Идентификация

Номер от ИСУН BG051PO002-1.1.07-0009-C0003
Наименование на проекта ПОДОБРЯВАНЕ НА ЕФЕКТИВНОСТТА В ДЕЙНОСТТА НА ОБЩИНСКАТА АДМИНИСТРАЦИЯ
Бенефициент 000413942 Община Искър
Източник на финансиране ЕСФ ==> Административен капацитет
Дата на сключване на договора/заповедта 26.03.2014
Дата на стартиране 30.10.2013
Дата на приключване 30.10.2014
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Плевен, Искър

Описание

Кратко описание на проекта
ПОДОБРЯВАНЕ НА ЕФЕКТИВНОСТТА В ДЕЙНОСТТА НА ОБЩИНСКАТА АДМИНИСТРАЦИЯ
Дейности
  • Дейност: Дейност 1: Управление на проекта: Ще бъде сформиран екип за управление на проекта, който ще се състои от Ръководител, Kоординатор и Счетоводител, които разполагат с опит и квалификация, отговарящи на нуждите на проекта. В рамките на тази дейност ще бъдат организирани и проведени срещи на екипа за управление, за разпределяне на конкретните задачи и отговорности, както и за разработване на детайлизиран план за изпълнение на проекта. По време на изпълнението на проекта ще бъде провеждан ежемесечен мониторинг, като при констатация на отклонение от предварително планираните параметри, ще се извършва своевременно проучване на причините за него и ще се вземат мерки за отстраняването му. Част от задълженията на екипа за управление на проекта включват изготвянето на междинни технически доклади и финансови отчети за напредъка по проекта и финален технически доклад и финансов отчет след приключване на дейностите по проекта. С особено внимание ще се следи правилното попълване и поддържане на Досието на проекта. , Договорена стойност: 7 968.50 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейност 2: Подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнители за дейности по проекта: В рамките на тази дейност ще се осъществи подготовката и провеждането на необходимите процедури за възлагане на обществени поръчки. Дейността ще бъде възложена на външeн изпълнител. Изпълнителите ще се избират при спазване на принципите публичност и прозрачност; свободна и лоялна конкуренция; равнопоставеност и недопускане на дискриминация. Видът на всяка конкретна процедура ще бъде съобразен с изискванията на Закона за обществени поръчки /ЗОП/ и стойност за съответната дейност, предвидена в бюджета на проекта. За постигане целите на проекта ще бъдат проведени следните процедури за възлагане на обществени поръчки по реда на ЗОП за избор на външни изпълнители за: 1) Подготовка и провеждане на предвидените тръжни процедури. 2) Извършване на функционален анализ на Община Искър по Единната методология, разработване на административни и организационни мерки за подобряване на работните процеси и административната ефективност и провеждане на съпътстващо обучение; 3) Осъществяване на мерките за визуализация и публичност по проекта; С избраните изпълнители ще бъдат подписани съответните договори. След сключване на договорите ще се пристъпи към изпълнение на дейностите, предвидени в проекта. , Договорена стойност: 4 000.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейност 3: Извършване на функционален анализ : Дейността предвижда извършване на функционален анализ на Община Искър чрез прилагане на Единната методология за провеждане на функционален анализ на административните структури. В рамките на функционалния анализ ще бъде извършено изследване и оценка на релевантността на функциите, организационното структуриране, ефективността и ефикасността от дейността на общинската администрация чрез използването на различни методи: проучване, събиране и анализ на информация и документи, анкетни проучвания, наблюдения, сравнения, интервюта, фокус групи и експертни оценки. Функционалният анализ ще се извърши на 4 етапа: Етап 1: Планиране и подготовка на функционалния анализ. На този етап ще се сформира екип, който ще извърши функционалния анализ и ще включва ръководители и служители от местната администрация и външни експерти (осигурени от изпълнител на обществена поръчка, избран по реда на ЗОП), които да осигурят външна експертиза, обективна и независима гледна точка при анализа. Предвижда се в рамките на планирането и подготовката на функционалния анализ да бъдат дефинирани заинтересова-ните страни; уточнен акцентът на анализа с оглед на неговите конкретни цели и очакваните резултати; изготвен времеви график и разпределени отговорностите между членовете на екипа в зависимост от техните компетентности; определени начините за комуникация и гарантиране на ангажираност на служителите и всички заинтересовани страни. Ще бъде изготвен комуникационен план, чрез който да се поддържа информираността на заинтересованите страни на всеки един етап от изпълнението на функционалния анализ. Комуникационния план и ефективното му прилагане са от ключово значение за успешното провеждане на функционалния анализ, защото предполагат правилно комуникиране на целта на анализа с целевите групи и заинтересовани страни и съответно активното им включване в дейностите. Етап 2: Провеждане на функционалния анализ По време на този етап ще бъдат извършени три групи взаимосвързани дейности: • анализ на текущото състояние на административната структура по отношение на релевантността на функциите, на ефективността и на ефикасността от дейността; • идентифициране на области за подобрения въз основа на констатациите и изводите от анализа на текущото състояние, както и визията за бъдещото развитие на общинската администрация; • формулиране на конкретни предложения/препоръки за подобрение на съответните идентифицирани области. Методите, които ще се използват включват: събиране, проучване и анализ на документи и информация, попълване на въпросници, провеждане на интервюта, фокус групи. Етап 3: Приключване на функционалния анализ Изпълнението на етап 3 ще се базира на резултатите от етап 2 и ще включва следните дейности: приоритизиране на областите и предложенията за подобрение въз основа на оцененка