Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 771 дървета
English

Програма: Административен капацитет

Район за планиране: Всички

Описание

Повишаване на професионалната компетентност на служителите в Община Раднево, за осигуряване на качествени, съобразени с нормативните изисквания услуги.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1. Организация и управление на проекта : С оглед успешното изпълнение на настоящата проектна идея непосредствено след подписването на договора с Управляващия орган и влизането му в сила ще бъде назначен екип за изпълнение на проекта, който ще включва следните членове:  Ръководител на проекта;  Координатор на проекта;  Финансист на проекта и  Експерт тръжни процедури. Екипът на проекта ще е отговорен за успешната реализация на дейностите по проекта в договорените срокове, постигане на заложените цели и отчитането му. Екипът ще е отговорен за отчитане на проекта в различни етапи от реализирането му, както и да поддържа и съхранява необходимата документация съгласно изискванията. В тази връзка ясно ще бъдат разпределени отговорностите между членовете и конкретните задачи на всеки един от членовете. За гарантиране постигането на така поставените цели ще бъдат провеждани регулярни срещи във връзка с реализирането на дейностите по проекта, обсъждане и уточняване на механизми за наблюдение и контрол върху изпълнението на задачите и отчитане на резултатите. 6 331.11 0.00
Дейност 2. Обучение на тема: Тълкуване и прилагане на приложимото законодателство в местното самоуправление: Обучение по съответното приложимо законодателство ще преминат общо 26 човека, които включват: Кмета на общината, 3-ма заместник кметове, кметове на кметства – 9 бр., 12 кметски наместници и секретар на общината. Обучението ще засегне темите:  Обучение по Закона за местното самоуправление и местната администрация;  Обучение по Закона за устройство на територията;  Обучения по Закона за общинските бюджети;  Обучение по Закона за гражданската регистрация;  Обучение по Закона за опазване на селскостопанското имущество;  Обучение по Закона за нотариусите и нотариалната дейност;  Обучение относно задълженията на кметовете и кметските наместници по призоваването съгласно ГПК, НПК и ДПК.  Връзка с медиите и възможност за участие на гражданите в процеса на вземане на решения на местно ниво. Обучението е предвидено за провеждане от външен изпълнител. То цели участниците да придобият познания относно нормативната регламентация на техните права и задължения, да дискутират определени въпроси от практиката и да споделят опита, който имат при решаването на конкретни казуси.  Ще обърне внимание на проблемите , които се изправят за решаване пред местните власти.  Ще ги запознае с европейските принципи за добро управление, с цел пълноценно ангажиране потенциала на местната общност.  Ще ги запознае с насоките и начините за непрекъснато надграждане на принципа „ местните власти по близо до гражданите”.  Ще ги запознае с Европейските демократични правни системи за прилагането на принципите и нормите на местното самоуправление. 18 460.00 0.00
Дейност 3. Обучение на тема: Работа в екип, единство и ефективност на екипа с оглед постигането на общите цели: Обучението по „Работа в екип, единство и ефективност на екипа с оглед постигането на общите цели” ще бъде възложено на външен изпълнител и ще обхване общо 15 служителя от общинска администрация, от тях:  От Дирекция „Административно-правно и информационно обслужване” - 3 служителя;  От Дирекция „Обществени поръчки” – 2служителя;  От дирекция „Социална политика” – 2 служителя  Дирекция „Финансово-стопански дейности и управление на собствеността” – 3 служителя;  Дирекция „Териториално и селищно устройство, стопанска политика и общинска собственост” – 3 служителя;  Дирекция „Евроинтеграция и стратегическо планиране” - 2 служителя Темата на обучението е продиктувана от необходимостта от подобряване на координацията между отделните дирекции и служители и е насочено към дефиниране и справяне с проблеми, свързани с работата между отделните звена на администрацията, и вътре в тях. Ще се създадат умения за работа заедно и в екип. 10 650.00 0.00
Дейност 4. Обучение на тема: Ефективно взаимодействие на служителите от местната администрация с хора от уязвими групи: Обучението по Ефективно взаимодействие на служителите от местната администрация с хора от уязвимите групи ще преминат общо 10 служителя от общината както следва:  От дирекция „Административно-правно и информационно обслужване” -7 служители, като 4 бр. от фронт офисите, 1 от деловодството и 2 от бек офисите. Обучение за работа с хора от уязвими групи, изслушване на техните искания, предоставяне на информация, предоставяне на услуги;  От дирекция „Социална политика” – 3-ма служители Обучение за работа с хора от уязвимите групи с цел тяхното социализиране в обществото. Целта на обучението е да повишаване знанията за обществените процеси, водещи до маргинализиране на определени групи. Познаване на спецификата и принципи на функциониране на уязвимите групи, Умения за идентифициране и преодоляване на личните пречки за ефективно взаимодействие с представителите на уязвимите групи. 7 100.00 0.00
Дейност 5. Обучение на тема: Практически аспекти по прилагане на закона за публично частно партньорство. Европейски практики: Обучение за усвояване на Практически аспекти по прилагане на закона за публично частно партньорство. Европейски практики ще преминат общо 13 служителя, както следва:  Дирекция „Финансово-стопански дейности и управление на собствеността” – 3-ма служителя;  Дирекция „Териториално и селищно устройство, стопанска политика и общинска собственост” – 2 -ма служителя;  Дирекция „Административно правно и информационно обслужване” – 2- ма служителя;  Дирекция „Евроинтеграция и стратегическо планиране” – 3-ма служителя;  Дирекция „Обществени поръчки”– 3-ма служителя. Предвидено е обучението да се възложи за провеждане на външен изпълнител и е насочено за служители, работещи в областта на общинска собственост, концесии, строителство, финанси, експерти външно финансиране юристи, икономисти. В резултат на обучението, служителите ще придобият знания относно приложното поле на ПЧП, европейските практики в областта на ПЧП; ще се споделят казуси и конкретни примери. 19 050.00 0.00
