Дейност 1. Организация и управление на проекта: Дейността представлява организация, координация и изпълнение на заложените дейности, мониторинг върху постигането на заложените резултати и контрол върху изпълнението на изпълнителите по проекта, спазването на срокове и разходването на средствата по проекта.
За осигуряване на качественото и в срок изпълнение на поетите пред УО на ОПАК ангажименти, чрез реализиране на настоящия проект се предвижда дейността да се осъществи при следния ред:
1. Сформиране на екип за управление на проекта. На базата на сключване на граждански договори в екипът ще бъдат привлечени 3 (трима) служители на общинска администрация Никопол, както и 1 (един юрист) – външно за общината физическо лице.
2. Провеждане на работна среща за разработване и прилагане на механизми за комуникация и работа и механизми за осъществяване на текущ мониторинг и оценка на изпълняваните дейности
3. Провеждане на процедура за избор на изпълнител на заложените по проекта дейности съгласно изискванията на Закона за обществени поръчки и Правилника по прилагането му и сключване на договор/и.
4. Създаване и поддържане на система за съхранение и архивиране на документацията по проекта.
5. Създаване и поддържане на система за комуникация между екипа, изпълнителя и заинтересованите страни и УО на ОПАК, административно-техническото обезпечаване на проектните дейности.
|
1 818.95
|
0.00
|
Дейност 2. Разработване и въвеждане на правила и методики за мониторинг, контрол и последваща оценка при изпълнение на общински политики за устойчиво развитие: Дейността в частта си по Разработването на правила и методики за мониторинг, контрол и последваща оценка при изпълнение на общински политики за устойчиво развитие ще бъде възложена на външен изпълнител избран съгласно разпоредбите на ЗОП и Правилника по прилагането на ЗОП.
В рамките на цялостното изпълнение на дейността се предвижда да бъдат извършени следните действия:
1. Проучване и анализ на съществуващата система/механизми/правила и методики за мониторинг, контрол и оценка при изпълнението на общински политики. Проучването следва да се извърши на база документална проверка и провеждане на фокус-групи – външен изпълнител.
2. Оценка на изпълнението на Общинския план за развитие 2007-2013 г. чрез провеждането на документална проверка, провеждане на фокус-групи и/или анкетно проучване (по усмотрение на изпълнителя, подкрепено с обосновано решение) – външен изпълнител.
3. Разработване на правила и методики за мониторинг, контрол и оценка при изпълнението на общински политики. Същите ще бъдат обект на Обществен форум, което ще бъде организирано и осъществено в рамките на Дейност 4 – външен изпълнител.
4. Внасяне на разработения по т. 3 документ за обсъждане от Общински съвет (ОбС), гр. Никопол – кандидат по проекта.
5. Въвеждане на правилата и методиките с Акт (решение) на ОбС Никопол – кандидат по проекта.
|
28 500.00
|
0.00
|
Дейност 3. Разработване на общински план за развитие 2014-2020.: Дейността ще бъде осъществена от външен изпълнител избран съгласно разпоредбите на ЗОП и Правилника за прилагането му съвместно с кандидата – Община Никопол. В рамките на дейността се предвижда да бъдат изпълнени следните действия:
1. Провеждане на проучвания с цел събиране на информация и статистически данни за извършване на социално-икономически и SWOT анализ;
2. Анализ на социалното и икономическо състояние на община Никопол. Анализът ще бъде извършен на база събраната информация и данни по т. 1.
3. Извършване на SWOT анализ.
4. Стратегическо планиране – определяне на мисия, визия, цели, приоритети и мерки, които да залегнат в Общинския план за развитие 2014-2020.
|
26 000.00
|
0.00
|
Дейност 4. Обществено консултиране и гражданско участие в процеса на вземане на решения: В рамките на дейността ще бъдат проведени две обществени обсъждания по отношение на Дейности 2 и 3 и една дискусия със заинтересованите страни във връзка с Дейност 3.