от гледна точка на тяхната значимост, ресурсите, които са необходими и определените акценти на функционалния анализ; изготвяне на План за действие, който ще определи начина, по който ще бъдат изпълнявани препоръките, кой ще отговаря за изпълнението на дадена препоръка, какво ще бъда направено, за да се осъществи препоръката, как и кога ще бъде извършено всяко действие; изготвяне на проект на доклада, обсъждане на проекта на доклада с представители на Възложителя, изготвяне на окончателен доклад; комуникиране на резултатите от проведения функционален анализ със заинтересованите страни. Етап 4: Мониторинг, преглед и публичност на изпълнението На този етап длъжностните лица, определени от Кмета на общината ще извършват наблюдение и преглед на напредъка по изпълнение на Плана за действие и на шестият месец ще представят на ръководството доклади за изпълнение на препоръките, които ще са достъпни за заинтересованите страни и обществеността. По този начин ще се осигури публичност на резултатите от функционалния анализ и ще се постигне интегриране на Плана за действие от функционалния анализ в регулярната система за управление на изпълнението в администрацията, което е гаранция за устойчивост на постигнатите резултати. , Договорена стойност: 37 336.39 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейност 4 Подобряване на организацията на работа в общинска администрация Искър: В рамките на тази дейност се предвижда да бъдат разработени конкретните административни и организационни мерки за подобряване на работните процеси и административната ефективност като въз основа на препоръките, залегнали в Плана за действие и когато мярката го изисква ще се изготвят, променят и актуализират документи. Процесът по подготовка на внедряването на тези мерки в дейността на Община Искър ще се осъществява по реда на техния приоритет, така както са определени от екипа, провел анализа. В зависимост от идентифицираните проблемни области и въз основа на направените предложения ще бъдат предприети съответните действия в посока на: • Разработване на предложения за промени в нормативни, стратегически и други документи и в устройствения правилник на администрацията; • Оптимизиране на структурата и преразпределяне на функции и дейности между отделните звена с цел избягване на дублиране и постигане на по-висока ефективност, ефикасно и икономичност; • Подобряване на организацията, работните процеси и координацията чрез разработване на методологии, вътрешни правила и процедури; инструкции и наръчници за осъществяване на конкретни функции, за управление и развитие на организацията; стратегии за организационно развитие, модели за управление на промените; механизми за оценка на ефикасността и ефективността на общинската администрация; индикатори и системи за измерване и управление на изпълнението. Във връзка с изготвянето и актуализацията на различните документи, регламентиращи и осигуряващи методически и организационно дейността на общинската администрация ще бъдат сформирани необходимите работни групи и проведени работни срещи. Процесът по извършване на мониторинг и преглед на напредъка по изпълнение на Плана за действие ще се осъществява в рамките на Етап 4: Мониторинг, преглед и публичност на изпълнението от Дейност 3 на проекта. След като бъдат определени мерките за подобрение и изготвени и актуализирани спрямо това съответните документи на общината (нормативни документи, системи за управление, правила, процедури, ръководства и други инструменти) и преди да се пристъпи към тяхното внедряване ще се проведе запознаване /обучение/ на служителите от общинската администрация с нововъведените документи. За да се осигури процесът на внедряване и поддържане на системите за управление и организационно усъвършенстване в Община Искър, служителите на общинската администрация ще преминат съпътстващо обучение, по време на което ще придобият необходимите знания и практически умения за използване и прилагане на разработените документи за управление и развитие на организацията. Обучението ще допринесе за постигане на адекватно на съвременните стандарти ниво на местния административен капацитет. Предвижда се провеждането на 2 еднодневни обучения, които ще се проведът от експертите, участвали в анализа. Обученията ще се проведат по предварително разработена програма и график за провеждане, като служителите ще бъдат разделени на групи. По този начин, посредством проведените обучения по проекта, ще се повиши административния капацитет на местната администрация в посока създаване на организационна култура за използване на иновативни механизми за повишаване на ефективността и ефикасността на административната дейност. За нуждите на оценката на ефективността на проведеното обучение ще се използват въпросници за оценка на придобитите знания и за оценяване степента на удовлетвореност на първоначалните очаквания и обучението като цяло. По отношение на участниците в обученията ще бъде прилаган принципа на равните възможности. , Договорена стойност: 32 000.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейност 5: Информация и публичност по проекта: В рамките на проекта се предвижда провеждане на 2 конференции в гр. Искър пред обществеността за представяне на проекта (в началото) и за популяризиране на резултатите от проекта (в края на проекта). На конференциите ще бъде оповестено, че проектът се финансира от ОПАК и ще бъдат спазени изискванията за визуална идентификация. За популяризиране на проекта ще бъдат изготвени следните информационни материали: • Информационна брошура Брошурата ще бъде издадена в началото на проекта в тираж 100 бр. – за представяне на целите, дейностите, очакваните резултати от проекта и безвъзмездната финансова помощ от ЕС и в тираж 100 бр. в края на проекта за представяне на постигнатите резултати. Тя ще бъде разпространена сред заинтересованите страни и ще бъде оформена в съответствие с изискванията за визуална идентификация на ЕС. • Информационна табела – 1 бр. Табелата ще бъде поставена на видно място в сградата на общинската администрация. Ще предоставя информация за наименованието на проекта, финансовия принос на Общността, както и периода на изпълнение на проекта и др. • Банери – 2 бр.; • 100 папки; • 100 химикалки. Всички информационни материали ще съдържат текст указващ, че проектът се изпълнява с подкрепата на Европейския съюз и Националния бюджет на Република България. Те ще включват също флага на ЕС, названието “Европейски съюз”, логото и слогана на ЕСФ – “Европейски социален фонд. Инвестиции в хората”, името на Оперативна програма “Административен капацитет”, логото и слогана на ОПАК – “ОПАК. Експерти в действие”. , Договорена стойност: 4 040.