1. Укрепване на институционалния капацитет на ССБ.: Дейността ще бъде реализирана чрез следните етапи:
1. Изготвяне на Комплексен организационен и функционален анализ и трудово-психологическа експертиза на състоянието на Съюза;
2. Подготовка и дизайн на 3-дневна интензивна тренингова програма „Трудово-психологически, организационни, ергономични и комуникативни проблеми на професионалната дейност на съдията – изисквания на работна среда, компетенции и умения”;
3. Провеждане на два тридневни тренинга, всеки за по 30 участника.
Целите на комплексния анализ ще бъдат насочени към: снемане на моментното състояние на организацията; мониторинг на организационните и функционални процеси и анализ на обучителните нужди; разработване на трудово-психологическа експертиза; формулиране на подходи (мотивационни, вътрешно-секторни и др.) за разширяване мрежата от членове на Съюза; определяне на ключовите насоки за ефективно подобряване работата на регионалните секции на ССБ, в контекста на реформите в съдебната система в България; очертаване на институционалните партньорства (ВКС, ВАС, Национално сдружение на съдебните служители и др.) и моделите за съвместна работа с тях, с цел изграждане на устойчиви институционални мрежи за сътрудничество.
Въз основа на целево разработения комплексен анализ на Съюза ще бъде разработена програма за интензивен тридневен тренинг по „Трудово-психологически, организационни, ергономични и комуникативни проблеми на професионалната дейност на съдията – изисквания на работна среда, компетенции и умения”. С оглед на утвърдените добри практики при провеждане на подобни фокус-обучения, тренингите ще бъдат с продължителност не повече от три дни и ще се проведат в регион, отдалечен от местоработата на участниците.
В тренингите ще вземат участие: членове на Управителния съвет на Съюза; представители от регионални секции на ССБ; представители от 5-те организационни комисии на Съюза (Комисия за регионално сътрудничество, Комисия по обученията, Комисия за финансова стабилност, Комисия за обсъждане на законопроекти, Комуникационна комисия). В тренинг – групите ще бъдат включени и: служители в съдебните институции, както и представители на регионалните административни съдилища и другите целеви групи по проекта.
|
88 973.25
|
0.00
|
2. Обновяване на Уеб страницата на ССБ и стартиране на два онлайн форума.: За постигане целите на проекта, още в първия месец от неговата реализация, ще стартира процедура за избор на доставчик за обновяване на Уеб страницата на ССБ и откриването на два онлайн форума към нея. Целта е интернет страницата да се използва като основен механизъм за разпространение на информация и за осъществяване на обратна връзка не само с всички членове на Съюза, но и с останалите целеви групи по проекта.
За целта към Уеб страницата ще бъдат разработени:
• два основни уеб форума: (за дискутиране на новия ГПК; за обсъждане Методиката за оценка на работата на магистратите и за поставяне на възникнали етични проблеми сред съдиите;
• актуализирана база данни на членовете на ССБ;
• разработени он-лайн анкети към различните целеви групи по проекта. Обща продължителност на Уеб разработката – до 4-я проектен месец, поддържане на форумите – ежемесечно, до края на проекта.
Уеб страницата ще се използва и за популяризиране на проекта и неговите резултати (виж Дейност VII). За техническото обслужване на страницата по проекта ще бъдат закупени 2 лаптопа за ССБ. Закупеното оборудване ще бъде използвано във всички дейности по проекта: за провеждане на дискусиите по новият ГПК, по Методиката за оценка на магистрати, по Правилата за професионална етика на съдиите. Лаптопите са основно средство за постигане на резултатите по всички проектодейности.
|
14 400.00
|
0.00
|
3. Създаване и укрепване капацитета на Етична комисия към ССБ.: В рамките на тази дейност ще бъде създадена Етична комисия, която ще се състои от 7 съдии – членове на Съюза и двама експерти – психолог и социолог. Съдиите ще бъдат избрани по време на заседание на УС в разширен състав, в което освен 7-те члена на УС ще участват и представители от регионалните секции. С оглед оптимизирането на разходите по проекта и по-добрата логистика на дейността, заседанието ще се проведе веднага след приключване на тридневния тренинг по организационни, управленски и комуникативни умения, на който ще присъстват всички членове на разширения състав на УС (Дейност I по проекта). Етичната комисия ще проведе три заседания, които ще имат за цел:
• разработване на Стратегия на комисията в средносрочен план, който да определя целите, правилата, принципите на функциониране и оценка на въздействието на „консултативния механизъм за съдийска етика”. В рамките на Стратегията ще бъдат анализирани и нуждите на членовете на Съюза от обучение по Етични правила
• одобряване на Вътрешен правилник за работа на комисията;
• разработване и приемане на Механизъм за събиране, проверка и анализ на възникнали етични проблеми и казуси сред съдии.
|
653.40
|
0.00
|
4. Подготовка на обучители по Етични правила за съдиите.: В рамките на тази дейност ще бъдат реализирани три двудневни обучения по Етични правила за съдиите. Те ще се проведат в градовете София, Стара Загора и Велинград от 2 обучители – членове на ССБ, които са и преподаватели в Националния институт на правосъдието.
