Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 771 TREES
Български

Programme: Administrative Capacity

Planning region: All

Description

Да се подобри качеството и ефективността на работата на администрацията на Община Луковит чрез повишаване на професионалната компетентност на нейните служители
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
1. Стартиране на проекта: С тази дейност се полага началото на проекта и ефективното й реализиране има важно значение за постигане на поставените цели, резултати и състояния. За осъществяването й ще бъдат предприети следните стъпки: • Структуриране на екип за управление на проекта – За управлението на проектното предложение ще бъде формиран нарочен екип, който ще се състои от четирима експерти – Ръководител, Счетоводител, Експерт „Тръжни процедури” и Координатор. • Административна подготовка – Същността й се изразява в създаване на административна организация за изпълнение на проекта; мобилизиране на ресурси (финансови, човешки и материални); организиране на счетоводната отчетност; изготвянето на процедури на проследяване и мониторинг, правила за документооборот и други. • Провеждане на първа работна среща на екип за управление на проекта – На нея ще бъдат разпределени основните оперативни задачи между членовете на екипа, определени ролята, мястото и отговорностите на всеки един от тях. Ще бъде изготвен актуализиран график за изпълнение на проектните дейности. Уточнени ще бъдат възможните рискове, които биха довели до забавяне изпълнението на проекта и начините за тяхното преодоляване. 4 239.20 0.00
2. Избор на изпълнители на проектните дейности: В рамките на тази дейност ще бъдат подготвени тръжните досиета за избор на изпълнители на проектните дейности и ще бъдат проведени съответните процедури за възлагане на изпълнението им на външни изпълнители. Цялата документация ще бъде изготвена в съответствие с изискванията на Закона за обществените поръчки (ЗОП). Предвижда се дейността да бъда осъществена в следната последователност: • Подготовка на тръжните досиета от експерт „Тръжни процедури” – Документацията ще бъда в пълно съответствие със изискванията на ЗОП, параметрите на настоящото проектно предложение и изискванията на възложителя. • Съгласуване и одобрение на тръжната документация от Управляващият орган на ОПАК – Тази процедура ще бъде осъществена в отговор на изискванията на Наредбата за осъществяване на предварителен контрол върху процедури за обществени поръчки, финансирани напълно или частично със средства от европейските фондове, приета с ПМС № 96 от 23.04.2009 г. • Провеждане на процедурите за възлагане изпълнението на следните проектни дейности на външни изпълнители: - Процедура 1: Провеждане на специализирани обучения на служителите на администрацията в Община Луковит. - Процедура 2: Информираност и публичност на проекта Същинското провеждане на процедурите за избор на изпълнители ще се осъществи от Община Луковит, съгласно изискванията на ЗОП. 952.00 0.00
3. Провеждане на четири обучения от каталога на ИПА: В рамките на тази дейност ще бъдат проведени четири обучения на 35 служители на Община Луковит, включени в каталога за обучения на ИПА. Тяхната цел е да повишат квалификацията и компетенцията на служителите в общинската администрация в различни направления на работния процес, избрани на базата на идентифицирани потребности и изисквания сред служителите в администрацията. Определянето на конкретните обучения се осъществи чрез провеждането на предпроектни проучвания, анкети и дискусии сред общинския персонал, които изведоха нуждите от повишаване и надграждане на знанията и уменията в няколко сфери. Обученията обхващат следните курсове: 1. Делова етика – курсът е част от учебната програма „Управленски умения в администрацията” 1.1. Сигнатура – УА-7 1.2. Продължителност: 2 дни, 16 учебни часа. 1.3. Цел на обучението: Да се изградят знания и умения за етично делово общуване и прилагане на етичните стандарти при вземане на управленски решения. 1.4. Учебно съдържание: • Делова етика. • Анализ на факторите за неетичност в организацията. Етични стандарти и етика на отношенията. • Стратегии за справяне с морални конфликти и етични дилеми. • Делови етикет: история и психологически механизми на етикетните норми. • Етикет и стил. 1.5. Включени служители: Ще бъдат обучени общо 35 човека от общинската администрация, с разбивка по отдели: • Дирекция „Проекти, развитие и устройство на територията” – 15 служители; • Дирекция „Обща администрация” – 13 служители; • Дирекция „Местни данъци, такси и бюджет” – 6 служители; • Финансов контрольор – 1 служител. Изборът на този курс е продиктуван от необходимостта за подобряване качеството на управленските процеси и решаването на възникнали проблеми и конфликти в трите дирекции на общинската администрация и създаването на норми за етичност и ефективност на служителите в отделните екипи. Експертите, включени в обучението са служители с ръководни и експертни функции и осъществяването му ще допринесе за повишаването на качеството на работа на отделните дирекции. Деловата етика е неизменна част от работата на общинския персонал и задължително трябва да е на високо ниво, за да се гарантират добри резултати. 