Идентификация

Номер от ИСУН BG051PO002-3.1.08-0027-C0004
Наименование на проекта Общата цел на проекта е повишаване качеството на административно обслужване на гражданите и бизнеса чрез разработване и внедряване на електронни административни услуги, с ниво на развитие 4 по Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и Закона за биологичното разнообразие (ЗБР) в Министерство на околната среда и водите, като част от общата стратегията за изграждане на е-околна среда.
Бенефициент 000697371 МИНИСТЕРСТВО НА ОКОЛНАТА СРЕДА И ВОДИТЕ
Източник на финансиране ЕСФ ==> Административен капацитет
Дата на сключване на договора/заповедта 20.07.2015
Дата на стартиране 17.04.2014
Дата на приключване 17.10.2015
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България

Описание

Кратко описание на проекта
Общата цел на проекта е повишаване качеството на административно обслужване на гражданите и бизнеса чрез разработване и внедряване на електронни административни услуги, с ниво на развитие 4 по Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и Закона за биологичното разнообразие (ЗБР) в Министерство на околната среда и водите, като част от общата стратегията за изграждане на е-околна среда.
Дейности
  • Дейност: Дейност 1: Подготовка и провеждане на обществени поръчки по ЗОП за избор на външни изпълнители: Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител, съгласно приложимата законова процедура по ЗОП. В рамките на изпълнение на дейността следва да бъдат извършени следните под-дейности: 1. Определяне на правното основание за възлагане на определените дейности по настоящия проект, в съответствие с чл. 14 от ЗОП; 2. Изготвяне и одобряване на тръжна документация за възлагане на дейности 2, 3, 4 и 5; 3. Провеждане на една открита процедура за възлагане на обществена поръчка за дейности 2, 3, 4 и 5; 4. Сключване на договор за изпълнение на обществената поръчка. , Договорена стойност: 17 500.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейност 5: Разработване на вътрешни документи - инструкции, вътрешни правила за електронен документооборот, методики, наръчници и методологии за организация, мониторинг, координация и контрол, проекти за изменения на нормативната уредба и други докум: Дейностите по подготовка на вътрешни документи, касаят изцяло резултатите от реализиране на предходните дейности: • Изготвяне на вътрешни документи с оглед тяхната необходимост (инструкции, вътрешни правила за електронен документооборот, методики, наръчници и методологии за организация, проекти за изменения на нормативната уредба и др.) и свързани с успешното разработване на услугите, предмет на електронизация на настоящия проект. При подготовката на съответните вътрешни правила ще бъдат отчетени най-вече препоръките, направени при изпълнение на Дейност № 2. • Разработване на указания относно внедряване принципите на електронно управление и как следва да се прилагат те с оглед настоящия проект. • Юридическа разработка и обосновка на вътрешни нормативни документи, при възникнала необходимост – проекти за изменение и допълнение на нормативни актове с оглед изпълнимостта на изработените методики и процедурни наръчници. • Наръчници и методологии за организация, мониторинг, координация и контрол за целия процес по предоставяне на електронни административни услуги; , Договорена стойност: 84 000.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейност 6: Информация и публичност: Тази дейност се провежда с цел популяризиране и представяне на резултатите от проекта до възможно най-широк кръг граждани, представители на бизнеса и държавни институции с цел, от една страна разясняване и осигуряване на максимална полза от проекта за целевите групи, а от друга страна – стимулиране на заявителския интерес и интереса към новите електронни административни услуги на Министерство на околната среда и водите и по този начин достигане до по-широк кръг потенциални клиенти на услугите на министерството. Дейностите по информация и публичност се състоят в: • Начална и финална конференции; • Кръгла маса за целевите групи на проекта; • Брошури – отпечатани и разпространени цветни брошури, съдържащи информация за целите на оперативната програма, целите и дейностите по проекта, приноса на финансиращата институция и на ЕСФ. Брошурата ще се разпространява в тираж 200 броя. • Химикали, папки и USB флаш памети – по 200 броя. • Поставяне върху всички проектни документи (доклади, анализи, протоколи и др,) флага на ЕС, логото и слогана на ОПАК, логото и слогана на ЕСФ и посочване на финансовия принос на ЕСФ. , Договорена стойност: 8 670.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейност 7: Одит: Извършване на финансов одит след приключване на всички проектни дейности: В рамките на тази дейност ще бъде избран одитор на проекта с процедура по ЗОП, който ще извърши одит след приключване на дейностите по проекта. За проекти по настоящата схема на стойност над 200 000 лв. одитът е задължителен проектен компонент. Одиторът ще извърши одит по изпълнение на дейностите и отчитане на разходите по проекта. Одитът ще изразява независимо одиторско мнение относно достоверното представяне във всички аспекти на същественост при изпълнение на проекта в съответствие с националните и международните одиторски стандарти и да включва. Одитът ще приключи с изготвянето на одитен доклад. , Договорена стойност: 5 880.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейност 4: Подготовка на заявленията за вписване на електронните административни услуги, в това число заявление и вписване на нови обекти в Регистрите за оперативна съвместимост като последен етап от електронизирането на услугите: Ще бъдат изготвени заявления за всяка една от шестте услуги, предмет на електронизация по настоящия проект. Съответните заявления ще бъдат изготвени с изискуемото съдържание и описания, необходимо за вписване в регистъра на ЕАУ, съгласно изискванията на Инструкция № 1 от 21 януари 2010 г. за критериите и правилата за прилагането им при вписвания в регистрите на информационните обекти и електронните услуги. В случаите, когато се налагат вписване на нови информационни обекти същите ще бъдат вписани в съответните регистри. По тази дейност ще бъдат изпълнени всички изисквания за оперативна съвместимост и информационна сигурност, отнасящи се до софтуерното обезпечаване на електронните административни услуги, нормативно урегулирани с Наредбата за общите изисквания за оперативна съвместимост и информационна сигурност (НОИОСИС). , Договорена стойност: 60 000.