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ВИК Консултинг, Договорена стойност по проекта*: 3 500.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ЕТ "Илиян Михов - Кентавър -66", Договорена стойност по проекта*: 4 040.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Евростарт 2008" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 53 000.00 , Отчетена стойност**: 0.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 (Д) По Дейност 3 - Приет план за действие, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 2 (Д) По Дейност 3 - Извършен ФА, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 3 (Д) По Дейност 4 - Обучени служителите на общината, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 39.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 4 (Д) По Дейност 4 - Предложения за промени в нормативни, стратегически и други документи, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 5 (Д) По Дейност 4 - Разработен доклад, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 6 (Д) По Дейност 5 - Проведени конференции, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 2.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 7 (Д) По Дейност 5 - Химикалки, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 100.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 8 (Д) По Дейност 1 - Успешно изпълнен и отчетен проект, в т.ч. междинни и оконча¬телни отчети, протоколи от заседания на Екипа за управление, Изградена за целите на проекта Система за управление, вкл. Правила и проце¬дури за отчитане и мониторинг на резул¬т, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 3.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 9 (Д) По Дейност 2 - Документации за обществена поръчка, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 3.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 10 (Д) По Дейност 4 - Инструкции и наръчници за осъществяване на конкретни функ¬ции, за управление и развитие на организацията, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 11 (Д) По Дейност 3 - Разработени препоръки за подобрение, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 12 (Д) По Дейност 5 - Изготвена информационна табела, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 13 (Д) По Дейност 4 - Проведени работни срещи и работни групи, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 12.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 14 (Д) По Дейност 5 - Изготвени банери, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 2.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 15 Брой проведени работни срещи и работни групи, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 12.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 16 (Д) По Дейност 4 - Администрация, пред¬приела мерки за оптимизация на проце¬дури в резултат на функционалния анализ, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 17 (Д) По Дейност 4 - Предложения за проме¬ни в устройствен пра¬ви¬л¬нк, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 18 (Д) По Дейност 4 - Разработени / усъвършенствани методологии, вътрешни правила, и процедури, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 19 Брой аутсорсвани дейности, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 20 (Д) По Дейност 5 - Папки, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 100.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 21 (Д) По Дейност 5 - Разработени и разпространени брошури с информация за проекта –100 с целите на проекта и 100 с постигнатите, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 200.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 22 Администрации, предприели мерки за оптимизация на процедури в резултат на функционалния анализ, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 23 Брой разработени инструкции и наръчници за осъществяване на конкретни функции, за управление и развитие на организацията, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 24 Брой проведени конференции, кръгли маси и дискусии, брой участници, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 2.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 25 Брой разработени / усъвършенствани методологии, вътрешни правила и процедури, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 26 Разработени предложения за промени в устройствени правилници, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 27 Разработени предложения за промени в нормативни, стратегически и други документи, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 28 Функционални анализи, извършени от административни структури , Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 29 Разработени препоръки и приет План за действие за оптимизиране на функциите и организационно преструктуриране на администрациите, за подобряване на ефективността, ефикасността и икономичността от дейността на администрациите, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 61 598.04 BGN
БФП 61 598.04 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 61 598.04 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN