Български

Programme: Administrative Capacity

Planning region: All

Description

Усъвършенстване на управлението и координацията на националната политика за развитие на електронното управление, в частта свързана с дейностите и услугите, пряко обвързани с националното, регионалното, общинско и градско управление.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1: Анализ на съществуващата нормативна уредба и на съществуващите практики за взаимодействие и координация за регионално, общинско и градско управление: Аналитичните дейности по проекта включват: • Анализ на нормативната база, вътрешните документи и организация и на дейността на органите за регионално, общинско и градско управление и техните механизми за взаимодействие; • Проучване на практики в страни от Европейския регион; • Изготвяне на изчерпателни доклади, систематизиращи информацията от проучванията и съдържащи анализи и изводи. При анализа ще бъдат взети предвид и резултатите от предишни проекти на МРРБ в областта на регионално, общинско и градско управление. 40 000.00 0.00
Дейност 2: Разработване и приемане на Секторна информационна стратегия за регионално, общинско и градско управление: Въз основа на анализите, изработени по дейност 1 и на общата визия на МРРБ за Национална концепция за пространствено развитие ще се разработи и предложи за приемане от Министерски съвет Секторна информационна стратегия за регионално, общинско и градско управление. При нейното изготвяне трябва да бъдат включени всички направления, идентифицирани при анализа, подредени по приоритети и отразяващи спецификите на отделни заинтересовани страни. Стратегията трябва да бъде изготвена в съответствие и с изискванията на Закона за електронното управление (ЗЕУ) и на подзаконовите нормативни актове по неговото прилагане, както и със специфичните изисквания за прилагане на електронния документ и електронния подпис. Тя трябва да отразява и спецификата, заложена в Закона за достъп до пространствени данни и Директива 2007/2/ЕО (INSPIRE). В изготвената стратегия трябва да се отразят всички случаи на връзка между информационните системи на изпълнителната власт, както и анализ на използваните подходи. В стратегията трябва да бъдат посочени възможни източници на финансиране на предвидените дейности за изпълнение на стратегията, включително алтернативни форми на финансиране, възможности за публично-частно партньорство с цел гарантиране изпълнимостта на стратегията в условията на рестриктивен бюджет. 40 000.00 0.00
Дейност 3: Изготвяне и приемане на Пътна карта за изпълнението на Секторната информационна стратегия: Въз основа на дефинираните в Секторна информационна стратегия за регионално, общинско и градско управление насоки и дейности и формулираните приоритети – изготвяне на Пътна карта за изпълнение на стратегията. Включва определяне на конкретни мерки и стъпки за изпълнение на предвидените в стратегията дейности по приоритети. За всяка конкретна мярка и дейност ще се посочи: • Индикативен времеви график; • Предпоставки; • Индикатори за оценка на изпълнението; • Рискове; • Механизми за прилагане на коригиращи действия; 20 000.00 0.00
Дейност 4: Изработване и въвеждане на правила и методики за провеждане на мониторинг и контрол при прилагането на Секторната информационна стратегия за регионално, общинско и градско управление: Въз основа на анализите и проучените добри практики в страни от Европейския регион, възможностите на съществуващите информационни системи и перспективите за развитието им в рамките на изпълнението на Секторната информационна стратегия ще се разработят правила и методика за провеждане на мониторинг и контрол при прилагането на Секторната информационна стратегия за регионално, общинско и градско управление. Основно ще се разработят механизми за отчетност, набор от показатели и индикатори и указания за тяхното прилагане. Разработените правила и методика трябва да се базират в максимална степен на наличните данни, като по възможност се избягва допълнителния ръчен труд за подготовка на отчетите. 40 000.00 0.00
Дейност 5: Подготвяне на предложения за нормативна база за създаване и въвеждане на механизми за консултация и координация на МРРБ и останалите въвлечени в процеса страни за постигане на синергия на проектите на национално, регионално и местно ниво, : В тази дейност ще бъдат включени следните под-дейности: • Идентифициране на съществуващите консултативни съвети и на заинтересованите страни в процеса на регионално, общинско и градско управление, проучване на техните мнения и анализ на техните нужди; • Анализ на необходимите промени в тяхната работа във връзка с евентуално изменение на нормативната уредба; • Създаване и въвеждане на механизми за консултация и координация на МРРБ и останалите въвлечени в процеса страни за постигане на синергия на проектите на национално, регионално и местно ниво, в синхрон със Закона за електронното управление, Закона за достъп до пространствени данни и Директива 2007/2/ЕО (INSPIRE): юридическа разработка и обосновка на правилници, наръчници и т.н.; • Юридическа разработка и обосновка на вътрешни нормативни документи и при необходимост – проекти за изменение и допълнение на законовата нормативна уредба, с оглед изпълнимостта на изработената Секторна информационна стратегия и разработените механизми за консултация и координация. Фиксираното взаимодействие между министърът на регионалното развитие и благоустройството, областният управител на област и кметът на община е фактор за качествен трансфер на информация между отделните структури в йерархията. Възможността и правото да се сформират експертни съвети по устройство на територията е гаранция за вземане на компетентни решения по въпросите за устройството на територията. Чл. 6 от Закона за устройство на територията определя правомощията на експертните съвети. „Националният експертен съвет по устройство на територията и регионална политика, областните и общинските (районните) експертни съвети по устройство на територията извършват консултативна и експертна дейност”. Националния експертен съвет по устройство на територията и регионална политика (НЕСУТРП) за разглеждане проекти на устройствени схеми, общи и подробни устройствени планове, както и специфични правила и нормативи към тях съгласно Закона за устройство на територията (ЗУТ) и Закона за устройството на Черноморското крайбрежие. Дейността съответства на втората специфична цел на настоящата процедура по ОПАК: усъвършенстване на законодателството на Република България чрез ефективна координация и партньорство с всички заинтересовани страни. Дейността съответства на третата специфична цел на настоящият проект: „Подобряване на механизмите за консултация и координация на МРРБ и останалите въвлечени в процеса страни за постигане на синергия на проектите на национално, регионално и местно ниво, в синхрон със Закона за електронното управление, Закона за достъп до пространствени данни и Директива 2007/2/ЕО (INSPIRE)”. като изготвеният доклад с предложения за нормативна база за създаване и въвеждане на механизми за консултация и координация на МРРБ и останалите въвлечени в процеса страни за постигане на синергия на проектите на национално, регионално и местно ниво, в синхрон със Закона за електронното управление, Закона за достъп до пространствени данни и Директива 2007/2/ЕО (INSPIRE) с цел работата да се фокусира върху практическата насоченост на правилата, влияе пряко за постигането на целта. 40 000.00 0.00
Дейност 6: Извършване на оценка на въздействието на създадената стратегия и на разработените механизми за консултация и координация: Оценката на въздействието е информационно-базиран аналитичен подход за оценка на очакваните разходи, следствия и странични ефекти на планирани политически инструменти (закони, постановления и т.н.). То може да се използва за оценка на действителни разходи и последствия, след като политическите инструменти са били приложени. И в двата случая, резултатите се използват за да се по добри качеството на политическите решения и инструменти, като закони, постановления, инвестиционни програми и публични инвестиции. По принцип, то е средство да се осигури информация за възможностите за правителството при избор на политически инструменти и тяхното разработване или за нуждата да се промени или прекрати съществуваща мярка. Начините да се направи непретенциозна, но в общи линии със значителни резултати, оценка на въздействието са: • междуведомствени срещи, за да се дискутират политическите последствия; • консултации с всички заинтересувани групи; • оценка на съществуващи изследвания; • проверка на правния инструмент, чрез прилагането му към няколко реални случаи; • последователен преглед на потенциалните следствия, като очаквани разходи, от какво са по¬родени разходите и какви нежелани странични ефекти могат да се появят; • ограничен анализ “разходи-ползи” и/или “разходи-ефективност”; Тази оценка може да включи, в допълнение на обикновената оценка, и следното: • анализ “разходи-ползи”; • анализ “разходи-ефективност”; • симулации; • изпробване на инструмента чрез пилотното му прилагането към реални ситуации. 40 000.00 0.00
Дейност 7: Промотиране на разработките (стратегия и механизми) чрез кръгли маси, електронни бюлетини, съпътстващи обучения, електронни дискусионни форуми, механизми за обратна връзка: Дейността включва: - провеждане на поне две кръгли маси; - изработване и поддържане на електронен бюлетин и електронни дискусионни форуми; - провеждане на съпътстващи обучения за изработените документи: стратегия, пътна карта, методики и процедури, в които се обучават служители на администрациите, въвлечени в процесите за регионално, общинско и градско управление; - изработване и прилагане на подходящи механизми за обратна връзка. 31 800.00 0.00
Дейност 8: Създаване на електронен регистър на всички заинтересовани групи – държавни институции на национално, регионално и местно ниво, които имат отношение към Секторна информационна стратегия за регионално, общинско и градско управление: Тази дейност се свързва с изграждане и пускане в действие на Електронен регистър на всички заинтересовани групи – държавни институции на национално, регионално и местно ниво, които имат отношение към Секторна информационна стратегия за регионално, общинско и градско управление. 150 000.00 0.00
Дейност 9: Одит: Организиране и провеждане на вътрешен одит от вътрешно одитно звено и преглед от сертифициран външен одитор 4 000.00 0.00
Дейност 10. Дейности за информация и публичност: Дейността ще се осъществява през целият период на изпълнение на проекта и ще включва следните поддейности: Организиране на 3 пресконференции Публикувани на платени 3 прессъобщения в национални медии; Организирани 2 информационни дни за целевите групи; Изготвени и разпространени плакати-20 броя, табели-6 броя и брошури – 1000 броя, цветни; Изработени и разпространяване на 200 броя рекламни комплекти включващи тефтер, химикалка, календар, флаш памет и значка с флага на ЕС, логото и слогана на ЕСФ и ОПАК Посочените по-горе мерки за информация и публичност ще бъдат организирани и реализирани от избрания Изпълнител на договор за услуга. Разпространението на флаери, брошури и плакати ще се съсредоточи във физическите точки, в които гражданите взаимодействат с администрацията на МРРБ: офисите на централното и Регионалните звена, информационни центрове и други. 9 600.00 0.00
Дейност 11: Управление на проекта: В тази дейност са включени следните под-дейности: • Провеждане на тръжни процедури, съобразно предвидените по проекта дейности • Изготвяне на междинни доклади • Изготвяне на окончателен доклад по изпълнение на проекта • Подготовка и анализ на анкетни карти за ползата от проектните дейности за целевите групи 37 962.48 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).