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейност 8: Организация и управление на проекта: По тази дейност ще бъде създаден екип, който ще осъществява текущото управление на проекта, координация на проектните дейности и текущ контрол върху дейността на изпълнителите, включително качеството на изготвените анализи, документи, технически спецификации и разработки. Екипът ще осъществява управление и на разходването на средствата, които ще се изплащат за свършената работа. Екипът за управление и други вътрешни експерти ще участват активно в дейностите на изпълнителите и ще се стремят да включат всички заинтересовани лица и страни в цялостния процес на разработване на електронните административни услуги с цел отчитане на техните интереси и коментари. Екипът на бенефициента ще изготвя регулярни финансови и технически отчети съгласно изискванията на Оперативна програма „Административен капацитет”. Също така по тази дейност се предвижда подготовката и провеждането на процедури за избор на изпълнители по дейността за информация и публичност и дейността за осъществяване на независим финансов одит. , Договорена стойност: 32 637.50 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейност 2: Анализ на административния процес по предоставяне на 6 броя електронни административни услуги по ЗООС и ЗБР, в контекста на Закона за електронно управление. Изготвяне на препоръки в посока успешната електронизация на услугите до ниво на ра: Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител, определен чрез открита процедура за възлагане на обществена поръчка в съответствие с дейност № 1. В рамките на настоящата дейност ще бъде извършен необходимия анализ за целите на електронизация на 6 административни услуги до ниво на развитие 4, който ще бъде използван при фактическото им внедряване. Анализът ще включва описание на услугата, нейния обхват, правното основание, хода на предоставяне на услугата и крайния резултат. В анализа ще бъде включено описание на процесите по предоставяне на услугите, които ще се електронизират. , Договорена стойност: 180 000.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейност 3: Надграждане на наличните в МОСВ информационни и комуникационни системи с оглед разработване и въвеждане на 6-те електронни административни услуги, съобразно изискванията и целите на електронното управление в Република България: Дейност 3 е ключова за целия проект. В рамките на настоящата дейност ще бъдат предприети необходимите действия с оглед софтуерното обезпечаване и същинското технологично реализиране на електронните административни услуги. Услугите, които ще бъдат внедрени са: 1. Издаване на разрешение по Cites за износ/внос и реекспорт за животни и растения (№ 4 СУНАУ от 12.11.2013г.); 2. Издаване на становище по екологична оценка на въздействието на околната среда растения (№ 27 СУНАУ от 12.11.2013г.); 3. Издаване на решение по оценка на въздействието върху околната среда (№ 28 СУНАУ от 12.11.2013г.); 4. Издаване на решение за преценяване необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда (№ 29 СУНАУ от 12.11.2013г.); 5. Издаване на решение за преценяване необходимостта от извършване на екологична оценка на планове и програми (№ 30 СУНАУ от 12.11.2013г.); 6. Издаване на писмо за определяне необходимите действия, които възложителите трябва да предприемат за издаване на Решение за преценка необходимостта извършване на ОВОС, издаване на решение за ОВОС, издаване на решение за преценка необходимост от ЕО, издаване на становище по ЕО и/или издаване на Комплексно разрешително. (№ 31 СУНАУ от 12.11.2013г.); Първи етап от изпълнение на настоящата дейност ще бъде разработването на подробна техническа спецификация (ТС) за надграждане на наличните в МОСВ информационни и комуникационни системи в съответствие с идентифицираните нужди за реализиране на 6-те електронни административни услуги. Изготвянето на техническата спецификация ще се базира и на анализа от предходната дейност. Въз основа на тази спецификация ще бъде създаден портал, осигуряващ достъпът през Интернет до администрацията и електронно предоставяне на административни услуги. Като част от работата по ИТ осигуряване ще бъде разработено вътрешно софтуерно приложение за придвижване на процесите по предоставяне на услугите и обработка на постъпилите данни. С цел достигане на ниво на развитие 4 по предоставяне на електронните услуги ще бъде разработен и модул за електронно разплащане като част от изградената информационна система, обслужваща регистрите, по които ще се предоставят услугите. Дейността ще завърши с реализиране на 6-те електронни административни услуги до ниво на развитие 4, които ще позволяват електронно подаване на заявления, заплащане по електронен път, осъществяване на електронната кореспонденция със заявителя, справки и осигуряване на електронен резултат от услугата. За работа със софтуера ще бъдат обучени служителите, пряко свързани и отговорни за предоставянето на разработените електронни административни услуги. , Договорена стойност: 396 000.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: "Обучителен център Преслав" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 8 600.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: СИЕНСИС АД, Договорена стойност по проекта*: 598 000.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ИНС ИНФО ТРЕЙДИНГ, Договорена стойност по проекта*: 13 820.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: "ОДИТ ЛИНК"ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 4 700.00 , Отчетена стойност**: 0.