Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 771 TREES
Български

Programme: Administrative Capacity

Planning region: All

Description

Подобряване на качеството на извършваните услуги, с цел по-добро административно обслужване на гражданите и бизнеса.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1: Разработване на тръжни документации и провеждане на процедури за избор на изпълнители на проектните дейности: В рамките на дейността се предвижда да бъде извършено разработване на тръжни документации, обявяване на обществени поръчки, участие в оценителни комисии, избор на изпълнители и сключване на договори за изпълнение на заложените в проекта дейности, за които се изисква възлагане на обществена поръчка. Всички, планирани в проекта процедури за възлагане на обществени поръчки ще бъдат извършени в съответствие с изискванията и реда на Закона за обществените поръчки. Дейността ще бъде изпълнявана от избрания, в съответствие с разпоредбите на ЗОП изпълнител. Разработването на техническото задание, необходимо за провеждането на процедура за избор на изпълнител по настоящата дейност, както й обявяването на обществената поръчка, сформирането на оценителна комисия и изборът на изпълнител ще бъде организирано от екипа на ДАМТН. 13 080.00 0.00
Дейност 2: Оценка и анализ на съществуващото положение относно наличните подходи за управление на качеството в ДАМТН, разработване на системата, обучение на представители на ДАМТН за внедряване и управление на системата за управление на качеството, и: Дейността обхваща трите основни етапа, които се изпълняват в процеса на изграждане на системата за управление на качеството. 1. Оценка и анализ на съществуващото положение относно наличните подходи за управление на качеството в ДАМТН, включващ: • Преглед на изградените към момента документни модели за отчитане на дейността; • Анализ на текущото осъществяване на работните процеси по дирекции и дейности; • Оценка на функциониращите работни процедури и инструкции; • Анализиране на организационната структура и разпределението на задълженията и отговорностите относно извършваните дейности; • Провеждане на интервюта с ръководни и изпълнителни кадри относно начина на протичане на работните процеси и сравняване на резултатите; • Идентифициране и преглед на изискванията на нормативните актове, касаещи дейността на ДАМТН; • Получаване на предложения за корекция и подобрение на съществуващата система от персонала; • Получаване и анализиране на предложенията относно системата за управление на качеството от външните заинтересовани страни; • Оценка на наличната технологична и информационна инфраструктура на ДАМТН (в това число хардуер, софтуер и документооборотна система); • Анализ на съществуващите административни процеси, свързани с предоставянето на административни услуги и съответната нормативна база; • Проучване на утвърдени добри практики в държавни организации с подобен род дейност; • Определяне и обосновка на необходимите изменения и допълнения във вътрешните документи. В резултат на осъществените аналитични дейности ще бъде изготвен изчерпателен доклад, систематизиращ информацията от проучванията и съдържащ анализи и изводи, които ще послужат като основа за следващите дейности. 2. Обучение на представители на ДАМТН за внедряване и управление на системата за управление на качеството, включващо: • Определяне на ролите, които ще изпълняват отделните членове на екипа за внедряване и управление на системата – пълномощник от ръководството за системата, вътрешни одитори на системата за управление на качеството, координатори; • Определяне на дата за провеждане на обучението на екипа; • Разработване на план-програма за обучението включваща темите за обучение, лекторите, датите и часовете на занятията; • Изготвяне на материали за обученията, включващи детайлно разглеждане на стандарта БДС EN ISO 9001:2008, начини за изграждане и внедряване на системата за управление на качеството и изискванията за провеждане на вътрешни одити на системата; • Провеждане на обучението, включващо следните теми: - детайлно разглеждане на структурата и изискванията на стандарта БДС EN ISO 9001:2008; - подход за изграждане и внедряване на системата за управление на качеството; - изискванията за провеждане на вътрешни одити на системата. • Провеждане на писмен тест на участниците в обучението; • Провеждане на анкета на участниците за изследване на мнението им за обучението; • Издаване на сертификати за участие в обучението. 