2. Управление на промяната, времето и стреса – курсът е част от учебната програма „Управление на човешките ресурси” 2.1. Сигнатура – ЧР-5 2.2. Продължителност: 3 дни, 24 учебни часа 2.3. Цел на обучението: • да се разясни кога и при какви обстоятелства се налага управление на промяната; • да се развият умения за предвиждане на ефектите от промяната върху организацията и служителите, и разбирането на ролята на комуникацията в условията на промяна; • да се представят техники за управление на промяната и да се усвоят умения за ефективно управление на хората и процесите в условията на промяна; • да се усвоят правила за определяне на приоритети и стандарти за управление на времето; • да се разяснят основни принципи и техники за справяне със стреса на работното място. 2.4. Учебно съдържание: • Вътрешни и външни причини за възникване на промяната. Въздействие на промяната върху организацията и служителите. • Ключови фактори и стъпки за успешно управление на хора и процеси в условията на промяна. Техники за управление на промяната. • Комуникация и консултации в условията на промяна. Справяне със съпротивата на служителите и преодоляването й. Откритост и прозрачност. • Справяне със срокове, определяне на приоритети, бюджет на време, фактори за загуба на време, стандарти за управление на времето, делегиране на функции. • Принципи за управление на стреса. Техники за справяне със стреса на работното място. 2.5. Включени служители: Курсът ще включва обучението на 6 служители: • Заместник-кмет – 2; • Секретар на Общината– 1; • Директори - 3. Изборът на този курс е продиктуван от необходимостта за повишаване качеството на управление и планиране на процесите и човешките ресурси в администрацията на Община Луковит. Обучението е насочено към ръководния персонал и цели подобряването на техните компетенции при изпълнението на професионалните им задължения в управление на времето, хората, стреса и промяната в организацията. Динамичността на съвременната работна среда изисква от служителите на ръководни постове да бъдат гъвкави и адаптивни при организацията и управлението на съответните им ресори. 3. Усъвършенстване на вътрешните комуникации – залог за ефективност на управленския процес и добър имидж в обществото – курсът е част от учебна програма „Ефективни комуникации на държавната администрация” 3.1. Сигнатура: ЕФ-2 3.2. Продължителност: 2 дни, 16 учебни часа 3.3. Цел на обучението: • да формира умения за по-добра вътрешна комуникация; • да се изградят стратегии за убеждаващо въздействие. 3.4. Учебно съдържание: • Общуване: модел, етапи, видове. • Изграждане на професионални качества: умения за активно слушане и ефективно говорене. • Вътрешни комуникации: принципи, видове, идентичност и репутация, канали за комуникация, оценка. • Успешно представяне пред публика; техники за управление на комуникативни ситуации и водене на преговори. • Стратегии и фактори за убеждаващо въздействие. 3.5. Включени служители: Курсът ще включва обучението на 11 служители: • Заместник-кмет -2; • Секретар на общината – 1; • Директори – 3; • Началник отдел – 2; • Одитори ISO – 2; • PR – 1. Изборът на този курс е продиктуван от необходимостта за подобряване вътрешната комуникацията и общуването между отделните дирекции в Община Луковит. Това е задължително условие за успешната комуникация и разбиране между отделните служители и респективно подобряване резултатите от тяхната работа. Обучението ще преминат ръководните кадри на общината, като това е директно свързано с тяхната дейност за управление на отделните звена и комункацията между тях. 4. Работа с електронно подписани документи 4.1. Сигнатура – ИТО-5 4.2. Продължителност: 1 ден, 8 учебни часа. 4.3. Цел на обучението: • да се изградят знания и практически умения за работа с електронно подписани документи. 4.4. Учебно съдържание: • Обработване на електронно подписани документи – получаване на документа, проверка валидността на подписа (верификация), отваряне на документа. • Обработка: редакция, становище, затваряне на документа. • Съхранение и изпращане на електронно подписан документ. 4.5. Включени служители: Курсът ще включва обучението на 35 служители от дирекции, чиято дейност е свързана с електронно подписани документи: • Дирекция „Проекти, развитие и устройство на територията” – 15 служители; • Дирекция „Обща администрация” – 13 служители; • Дирекция „Местни данъци, такси и бюджет” – 6 служители; • Финансов контрольор – 1 служител. Изборът на този курс е продиктуван от необходимостта за усъвършенстване на процеси при работа с електронно подписани документи в Община Луковит. Изискванията на модерната администрация все по-широко налагат използването на такъв тип документи в ежедневната работа и служителите трябва да могат да отговорят на тези изисквания с умения и знания. По тези причини в настоящия курс са включени 35 служители от всички дирекции, на които трябва да бъдат повишени компетенции в тази област, тъй като това е пряко свързано с техните задължения и отговорности. 19 630.00 0.00