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 (Д) По Дейност 3 - Изготвена Техническа спецификация за надграждане на наличните в МОСВ информационни и комуникационни системи за нуждите на реализиране на 6-те електронни административни услуги, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 2 (Д) По Дейност 3 - Обучени служителите на МОСВ за работа със софтуера по предоставяне на услугите (администратори и потребители), Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 9.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 3 (Д) По Дейност 3 - Реализирани 6 електронни услуги до ниво на развитие 4, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 6.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 4 (Д) По Дейност 4 - Подготвени заявления за вписване на електронни административни услуги, с включени съответните информационни обекти, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 6.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 5 (Д) По Дейност 4 - Реализирана информационна система в съответствие с условия за оперативна съвместимост и информационна сигурност съгласно действащото законодателство за предоставяне на електронни административни услуги, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 6 (Д) По Дейност 1 - Успешно проведена процедура по ЗОП, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 7 (Д) По Дейност 6 - Организирана кръгла маса за целевите групи, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 8 (Д) По Дейност 6 - Проведена финална пресконференция за оповестяване края на проекта и постигнатите резултати, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 9 (Д) По Дейност 6 - Участници в началната пресконференция, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 30.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 10 (Д) По Дейност 5 - Набор от разработени и предадени нови и актуализирани съществуващи правила, практически методики и процедурни наръчници за изпълнение на дейностите във всяко едно звено от организационните структури, отговорни за предоставяне на съответ, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 11 (Д) По Дейност 2 - Изготвен доклад от анализа, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 12 (Д) По Дейност 6 - Изготвени и разпространени папки, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 200.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 13 (Д) По Дейност 3 - Внедрено Вътрешно софтуерно приложение, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 14 (Д) По Дейност 5 - Набор от разработени и предадени вътрешни нормативни документи и при необходимост – проекти за изменение и допълнение на нормативни актове с оглед изпълнимостта на изработените методики и процедурни наръчници, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 15 (Д) По Дейност 8 - Окончателен доклад, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 16 (Д) По Дейност 6 - Изготвени и разпространени химикали, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 200.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 17 (Д) По дейност 6 - Участници в кръглата маса, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 50.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 18 (Д) По Дейност 8 - Регулярни срещи с изпълнителите, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 18.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 19 (Д) По Дейност 3 - Внедрен Модул за електронно разплащане, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 20 (Д) По Дейност 7 - Одитен доклад, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 21 (Д) По Дейност 6 - Изготвени и разпространени USB флаш памети, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 200.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 22 (Д) По Дейност 6 - Изготвени и разпространени брошури, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 200.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 23 (Д) По Дейност 6 - Участници във финалната пресконференция, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 30.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 24 (Д) По Дейност 1 - Изготвена тръжна документация в това число техническа спецификация за възлагане на дейностите, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 25 (Д) По Дейност 1 - Сключен договор за изпълнение на обществената поръчка, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 26 (Д) По Дейност 3 - Работещ Портал за електронно предоставяне на административни услуги, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 27 (Д) По Дейност 5 - Набор от изготвени и предадени вътрешни документи, свързани с обезпечаване административния процес по предоставяне на услугите, предмет на електронизация, отчитащи направените препоръки при реализиране на дейност № 2, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 28 (Д) По Дейност 5 - Набор от изготвени и предадени вътрешни документи, свързани с техническата реализация на услугите, отчитащи направените препоръки при реализиране на дейност № 3 и №4, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 29 (Д) По Дейност 6 - Проведена начална пресконференция за оповестяване началото на проекта, целта и очакваните резултати, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 30 (Д) По Дейност 8 - Изпълнен проект с постигнати всички резултати, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 31 (Д) По Дейност 8 - Междинни доклади, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 5.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 32 (Д) По Дейност 8 - Месечни срещи на екипа, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 18.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 33 Административни услуги, предоставяни онлайн, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 6.00 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 767 858.90 BGN
БФП 767 858.90 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 767 858.90 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN