1.Сформиране на екип за управление на проекта : 1.1.Учредяване на екип по проекта. Избор на членове на екипа. Екипът, който ще реализира проектните дейности, ще се състои от следните членове: Ръководител на проекта; Счетоводител; Технически сътрудник; 1.2. Разработване на длъжностни характеристики на членовете на екипа по проекта; 1.3.Подписване на граждански договори. 1.4.Събрание на екипа на проекта за обсъждане предстоящото изпълнение на дейностите по проекта и разпределени конкретните задачи в съответствие с длъжностните характеристики; 1.5. Изготвяне на програма за реализиране на всяка дейност. 1.6. Актуализиране на плана за изпълнение на дейностите по проекта и разработване на подробен календарен план-график; |
5 749.00
|
0.00
|
2.Провеждане на процедури за обществени поръчки : Сформираният екип за управление на проекта ще съдейства при разработването на документацията за провеждане на 2 броя тръжни процедури съгласно ЗОП.
2.1. Изготвяне на документации за тръжни процедури по ЗОП
2.2. Съгласуване на документациите за тръжни процедури с експрерти дейности “Обществени поръчки” в Община Сливен и УО на ОПАК и АОП. Одобрение, нанасяне корекции.
Провеждане на 2 тръжни процедури, подготовка на тръжни досиета и избор на 2 изпълнители – консултант изготвящ стратегическите документи и фирма за осигуряване дейностите по публичност и информация.
Дейностите по изготвяне на документацията за тръжни процедури и провеждането им се извършва за сметка на Община Сливен.
|
0.00
|
0.00
|
3.Изработване на инструментариум за действие.: На базата на реализираните проучвания, изследвания и анализи в Областната стратегия за развитие ще бъде разработен необходимия инструментариум, съдържащ набор от критерии, индикатори, вътрешни правила и методология и механизъм за работа. Инструментариумът ще включва:
• Разработване на Вътрешни правила за мониторинг и контрол върху ОПР на община Сливен и изпълнението на политики от общинската администрация;
3.1. Създаване на система от обективни, реално работещи (информационно осигурени и обективно оценими) общи и специфични критерии за анализ и оценка на действащи и бъдещи ОПР в Община Сливен; 3.2. Разработване на механизъм за прилагане на принципа на партньорство при прилагане на политиките за регионално развитие на областно и местно ниво;
• Разработване на Механизъм за прилагане принципа на партньорство при прилагане на политиките за регионално развитие на областно и место ниво;
3.3. Разработване на вътрешни правила и процедури за взаимодействие между областния управител, териториалните органи на изпълнителната власт, представителите на местното самоуправление и администрация и представителите на гражданското общество;
3.4. Разработване на методика за извършване на последваща оценка на Общинските планове за развитие съгласно приоритетите на разработената Областната стратегия за развитие на Област Сливен.
|
9 600.00
|
0.00
|
4. Разработване на вътрешни правила за мониторинг и контрол върху ОПР на община Сливен и изпълнението на политики от общинската администрация и механизъм за прилагане на принципа на партньорство при политиките за регионално развитие. : С участието на заинтересованите страни ще разработят правилата и методиките за мониторинг и контрол, които подлежат на приемане от ОбС Сливен. Ще бъдат разработени с участието на широк кръг представители на заинтересованите страни, чрез обсъждания за да се даде възможност за приемане на мнения и препоръки по проектите на разработените документи, същите ще бъдат отразени в преработен вариант преди представянето им за приемане от ОбС Сливен.
Правилата за мониторинг които ще се приложат ще проследяват използването на финансовия и ресурсен потенциал, активно ще отчитат физическия прогрес върху територията на общината (настъпващите промени състоянието на средата в резултат от предприетите инвестиции). Ще бъдат заложени набор от специфични индикатори и възможност за алтернативност и адаптивност при оценяване изпълнението на плана.
|
0.00
|
0.00
|
5.Въвеждане на разработените правила и методики за мониторинг и контрол. : Разработените с участието на заинтересованите страни правилата и методиките за мониторинг и контрол, подлежат на приемане от ОбС Сливен. След като бъдат разработени с участието на широк кръг представители на заинтересованите страни, проведени обсъждания и публикации и се даде възможност за мнения и препоръки по проектите на разработените документи, същите ще бъдат отразени в преработен вариант преди представянето им за приемане от ОбС Сливен.