3. Разработване и внедряване на система за управление на качеството, включваща два подетапа – разработване и внедряване на системата. В рамките на изпълнението на подетап разработване ще бъде извършено: • Изготвяне на примерен модел на политиката по качеството на ДАМТН. Последващо обсъждане и допълнение на политиката съвместно с ръководството на ДАМТН; • Дефиниране на обхвата на системата за управление на качеството съвместно с ръководството на ДАМТН; • Съставяне на документен модел на системата за управление на качеството, състоящ се от наръчник по качеството, оперативни процедури, работни инструкции и формуляри; • Разработване на наръчник на системата за управление на качеството, следващ структурата на стандарта БДС EN ISO 9001:2008 и съдържащ препратки към оперативни процедури и работни инструкции там, където това е необходимо. При разработването на наръчника следва да се спазят изискванията на БДС EN ISO 9001:2008, приложимите нормативни документи, добрите практики и резултатите от комуникацията със заинтересованите страни; • Разработване на оперативни процедури и приложени към тях формуляри, съобразени със спецификата на дейностите, изпълнявани от ДАМТН, изискванията на стандарта БДС EN ISO 9001:2008, нормативните актове, резултатите от анализа и оценяването, добрите практики и резултатите от комуникацията със заинтересованите страни; • Разработване на работни инструкции и приложени към тях формуляри, описващи в детайли изпълнението на дефинираните по време на изготвянето на анализите работни процеси. При разработването на работните инструкции следва да се спазят изискванията на БДС EN ISO 9001:2008, приложимите нормативни документи, добрите практики и резултатите от комуникацията със заинтересованите страни; • Съобразяване на системата за управление на качеството със съществуващите процедури за управление на качеството там, където е приложимо; • Организиране на процеса за управление на документите с приоритет към електронното създаване и централизирано съхранение на документи и записи, с цел намаляване на хартиените копия и улесняване на достъпа. Създаване на препратки към съществуващите електронни системи за управление на документооборота в случаите, в които това е приложимо; • Представяне на документния модел на екипа за внедряване и управление на системата и запознаването им с неговото съдържание и структура; • Дефиниране на изпълнителите на отделните дейности от обхвата на системата (абонати) и документите от системата, с които ще работят; • Обсъждане на документния модел с екипа за внедряване и управление на системата, който от своя страна запознава абонатите с разработените документи. Внасяне на корекции и изменения в документния модел на системата, в случай на възражения и забележки; • Окончателно приемане на разработения документен модел на системата за управление на качеството от екипа за управление на проекта, екипа за внедряване и управление на системата и ръководството на ДАМТН. В рамките на изпълнението на подетап внедряване ще бъде извършено: • Утвърждаване на модела на документацията на системата за управление на качеството и определяне на дата на влизане в сила на системата от ръководството на ДАМТН; • Поставяне на цели по качеството, съобразени с политиката и с плана за действие на ДАМТН за годината; • Разработване на програми за изпълнението на поставените цели; • Предоставяне на документите по абонати и запознаване със съдържанието им; • Стартиране на работа в съответствие с изискванията и предписанията на изградената система за управление на качеството; • Измерване и наблюдение на функционирането на процесите от системата. Установяване на несъответствия и предприемане на коригиращи и превантивни действия за тяхното отстраняване; • Провеждане на първоначално изследване на удовлетвореността на потребителите на административни услуги. Обобщаване на получените данни в анализ; • Завеждане на планираните обучения на персонала на ДАМТН за годината в план-програма. Извършване на последващи действия по доказване и оценка на ефективността от преминалите обучения; • Планиране и отчитане на поддръжката на инфраструктурата; • Осигуряване на спазването на изискванията по безопасност и здраве при работа (БЗР) и документирането на дейностите по БЗР; • Изпълнение на предоставяните услуги и обмен на информация с потребителите съгласно изискванията на системата; • Управление на техническите средства за измерване и контрол съгласно разработените документи на системата; • Провеждане на цялостен вътрешен одит на системата съвместно с членовете на екипа за внедряване и управление на системата. Отстраняване на несъответствията, установени на одита и съставяне на доклад от одита; • Оказване на съдействие при провеждане на прегледа от ръководството на системата за управление на качеството; • Оказване на съдействие при отстраняване на евентуални несъответствия, установени при провеждането на сертификационен одит на системата от външна независима акредитирана организация. Дейността ще бъде изпълнявана от избрания, в съответствие с разпоредбите на Закона за обществените поръчки (ЗОП) изпълнител, който ще бъде подпомогнат от екипа за управление на проекта и представители на всички дирекции към ДАМТН. 57 360.00 0.00
Дейност 3: Сертифициране на системата за управление на качеството: При осъществяването на тази дейност изпълнителят ще извърши сертифициране на разработената и внедрена система за управление на качеството, реализирана при изпълнението на Дейност 2. Дейностите по сертифициране на системата включват: • Планиране на одит екипа, съставен от лица, притежаващи квалификация за водещи одитори, одитори и експерти по БДС EN ISO 9001:2008, както и нужната компетентност за провеждане на одит на системата за управление на качеството на ДАМТН, съгласно нейния обхват. Членовете на одит екипа следва да не са извършвали консултантски услуги, свързани с разработването на системата за управление на качеството на ДАМТН и да не са провеждали обучения и вътрешни одити на системата две последователни години преди провеждането на сертификационния одит; • Изготвяне на план-програма за провеждане на сертификационния одит, включващ датите на провеждане на одита, одитираните локации, дейности и лица; • Провеждане на 2 фази на сертификационния одит – преглед на документацията и проверка на място; • Извършване на сертификационния одит и обобщаване на резултатите от одита в доклад, включващ анализ на установените данни по време на проверката, препоръките за подобрение, добрите практики, евентуалните несъответствия и сроковете за тяхното отстраняване; • Издаване на сертификат с тригодишен срок на валидност, доказващ съответствие на системата за управление на качеството на ДАМТН с изискванията на международния стандарт БДС EN ISO 9001:2008. Сертификатът следва да се издаде след представяне на необходимите доказателства за отстраняване на евентуалните несъответствия, установени по време на сертификационния одит. Дейността ще бъде изпълнявана от избрания, в съответствие с разпоредбите на Закона за обществените поръчки (ЗОП) изпълнител, който ще бъде подпомогнат от екипа за управление на проекта и представители на всички дирекции към ДАМТН. 17 320.83 0.00
Дейност 4: Дейности за информация и публичност: Дейността ще се извършва през целия период на изпълнение на проекта, като се прилагат подходящи мерки за публичност и информираност, съгласно правилата на Регламент (ЕО) № 1828/2006 на Комисията от 8 декември 2006 година за определяне на правила за прилагането на Регламент (ЕО) № 1083/2006 на Съвета за определянето на общи разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд и Кохезионния фонд и на Регламент (ЕO) № 1080/2006 на Европейския парламент и на Съвета относно Европейския фонд за регионално развитие. Дейностите за информация и публичност имат за цел да се популяризират разработената, внедрена и сертифицирана система за управление на качеството и останалите резултати от проекта, до възможно най-широк кръг граждани, представители на бизнеса и държавни администрации. Информационната кампания има за цел да стимулира обратната връзка от заинтересованите страни и в последствие използването на усъвършенстваните административни и информационни услуги и по този начин да подобри достъпът на клиентите до услугите, предоставяни от ДАМТН. По отношение на популяризирането на проекта и резултатите от неговото изпълнение ще бъдат: • изготвени и отпечатани прессъобщения в национален ежедневник при стартиране и приключване на проекта; • графично изображение (интернет-банер), което ще бъде поставено на интернет страницата на ДАМТН и ще дава възможността за бърз и лесен достъп до основна и актуална информация за проекта; • организирани информационни дни при стартирането на проекта, с цел представяне на заложените цели и дейности и при приключването на проекта, с цел представяне на резултатите от него пред целевите групи; • разработени и разпространени рекламни материали – цветни плакати; • изготвени комплекти, включващи торбичка, тефтер-бележник, химикалка, флаш памет и календар с флага на ЕС, логото и слогана на ЕСФ и ОПАК, които ще бъдат предоставени на участниците в информационните дни по проекта. Върху всички информационни материали, както и върху всички други подходящи документи, изготвени по проекта (например: присъствени списъци, отчети и др.) ще бъдат отпечатани флага на ЕС и думите „Европейски съюз“, логото и слогана на ОПАК – „ОПАК. Експерти в действие“, логото и слогана на ЕСФ – „Европейски социален фонд. Инвестиции в хората“, както и където е приложимо името и логото на ДАМТН, наименованието на проекта и източникът на финансиране. Изборът на външен изпълнител за изработване на материалите за визуализация ще се осъществи в съответствие с разпоредбите на ЗОП. 20 220.37 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).