1. Ще бъдат организирана и проведена дискусиия със заинтересованите страни (неправителствени организации, представители и сдружения на бизнеса, изследователски и научни институции) по отношение определянето на мисията, визията и целите, приоритетите, които ще залегнат в Общинския план за развитие 2014-2020. Предвиждане се дискусията да бъде проведена в рамките на два дни. За целите на безпроблемното протичане и обезпечаване на дискусиите ще бъдат предприети следните мерки:
1.1. Наем на зала за провеждане на дискусията;
1.2. Отпечатване и разпространение на минимум 40 покани;
1.3. Изготвяне и отпечатване на минимум 40 броя информационни материали;
1.4. Осигуряване на аудио и визуална техника;
1.5. Кетъринг – осигуряване на тонизиращи напитки и вода за участниците.
2. Ще бъдат подложени на Обществен форум:
А. Разработените мерки за мониторинг, контрол и оценка на изпълнението на общинските политики и
Б. Взетите решения по приоритизиране областите на развитие, които ще бъдат заложени в плана за развитие на община Никопол за периода 2014-2020.
В рамките на дейността по т. 2 ще бъдат публикувани покани на официалния сайт на Община Никопол. На общественото обсъждане по Дейност 3. ще бъдат поканени отново участниците в дискусията, с цел проследяване доколко техните предложения са взети предвид при окончателното определяне на приоритетните области в ОПР 2014-2020. Заедно с поканите ще бъдат публикувани и документите, съдържащи информация за темите, които ще бъдат обсъждани. Обществените обсъждания ще бъдат проведени в рамките на един ден, като за целта е необходимо да се предприемат следните мерки:
2.1. Наем на зала за провеждане на общественото обсъждане;
2.2. Осигуряване на аудио и визуална техника;
2.3. Изготвяне и отпечатване на минимум 50 броя информационни материали за всеки обществен форум.
2.4. Кетъринг – осигуряване на тонизиращи напитки и вода за участниците.
Публикуване на ОПР 2014-2020 на страницата на Портал за обществени консултации – www.strategy.bg.
|
6 215.00
|
0.00
|
Дейност 5. Разработване на документи, свързани с реализация на процеса на формулиране, прилагане, мониторинг и контрол при изпълнение на общински политики и обучение на служителите за работа с тях.: Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител избран съгласно ЗОП и Правилника за прилагането му. В рамките на дейността се предвижда да бъде изпълнено следното:
1. Разработване на наръчник по прилагане на правилата и методиките за мониторинг, контрол и оценка при изпълнението на политики. Наръчникът ще включва две части: Част І. Документи, свързани с процеса на стратегическо планиране – формулиране и прилагане на общински политики и Част ІІ. Прилагане на правилата и методиките за мониторинг, контрол и оценка на общински политики.
2. Провеждане на обучение на служителите, тип семинар, по прилагане на правилата и методиките за мониторинг, контрол и оценка при изпълнението на политики. Ще бъдат обучени 30 души, на които ще бъде издаден сертификат за участие.
|
6 000.00
|
0.00
|
Дейност 6. Информация и публичност: Изпълнението на дейността ще бъде извършено съвместно между Община Никопол като възложител и избран по реда на ЗОП изпълнител. Целта на изпълняваната дейност е да бъдат информирани местните общности и широката общественост за резултатите от изпълнението на проекта и приносът на ОПАК и ЕСФ за неговото реализиране.
Предвижда се провеждане на две пресконференции за представяне целите на проекти и последващите го резултати от изпълнението му.
Ще бъдат поместени два броя публикации в местната преса.
Ще бъдат отпечатани и разпространение 300 брой брошури, които ще бъдат предоставени на местната общественост. Ще бъдат разположени в предверието на общината, както и ще бъдат раздадени на присъстващите по време на пресконференцията и на участниците в дискусиите и общественото обсъждане.
Ще бъдат публикувани прессъобщения на официалния сайт на общината с цел информиране на широката общественост за напредъка по проекта.
Предвижда се на участниците в дискусията, общественото обсъждане и семинара да бъдат раздадени папки и химикалки с необходимите елементи за осигуряване на информация и публичност.
|
3 530.00
|
0.00
|