Дейност 3: Провеждане на специализирани обучения: Направеното предварително проучване за потребностите от обучение показа необходимост от провеждане на специализирани обучения. В рамките на тази дейност ще се проведат три специализирани обучения за служители в общинската администрация:
- Специализирано обучение за общо 20 ръководители и служители в общината за усъвършенстване на уменията за общуване с гражданите.
- Специализирано обучение за общо 15 служители в областта на предоставянето на бизнес информация и услуги в общината.
- Обучение по английски език, съобразено с Европейската езикова рамка и стандартите за качествено езиково обучение, за общо 20 общински служители – 10 за ниво А1 и 10 за ниво А2;
Първото обучение ще бъде за общо 20 служители в общината за усъвършенстване на уменията за общуване с граждани. Това обучение е с важно значение, тъй като служителите в общината са в пряк контакт с хората и район „Младост” е административната единица, която реално е най-близко до гражданите. Хората възприемат, че решаването на техните проблеми трябва да се осъществява на най-ниско равнище и поради това служителите в общината са в ежедневен контакт с тях. Ще се изготви специализирана програма за обучението, като то се фокусира върху изграждане на умения за:
- общуване;
- управляване на информация;
- обмисляне и решаване на проблеми;
- поемане на отговорност.
Обучението ще бъде в рамките на два дни. Ще се развият дидактичните умения и способностите на служителите за това как да говорят така, че другите да внимават и разбират. Ще се развият способности за слушане и задаване на въпроси с цел разбиране и оценяване на другите гледни точки. Ще се представят, добри практики, казуси и поставяне в реални ситуации. Ще се разгледат техники за справяне с трудните хора, които противоречат, възразяват, обвиняват и пр.
Второто специализирано обучение ще бъде в областта на предоставянето на бизнес информация и услуги в общината. Обучението ще се проведе за общо 15 служители. Това обучение е изключително важно от гледна точка на това какви са добрите практики за предоставяне на услуги за бизнеса. Общината има ясна необходимост от подобряване на начина на комуникация и предоставяне на услуги за бизнеса и по тази дейност ще се предоставят добри практики, които да спомогнат за по-умело комуникиране с бизнеса. Ще се изготви специализирана програма за обучението като служителите ще бъдат обучени за това как да осъществяват бизнес комуникация: устна, писмена и електронна. Ще се обучат как да се направлява диалогът по време на водене на разговори и как да се дават ефективни отговори на задаващите въпроси. Ще се представят основите на вербална и невербална комуникация. И в двете специализирани обучения ще се засегнат темите за равните възможности и превенция на дискриминацията.
Третото обучение в рамките на тази дейност ще е свързано с провеждане на две обучения по английски език съответно на ниво А1 и на ниво A2 съгласно Общата Европейска езикова рамка. Основната цел на обучението ще бъде развиване на уменията за ефективно общуване на английски език. В процеса на обучение ще се развиват паралелно всички езикови умения – четене, слушане, писане и говорене. Програмите за обучението ще бъдат съобразени с ежедневната натовареност на служителите както и с индивидуалните нужди на обучаващите се и знанията и уменията за работно владеене на английски език.
След направено предварително проучване сред служителите в общината 10 души имат желание за участие в обучение по А1 и 10 души по А2. Ще се сформират 2 групи по 10 участника. Курсовете ще бъдат интензивни с продължителност 100 часа.
Обучение на ниво А1
Обучението ще покрива граматичните и лексикални изисквания за ниво А1, съобразно изискванията на Общата Европейска езикова рамка, което включва езикови познания в три направления: разбиране, говорене и писане.
Разбирането ще обхваща слушане, при което се разбират познати думи и често употребявани изрази, свързани с обучаемия, неговото семейство и конкретно непосредственото му обкръжение – естество на работа и четене, при което обучаемият разбира познати имена, думи и прости изречения.
Говоренето ще включва участие в разговор, при което обучаемият общува по прост начин, при условие, че събеседникът е готов да повтори или по-бавно да преформулира казаното и му помогне да изрази, това, което се опитва да каже. Обучаемият може да задава и отговаря на прости въпроси по познати теми или за това, от което има непосредствена нужда, както и самостоятелно устно изложение, което му позволява да използва прости изрази и изречения, за да опише мястото, където живее, и хората, които познава, своята работа и т.н.
Писането за ниво А1 ще даде възможност на обучаемите да се научат да пишат кратък лесен текст, да попълнят личните си данни във въпросник (напр. името, националността и адреса си във формуляр).
След края на обучението участниците ще могат да използват кратки ежедневни изрази и основни фрази с цел посрещане на конкретни си ежедневни нужди. Ще могат да представят себе си или другиго, както и да задават и отговарят на въпроси от лично естество. Ще развият уменията си за четене чрез подходящи текстове, под формата на инструкции, кратки диалози, разкази, биографии. Ще могат да създават кратки текстове и ще изразяват мнение по определени теми на базата на усвоената граматика /основните глаголни времена, лични и притежателни местоимения, предлози/ и лексика /пътувания, пазаруване, забавления.
