Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 70 046 TREES
Български

Programme: Maritime and Fisheries Programme 2014-2020

Planning region: All

Description

The main species of fish, which catch on the Bulgarian Black Sea coast, are: turbot, walleye, bamboo, butterflies, rapeseed, horse mackerel, sprat, black sea mussel and Black Sea bass. According to the Multiannual National Strategic Plan for Aquaculture in the Republic of Bulgaria (2014-2020), since the aquaculture products market is not yet well structured and transparent, an integrated approach should be applied when implementing measures related to marketing. The aim of the project is to carry out activities related to enhancing the export potential of the products :. It will be launched by conducting a market research which will thoroughly analyze the status and potential of the sector. A review of good practices in EU and non- EU countries will be organized in parallel. To launch the actual promotional campaign, culinary recipes and routes will be identified and described, as well as specialized promotional materials such as flyers, brochures and maps. Thereafter, active promotion is forthcoming, with the aim of distributing advertising materials, participating in two selected promotional events, as well as making five online publications. The end of the campaign will end with a one-day promo event organized on the territory of Sozopol Municipality. It will be attended by visiting delegations, who will also participate in the organized scientific discussion, part of the event.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
провеждане на пазарно проучване: Основните видови риба, чийто улов се развива на територията на българското черноморие, са: калкан, лефер, паламуд, попчета, рапан, сафрид, цаца, черна морска мида и черноморска барбуня. Съгласно Многогодишеннационаленстратегически план зааквакултуритев Република България(2014-2020), тъй като пазара на продукти от аквакултури все още не е добре структуриран и прозрачен, следва да се приложи интегриран подход при прилагане на мерките,свързани с предлагането на пазара. Целесъобразно е да се подпомагат следните дейности, свързани и с повишаването на експортния потенциал на продуктите: • Насърчаването на производството на продукти от аквакултури, получени пометоди със слабо въздействие върху околната среда и биологична аквакултура; • Допринасяне за прозрачността на производството и на пазарите; провеждане на пазарни проучвания; • Допринасяне за проследимостта на продуктите на аквакултурата; • Провеждане на регионални, национални или транснационални рекламникампании за риба и други водни организми, както и на информационни кампании заповишаване на обществената осведоменост в сектора на рибарството и аквакултурата. За целта на проекта и промоционалната кампания ще се направи изследване и задълбочен анализ на състоянието на сектора и добрите практики в други Европейски държави. 766.94 0.00
изследване на добри практики: Средиземноморските страни са водещи на европейския пазар за рибни продукти. Според плана, Пазарното позициониране на производството от Българските, към настоящия момент не е на конкурентно равнище с производителите от ЕС-27 и региона на Балканите.. Особеността на европейския пазар се състои във факта, че структурата на търсенето на продуктите не е хомогенна, като само на Испания, Франция и Италия се дължат 62% от разходите за потребление на продукти от риболов и аквакултура. С добавянето на Германия, Великобритания и Португалия, стойностите надхвърлят 85% или едва шест страни членки формират значимата част от потреблението на продуктите на подсектора. Съгласно публикуваното изследване на DGMARE „Факти и цифри на ОПОР 2012“, по регионален признак, най-високите нива на консумация се наблюдават в южноевропейските страни и Прибалтика. Тези страни предлагат отлична база за изследване на добри практики относно разработване на стратегии и реализиране на дейности за търсене на нови пазари и подобряване на условията за пускане на пазара на продукти от риболов и аквакултури, за пазарни ниши, за коопериране и други форми на сдружаване за съвместно позициониране и реализиране на продукцията. В допълнение, ще се потърсят и добри практики в часта на маркетинга и дистрибуцията. Не е тайна, че все още маркетинговата инфраструктура в страната не е добре развита. България е сред малкото страни-членки на ЕС, където все още няма единна национална рибна борса, макар че средства за това да са били предвидени и администрацията бе заложила планове за структуриране на пазара. Не са изградени и планираните за реализация регионални и местни рибни тържища и пунктове за изкупуване на риба. Съществува остра необходимост от създаване на съвременна организация на пазара на риба и рибни продукти, което несъмнено ще се отрази позитивно и върху организацията на производството, и върху контрола и отчетността на произведената продукция, респективно върху пълнотата на статистиката. Друга съществуваща нужда е организиране и създаване на обекти за продажба на едро и мрежа за разпространение на риба и рибни продукти, включително специализирани борси и пунктове за изкупуване на риба В някои планински и селски региони разпространението на последните практически отсъства, поради което консумацията на риба в тези региони е значително по-ниска от средната. Маркетингът на основните култивирани видове се осъществява най-вече във веригите супермаркети, специализираните рибни магазини и заведенията за обществено хранене. Поради липса на споменатите по-горе пазарни структури, продажните цени на продукцията остават все още сравнително ниски. Изключително важни за изследване и изучаване с цел адаптиране в страната ни са организации на производителите и между браншови организации, включително на международно ниво. Това би улеснило колективното управление и/или инициативите за саморегулиране между производители, преработватели и търговци в сътрудничество със сдруженията на потребителите и неправителствените организации, за да прилагат и контролират изискванията и разпоредбите за качество и етикетиране. 766.94 0.00
изготвяне на кулинарни рецепти и маршрути: В нашата страна, като цяло, има сравнително по-ниско ниво на консумация на риба. Причините за това са няколко: • икономическата криза при прехода към пазарна икономика; • липсата на традиции да се консумира риба; • сезонния характер на производството и риболова, обусловен от специфичните климатични условия в страната; • липсата на добре организирана инфраструктура на пазара за риба и рибни продукти и; • недостатъчно ефективна реклама; • високите цени на продуктите. Една от дейностите ни е насочена към промяна на тази тенденция. Като част от промоционалната кампания ще бъдат събрани и описани различни готварски рецепти. Те ще включват традиционно приготвяне на риба, както и модерни рецепти. Ще се даде възможност на представителите на целевата група да предоставят своите предложения. В същото време, различни известни кулинарни експерти и блогъри ще бъдат въвлечени в промоциране на ястия и рецепти за приготвяне на различни видове черноморски риби. Това ще спомогне за развиване на партньорска мрежа, за увеличаване на познанията, производството и консумацията на тези риби, извън традиционния период за това. Дейността е насочена и към създаване на автентично съдържание по темата, идентифициране на места за промотиране и консумация, както и съставяне на кулинарни маршрути. 1 636.13 0.00
изготване на визуален проект на рекламните материали: Тази дейност включва цялата криейтив част по визуалната страна на проекта 2 367.28 0.00
редакция и предпечатна подготовка: Тази дейност включва процесът на проектиране на печатните материали с програми за страниране, илюстрации и обработка на изображения 1 022.58 0.00
отпечатване на рекламни материали: Дейността включва отпечатване на 3000 бр. флаери, 3000 бр. рецептурни брошури и 5000 бр. карти на интересните места за производство и консумация, маршрути Печат разбивка: 1. Флаери 3000 бр. , обща цена 2370 лв., 0,79 лв. за брой 2. Рецептурни брошури 3000 бр., цена 1500 лв., 0,5 лв. за брой 3. Карти на интересните места за производство и консумация с маршрути и описание 5000 бр., цена 7500 лв., 1,5 лв. за брой 5 813.39 0.00
организиране на промо събитие в Созопол: Като част от промоционалната кампания ще бъдат ангажирани с участие и статии няколко кулинарни блогъра, както и местни ресторантьори, винопроизводители и готвачи. Нагледно ще бъдат демонстрирани различни рецепти за приготвяне на черноморски риби. Също така ще има презентации за комбинирането на тези храни с различни видове питиета- вино, бира и т.н. Това ще се случи на територията на община Созопол като за целта ще се организира еднодневно дефиле на българската черноморска риба. Ще има организирани безплатни щандове за презентация и продажба, както и съпътстваща шоу и научна програма. Ще бъдат поканени и гост- делегации от различни държави, които да презентират свои добри практики с цел обмяна на опит и създаване на партньорски мрежи. На тематична научна среща, ще се обсъди Засилване на връзката между наука, производство и пазар, както и възможността за изграждането на единен бранд на черноморските риби и аквакултури. 13 804.88 0.00
8. Разпространение и участие в различни национални и международни събития: Дейността е насочена към разпространение на подготвените и отпечатани промоционални и рекламни материали. Това ще бъде извършено из цяла България в подходящи локации и чрез местни партньори като общински администрации, камари, сдружения и т.н. В местна дигитална медия ще бъдат създадени и поддържани специализирани теми. Там ще бъдат публикувани статии с уникално съдържание, чиято цел е насърчаване на производството и консумацията на черноморски риби. Като част от промоционалната кампания ще бъдат ангажирани с участие и статии няколко кулинарни блогъра, както и местни ресторантьори, винопроизводители и готвачи. Нагледно ще бъдат демонстрирани различни рецепти за приготвяне на черноморски риби. Също така ще има презентации за комбинирането на тези храни с различни видове питиета- вино, бира и т.н. Материали ще бъдат разпространени и по времето на различни местни събития, дегустации и панаири, насочени към гурме туризъм, храни, вино и пиво. 3 067.75 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in euro (EUR) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).