Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 771 дървета
English

Програма: Административен капацитет

Район за планиране: Всички

Описание

Подобряване на прозрачността и отчетността на местната власт и капацитета за граждански контрол върху общините като основна  част от принципите на доброто управление, произтичащи от документите на Европейския съюз, Съвета на Европа, българския национален омбудсман и омбудсмана на Европейския съюз.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Анализ на ситуацията – една година по-късно: Анализ на прилагането на препоръките на омбудсмана в общините, анализ на жалбите на граждани срещу общините, проучване и анализ на жалбите подадени до местните обществени посредници, анализ на съдебната практика на административните съдилища при дела срещу общините, конкретизиране препоръките към общините за прилагане принципите на добро управление 43 766.22 0.00
Популяризиране на препоръките изготвени в Дейност 1: Проведена пресконференция на Омбудсмана за представяне на изданието, в шестте района за планиране ще бъдат организирани и проведени еднодневни срещи с представители на общините, областните администрации и неправителствени организаци 32 100.00 0.00
Изработване на наръчник за прилагане принципите на добро управление на местно ниво: Екип от водещи експерти ще разработи методическо помагало-наръчник, описващ подробно методи и мерки за въвеждането на „принципите на добро управление”. В 3000 тираж и разпространен до всички общини, утвърдени неправителствени организации и съществуващите обществени посредници в общините. 32 100.00 0.00
Изработване на методика за оценка на доброто управление в общините и избор на пилотни общини за прилагането му: Методиката ще бъде разработена по начин, който позволява самостоятелното й прилагане в останалите български общини. Методиката ще бъде тествана и приложена в 20 пилотни общини. 33 750.00 0.00
Изготвяне и измерване на Индекс на доброто управление на общините: Ще бъде изработена и приложена методика за измерване на Индекс на доброто управление на общините. Ще бъде проведено входящо и изходящо национално представително проучване с около 1200 респонденти за отношението към местното управление и възможностите за участието на гражданите в него. Данните от представителното социологическо проучване ще бъдат използвани за изготвяне на първичен Индекс на доброто управление. 57 600.00 0.00
Обучения на координатори за работа в пилотните общини: Ще бъдат обучени координатори, които да работят на място с местната общност и представителите на администрацията по прилагане на методиката за измерване на „доброто управление”, разработена в Дейност 4 21 030.00 0.00
Провеждане на работни срещи с НПО и администрация в 20те пилотни общини: Представители на администрациите (общинска администрация, общински съвет, областна администрация) и НПО от пилотните общини ще преминат през няколко модула от работни срещи 92 750.00 0.00
Пилотно прилагане на методиката за оценка в 20 избрани общини и разпространение на резултатите: Пилотното прилагане на методиката за оценка (разработена в Дейност 6) ще започне с работни срещи във всяка от пилотните общини. Участниците в работните срещи ще изработят и приемат план за действие в съответната община, съобразен с възможностите и спецификата на общността. Продължителността на пилотното прилагане на механизма на оценка е унифицирано за всички общини и ще продължи 6 месеца. След това ще бъдат събрани и обработени резултатите. 58 500.00 0.00
Анализ на нормативната база регулираща работата на обществените посредници и препоръки за подобряването й: ще бъде направен преглед на законодателството регламентиращо работата на обществените посредници в общините. Анализът и предложенията ще бъдат разпространени до всички общини. Законодателните предложения ще бъдат предоставени на председателя на Народното събрание и министър-председателя съгласно правомощията на омбудсмана 27 500.00 0.00
Изграждане на канали за взаимодействие на националния омбудсман с местните обществени посредници: ще бъдат организирани три еднодневни срещи (средно през два месеца), между съществуващите местни обществени посредници и омбудсмана.На интернет страницата на омбудсмана ще бъде изградена специална част тип дискусионен форум 12 307.10 0.00
Обогатяване на сайта на националния омбудсман и създаване на интернет среда за връзка с местните обществени посредници: ще бъдат разработени отделни секции, улесняващи достъпа на посетителите до важна информация, като например жалби на граждани, казуси, по които се работи в момента, библиотека с важни документи свързани с работата на омбудсмана и местните обществени посредници, презентации и доклади на омбудсмана. Към сайта ще бъде разработена и специална секция, в която местните обществени посредници ще могат да споделят казуси от практиката си и да търсят методическа подкрепа при решаването им. 27 021.44 0.00
Популяризиране работата на националния омбудсман и местните обществени посредници: Ще бъде изготвена (мултимедийна) презентация. Ще бъде представена във всички пилотни общини. Ще бъде изготвена и брошура, която ще бъде разпространена 9 699.60 0.00
Дейности по информация и публичност: Ще бъдат организирани пресконференции при старта и по-важните етапи на реализация на проекта. Системно ще бъдат изготвяни прес-информации за предстоящи дейности 4 800.00 0.00
Управление на проекта: Провеждане ежемесечни срещи на екипа, ежемесечни технически и финансови отчети, документация за провеждане на процедури за избор на изпълнител по реда на ЗОП 5.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.