Основната цел на обученията е регионалните звена на Съюза да получат допълнителна професионална компетентност и да разполагат с поне по двама обучители по Етични правила, които впоследствие да могат да провеждат курсове за съдии в съответните региони. За целта в трите обучения ще бъдат включени съдии от всички регионални секции на Съюза. В обучителните групи ще бъдат привлечени и млади съдии, които не са членове на ССБ. Целева група на обученията ще бъдат новопостъпили в съдебната система съдии, които все още не притежават необходимия опит и практика и имат нужда да получат насоки как да се справят с възникнали етични проблеми. Ще бъде разработена целева обучителна програма, която ще използва утвърдената европейска практика за интерактивно поднасяне на информацията по тази проблематика – ключови методи ще бъдат разучаване и решаване на казуси, интерактивни дискусии, ситуационни игри и др. Програмата ще включва модули за основните принципи на съдийско, професионално, лично и обществено поведение, антикорупционни модели на поведение и др. Водещ принцип при разработване на програмата за обучение ще бъде практическата насоченост на отделните модули.
|
12 406.72
|
0.00
|
5. Разработване на предложения за промени в Методиката за оценка на работата на магистратите.: След стартиране на онлайн форумите по проекта, единият от които ще постави на публична дискусия Методиката за оценяване работата на магистратите, ССБ ще сформира Работна група, която да събира и анализира споделените в интернет становища. В групата ще влизат както членове на Съюза, така и представители на останалите целеви групи по проекта. Групата ще се състои най-малко от 6 човека. В рамките на първите проектни месеца членовете на Работната група ще следят и обобщават мненията, получени онлайн. За целта ще бъдат използвани 2-та лаптопа, закупени по проекта. Първата кръгла маса (за най-малко 15 души), ще бъде посветена на Методиката за оценка работата на магистрати. Тя ще се проведе в София и ще включва членове на Работната група и на ССБ; представители на целевите групи по проекта; СГО, които са били активни във форума и в изразяването на становища; следователи и прокурори. Целта на еднодневния форум ще бъде обсъждане и обобщаване на мненията за промени в Методиката и изработване на работни предложения. Работната група ще проведе и 2 регионални работни срещи за общо 30 участници – в Стара Загора и във Видин – на които ще присъстват членове на регионалните секции на Съюза, представители на местни – активни по проблематиката СГО, съдии и прокурори от целевите региони, медии. Работната група ще разработи и публикува Информационен пакет от материали, който ще съдържа: анализ и обобщение на основните слабости в Методиката, според изразените в онлайн форума мнения; съществуващи добри практики в други държави членки на ЕС по създаването на методика за оценяване на магистрати; практически предложения за промени в Методиката. Информационният пакет ще бъде представен по време на официална заключителна Конференция за приблизително 50 участници, на която ще бъдат поканени и представители на ВСС – органът, който може да гласува промените в Методиката. |
1 013.40
|
0.00
|
6. Дискусия на тема "Новият ГПК".: В рамките на Дейността, ССБ ще предложи на целевите групи по проекта общодостъпна трибуна – онлайн форума, открит в рамките на Дейност II, в който да излагат мнения и да споделят практически казуси, свързани с влезлия на 1 март 2008 г. нов Гражданско-процесуален кодекс (ГПК). За да може финалната дискусия да разполага с максимално количество казуси от практиката по новите разпоредби, 4 членна Работна група по дейността ще проведе 5 работни срещи с представители от целевите групи по проекта (за приблизително 70 участници); ще събира, анализира и обобщава качените в Уеб страницата мнения. И в тази дейност ще бъдат използвани двата лаптопа, планирани да се закупят по проекта. Две от работните срещи ще се проведат в Регионалните секции на Съюза. На заключителния еднодневен дискусионен форум за около 30 участници, който ще се проведе в София, ще бъдат поканени представители на всички целеви групи по проекта, както и служители в органите на съдебната система, които в най-голяма степен са засегнати от новия ГПК. |
3 360.00
|
0.00
|
7. Дейности за информация и публичност.: Във връзка с осигуряването на дейността ще бъдат спазени всички изисквания на Регламент на Комисията (ЕО) 1828/2006, както и на Приложение 13 от Пакета с приложения към Насоките за кандидатстване по настоящата процедура. Във всички разработени по проекта материали ще се отбелязва финансовото съдействие на ОПАК и ЕСФ:
- в Уеб страницата на ССБ и в двата онлайн форума
- при представяне пред аудитория по всички организирани по проекта мероприятия, дискусии, кръгли маси, обучения;
- в информационните пакети и обучителните материали;
- при провеждане на срещите с местните медии;
- при организирането на пресконференцията в края на Дейност V.
|
10 312.86
|
0.00
|
8. Добро управление на проекта. Подготовка на междинни и окончателни финансови отчети и технически доклади по проекта. Одит.: |
0.00
|
0.00
|