Обучение на ниво А2
Основната цел на обучението ще бъде доразвиване на уменията за ефективно общуване на английски език, придобити в рамките на обучението в ниво А1.
Обучението ще покрива граматичните и лексикални изисквания за ниво А2, съобразно изискванията на Общата Европейска езикова рамка, което включва езикови познания в три направления: разбиране, говорене и писане. Обучението ще бъде и практическо насочено към ежедневната работа на служителите в общината. След края на обучението участниците ще обогатят активния си речник в две основни насоки: създаване на контакти чрез задаване на въпроси и показване на заинтересованост и справяне с всекидневни дейности и проблеми
Служителите ще могат да възприемат основната информация под формата на диалози и монолози, и даване на подобаващ отговор. Ще могат да възприемат писмен текст, поднесен под формата на статии, кратки разкази и интервюта. Ще могат да създават смислен текст на базата на усвоената граматика.
Курсовете ще бъдат ускорени и ще изискват допълнително работа от страна на участниците. При приключването им, ще се проведе финален тест за оценка на придобитите познания, и всеки, взел го с минимум 70%, ще получи сертификат за покрито ниво.
|
27 000.00
|
0.00
|
Дейност 4: Провеждане на екипни обучения за администрацията: В рамките на тази дейност ще се проведат две екипни (групови) тридневни изнесени обучения за служители в общинската администрация:
- Обучение по екипна ефективност за общо 40 служители
- Обучение за мотивация и решаване на конфликти в екипа за общо 31 служители
Първото обучение по екипна ефективност ще бъде тридневно, изнесено извън София за общо 40 служители в общинската администрация. Обучението ще бъде насочено към подобряване на отношенията и екипната ефективност, както и към придобиване на умения за изграждане и работа в екип. Обучението ще се реализира въз основа на предварителна програма. Обучението ще обхваща теми, свързани с логиката и основите на екипната работа, както и с принципите за ефективна комуникация в екипа. Обучението ще е насочено към решаване на въпроса как да общуваме помежду си по-ефективно, за да взимаме по-добри решения и решаваме проблемите на хората. Обучението ще бъде интерактивно, като ще се проведе в контролирана среда с практическа насоченост, под формата на ролеви игри, работа в малки групи, дискусии и споделяне. Ще се осъществят стимулационни упражнения. За да могат участниците да учат ефективно, ще бъдат ангажирани в изпълнението на конкретно зададени задачи, които да дават преживявания, което е най-добрият източник на познания и умения. Логиката на дейността е служителите да работят в неформалната среда като именно в тази среда се развиват най-добре комуникативните си умения, чувство за взаимопомощ и работа за постигането на общи цели. Чрез специфичните игри служителите ще влизат в различни роли като целта е да отключват творческия си потенциал за екипна ефективност.
Второто обучение в рамките на дейността също ще е в рамките на три дни за общо 31 служители, като ще се проведе извън София. То ще бъде насочено към мотивиране на членовете на екипа и към начините за решаване на конфликти в екипа. Обучението ще цели да се отговори най-точно на въпроса кое спъва нашата обща работа и как да работим в среда с по-малко конфликти.
Обучението ще се проведе под формата на интерактивни презентации, ролеви игри, симулации и модерирани групови дискусии. На обучението ще се цели да се развие способността на служителите открито да признават конфликта и да се търси решение чрез обсъждане, което е критично важно за успеха на екипа. В рамките на обучението ще бъдат приложени различни методи и техники, като всеки служител ще усвои ефикасни способи за разрешаване на конфликти, който е неизбежен. Ще се разгледат техники за психично разтоварване.
|
29 200.00
|
0.00
|
Дейност 5: Дейности за информация и публичност: Тази дейност е насочена към осъществяване на мерки за популяризиране на проекта чрез информиране на широката общественост и медиите, както и на факта, че Европейският социален фонд и правителството на Република България са съфинансирали проекта в съответствие с правилата за информация и публичност в европейските регламенти.
Настоящата дейност ще включва:
• Организиране и провеждане на две публични събития за по 40 души всяка.
• Разработване на информационни материали – 80 бр.
За осъществяването на дейностите по информация и публичност са предвидени да се проведат 2 публични събития, на които ще се представят целите и резултатите от проекта. Ще се разработят информационни материали.
При провеждането на дейностите за информация и публичност ще се спазват всички изисквания на Управляващия орган на ОПАК относно информацията и публичността на материалите и събитията. На информационните материали, които ще бъдат разпространявани при провеждането им, изрично ще бъде оповестено, че проектът се съфинансира от ЕСФ чрез ОПАК, като се използват флагът на ЕС, логото и слоганът на ЕСФ и на ОПАК.
|
4 760.00
|
0.00
|