4. Провеждане на специализирани обучения за административните служители на Община Луковит: Работата на общинския персонал е динамична и свързана с необходимостта от постоянно професионално развитие и подобряване на нивото на изпълняване на задълженията. В рамките на тази дейност ще бъдат проведени серия специализирани обучения на 35 служителите на администрацията в Община Луковит, разработени на базата на идентифицирани нужди. Те ще допринесат за реализирането на целите на проекта за подобряване на професионалните компетенции на администрацията и повишаване на качеството й на работа. Всяко едно от обученията ще подпомогне служителите в определена сфера, обхващаща пряко техните задължения и ще допълни техните знания и умения. Чрез изпълнението на настоящата дейност се цели постигане на по-ефективно и ефикасно функциониране на общинската администрация и респективно повишаване на конкурентоспособността й и условията за трайно икономическо и социално развитие. Обученията са избрани на основата на предпроектни проучвания сред служителите и връзката, която те имат с функциите и отговорностите на служителите от целевите групи и необходимостта от повишаване на капацитета им в следните области: 1. Подобряване процеса на работа и обратна връзка с изпълнението. Курсът ще се проведе в рамките на два дни, като в обучението ще вземат участие общо осем служители на общинската администрация от ръководния персонал: • Заместник-кмет – 2; • Секретар – 1; • Директор дирекция – 3; • Началник-отдел – 2. Обучението има за цел да се повиши качеството на работа и изпълнение на задълженията чрез подобряване на процесите, връзките и координацията между отделните служители и структури в общината. Курсът ще включва следните елементи: • Повишаване качеството на управление на работните процеси; • Проследяване и коригиране на изпълнението; • Контрол и отчитане. • Повишаване комуникацията и координацията между отделните административни структури. • Повишаване комуникацията между администрацията, гражданите и бизнес структурите. Обучението е в отговор на необходимостта за подобряване на вътрешните комуникации между структурите на общинската администрация и сред ръководния персонал, срещаш трудности при проследяване на изпълнението на задачите на персонала и обратната връзка между отделните дирекции. В тази връзка обучението ще подобри компетенциите на ръководителите на дирекции и отдели за управление и коригиране на дейностите на техните служители. 2. Лична ефективност. Обучението ще е с продължителност три дни, като в курса ще се включат 35 служители от всички дирекции на администрацията. Обучението цели да се развият умения в служителите за работа в екип и да се повиши личната ефективност в екипа. Курсът се състои от теоретична част под формата на презентации и лекции; практическа част с разнообразни ролеви игри по групи, решаване на различни казуси и игри и дискусионна част, провеждана след всеки модул на семинара. Обучението включва следните курсове: • Изграждане и функциониране на екипи; • Сътрудничество и работа в екип; • Повишаване на личната ефективност в екипа; • Лидерите в екипа. • Повишаване на координацията и комуникацията между служителите в структурите на администрацията; • Правила за реда и начина за координация и взаимодействие с други институции и администрации. Настоящото обучение се провежда в отговор на необходимостта, идентифицирана сред общинските служители посредством анкетни карти, за подобряване на личната ефективност и компетентност на служителите и по този начин подобряването на ролята на всеки един от тях в процеса на общата работа. Курсът ще развие умения за работа в екип и синхрон между отделните служители и ще даде насоки за повишаване на качеството на изпълняваните професионални задължение в общата рамка. Всяко обучение ще завърши с провеждане на тестове за оценка на придобитите знания. На тази база служителите, които успешно са преминали тестовете, ще получат сертификат, удостоверяващ успешното преминаването на обучението. 26 520.00 0.00
5. Дейности за информация и публичност: В обхвата на тази дейност ще бъдат изпълнени мерки за представяне на настоящия проект, неговата същност, цели и очаквани резултати, както и за осигуряване на публичност и информиране на обществеността, относно финансовия принос на ЕС и ОП „Административен капацитет” за неговата реализацията. Тези мерки ще се прилагат съгласно правилата на Регламент (ЕО) № 1828/2006 на Комисията от 8 декември 2006 г. и Задълженията на бенефициентите за осигуряване на информация и публичност. Дейностите за визуализация и популяризиране на проекта включват: • Провеждане на две пресконференции - Първата пресконференция ще се проведе при стартирането на проекта. На нея ще бъде представен проекта, неговите цели и очаквани резултати, финансиращата програма и екипа за управление. На събитието ще присъстват представители на различни местни и регионални медии. След изпълнението на проектните дейности ще бъде организирана заключителна пресконференция, на която да бъдат оповестени крайните резултати и ефекти за гражданите и бизнеса от нововъведенията. • Доставка и монтаж на временна информационна табела – Ще бъде поставена на мястото на изпълнение на проектните дейности. Ще информира обществеността за проекта, полученото финансиране и финансиращата организация, като ще присъстват съответните задължителни реквизити и символика. • Доставка и монтаж на постоянна информационна табела- Ще бъде поставена на мястото на временната информационна табела шест месеца след приключването на проектните дейности и ще остане като постоянна визуализационна мярка. На нея ще присъстват задължителните атрибути- име на проекта, лого и наименование на финансиращата програма и схемата, по която е бил реализиран проекта. • Представяне на проекта на официалната интернет страница на Община Луковит – Предвиждат се периодични публикации, съдържащи информация за хода на проекта, неговата същност, целите, начина и източника на финансиране, ролята на ОП „Административен Капацитет” за осъществяването на дейностите, постигнатите резултати и бъдещото въздействие и ефект върху развитие на организацията. 650.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).