Мониторингът трябва да проследява не само използването на финансовия и ресурсен потенциал, но активно да отчита и физическия прогрес върху територията на общината (настъпващите промени състоянието на средата в резултат от предприетите инвестиции). Това изисква набор от специфични индикатори и възможност за алтернативност и адаптивност при оценяване изпълнението на плана.
|
0.00
|
0.00
|
6. Разработване на Общински план за развитие на община (ОПР) Сливен 2014-2020г. на база разработената Областна стратегия за развитие на Област Сливен за същия период и Програма за реализация на ОПР Сливен 2014-2020 г;: Общинския план за развитие ще се изготви съобразно одобрена структура и методология, съобразно действащия Закон за регионално развитие. В него трябва да се осигури взаимна обвързаност със стратегически планови и програмни документи на местно, регионално и национално ниво, да бъдат използвани механизми за широко партньорство и координация между институциите, бизнеса и гражданското общество. В Общинския план ще бъдат изведени приоритети, мерки и дейности, като се очертаят не само възможностите на общината, но и на администрацията. Ще съдържа детайлен социално-икономически, екологичен и SWOT анализи, целите и приоритетите за развитие на общината за периода 2014-2020 година . Проектите, които ще се разпишат в плана ще са обект на широко обществено обсъждане от всички заинтересовани страни, за да бъдат удовлетворени и защитени интересите на всички групи. При подготовката ще се обърне внимание на проектите, тяхната проектна готовност, времевия диапазон, източника на финансиране, което ще е решаващо при предварителния подбор и приоритизиране на предложенията за крайния вариант на документа. Плана следва да съдържа също така: Индикативна финансова таблица, обобщаваща необходимите ресурси за реализация на плана ; Индикатори за наблюдението и оценката на плана, необходимите действия по наблюдението, оценката и актуализацията на плана; Описание на необходимите действия за прилагане принципа на партньорство и осигуряване на информация и публичност;
Програмата за реализация на ОПР конкретизира проектите за изпълнението на Плана за развитие, съответните финансови ресурси и звената за изпълнение на проектите. Същата се разработва или актуализира всяка година съобразно наличния финансов ресурс на общината.
|
24 000.00
|
0.00
|
7. Извършване на предварителна оценка по разработения ОПР на община Сливен за периода 2014-2020 г. : Предварителната оценка се извършва с цел реално залагане на социално-икономически цели за развитие и стратегическо планиране на общината, както и за да отчете евентуални вреди върху околната среда при изпълнение на заложените в плана дейности. |
10 800.00
|
0.00
|
8.Разработване на допълнителни стратегически документи на Община Сливен – Концепция за пространствено развитие.: Изпълнението на дейността ще доведе до по-балансирано териториално развитие, по-добро управление на транспортните, икономическите и човешките ресурси на общината в пространствен аспект.
Новите приоритети на национално и областно ниво ще залегнат в стратегическите документи, като допълняемост и синергия с политиките на местно ниво. Документите ще се подложат на широко обществено обсъждане с участието на заинтересованите страни и целевите групи за да се постигане партньорство при бъдещото им изпълнение.
|
21 600.00
|
0.00
|
9. Последваща оценка на действащото ОПР на Община Сливен за периода 2007-2013 г.;: Последваща оценка – тази оценка следва да се извърши една година след приключване на срока на действие на плана и включва:
1. Оценка на ефективността и ефикасността на използваните мерки, инструменти и ресурси за изпълнението на плана;
2.Оценка на общото въздействие върху социално – икономическата обстановка в общината;
3.Оценка на степента на постигане на приоритетите и мерките и устойчивост на резултатите;
4.Изводи относно същността и начина на прилагане на съответния ОПР, както и на резултатите от съответните мерки.
|
0.00
|
0.00
|
10.Дейности по публичност и информация: Тази дейност включва:
10.1.Откриване на проекта с пресконференция за целите, дейностите и очакваните резултати от проекта; 10.2.Изработване на 1 бр. банер, популяризиращ ОПАК и бюджетната линия;
10.3. Изработване на материали за публичност с логото и слогана на ОП “Административен капацитет” и ЕСФ и задължителния текст „Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма
„Административен капацитет”, съфинансирана от Европейския съюз чрезЕвропейския социален фонд.”:
Изработване на 100 рекламни папки;
Изработване на 100 рекламни бележника ;
Изработване на 100 рекламни химикалки ;
Изработване на 20 рекламни флаш памет по 2 GB;
10.4.Организация на 2 публикации в местни печатни медии.; 10.5. Закриване на проекта с пресконференция за постигнатото.
|
5 316.00
|
0.00
|