Дейност 6. Обучения, проведени в Института по публична администрация: Обученията организирани от Института по публична администрация са 24 на брой, ще бъдат обучени общо 48 служители на общината, както следва: 1. Практически аспекти в работата на звената по човешки ресурси – 2-ма служители от дирекция „АПИО” работещи в звеното ЧР. Ролята и отговорностите на експертите по ЧР в системата по УЧР. 2. Правна уредба и приложение на ГПК – 1 юрист; Актуални проблеми по приложението на Гражданския процесуален кодекс. 3. Семеен кодекс и Кодекс на международното частно право – 2 служители от дирекция „АПИО”. В обучението ще се разгледат и разяснят по достъпен и разбираем начин разпоредбите на новия Семеен кодекс, Кодекса на международното частно право, както и свързаните с тях нормативни актове. 4. Конфликт на интереси правна рамка и практика – 1 юрист; Основните моменти по прилагането на Закона за предотвратяване и разкриване на конфликт на интереси във връзка с осъществяването на вътрешния административен контрол. 5. Политика на ЕС за защита на личните данни, правна регулация и практика в България- 2-ма участника дирекция „АПИО”; Основни насоки на политиката на Европейския съюз и България за защита на личните данни. 6. Английски език( за юристи) – 1 юрист; Разширяване, упражняване и затвърждаване на познанията по английски език в областта на правото и правната лексика. 7. Актуални въпроси при изготвяне на годишни финансови отчети на бюджетните предприятия - 1 участник от дирекция „ФСДУС”. Съпоставянето на информацията от отчета за касовото изпълнение на бюджета с информацията от годишния баланс като необходимо условие за правилното изготвяне на годишния финансов отчет. 8. Новите моменти при извършването на одитите за съответствие при финансово управление и одитите за заверка на годишните финансови отчети на бюджетните предприятия - 3-ма участника от дирекция „ФСДУС”. Предизвикателства по прилагането на международните одиторски стандарти при извършването на одитите на бюджетните предприятия. 9. Публично частно партньорство-инструмент за провеждане на социално икономическата политика - 2-ма участника от дирекция „ФСДУС” ; Да представи основните и принципни положения за реализиране на публично -частни партньорства. 10. Контрол, одит и отчетност в администрацията – 1 Вътрешен одитор и 1 Финансов контрольор. Да запознае участниците с новите моменти в одитната дейност на публичните финанси. 11. Управление на собствеността - 5-ма участника от отдел „Стопанска политика и общинска собственост”.Да се изгради разбиране относно принципите за управление на публичен ресурс. 12. Устройство на територията-политика и управление – 4-ма участника от отдел „Териториално и селищно устройство”. Да се изградят умения за прилагане на нормативната уредба и споделяне на казуси и конкретни примери по отделни възможности за провеждане на иновативна политика по управление и устройство на територията. 13. Електронни таблици с MS Excel(напреднали)- 1 участник от отдел „Стопанска политика и общинска собственост и 1 от дирекция „Евроинтеграция и стратегическо планиране” 14. Електронни таблици с MS Excel(икономисти)- 1 участник от отдел „Стопанска политика и общинска собственост” и 2-ма участници от дирекция „Евроинтеграция и стратегическо планиране” 15. Презентационни умения , MS POWER POINT(базов курс) – 2-ма участника от отдел „Стопанска политика и общинска собственост” и 1 от отдел „Обществени поръчки” 16. База данни с MS ACCESS( начинаещи) – 2-ма участници от отдел „СПОС” и 1 участник от отдел „Обществени поръчки” 17. Електронни таблици с MS EXCEL (базов курс)- 2-ма участници от дирекция „ЕИСП”; 18. Практически умения за ефективна комуникация - 2 участник от дирекция „Социална политика”; За развитие на практически умения за ефективно общуване. 19. Специфика на между културните комуникации – 1 участник от дирекция „Социална политика”. Да развие практически умения за ефективно междукултурно общуване. 20. Делова етика – 1 участник от дирекция „СП”. Да се изградят знания и умения за етично делово общуване и прилагане на етичните стандарти при вземане на управленски решения. 21. Прилагане правото на ЕС в държавите членки – 1 юрист 22. Управление на отпадъците.Европейски норми и практики – 1 участник от отдел „ТСУ” 23. Форми на сътрудничество между администрацията, граждански и бизнес организации -2 участника от дирекция „ФСДУС” и дирекция „ЕИСП” 24. Професионална етика и етично регулиране, в държавната администрация, практически умения за решаване на етични дилеми и конфликти възникващи при извършваните дейности – 1 участник от дирекция „Социална политика”. Участниците да придобият познания относно нормативната регламентация на техните права и задължения, да дискутират определени въпроси от практиката и да споделят опита, който имат при решаването на конкретни проблемни казуси. 1 720.00 0.00
Дейност 7. Осигуряване на информация и публичност на проекта: В началото проектът ще бъде представен официално пред местните медии на пресконференция с участието на екипа по проекта, представители на общинска администрация и кмета на общината. Ще бъдат разяснени целите, задачите и дейностите, включени в проекта, както и очакваните резултати. В рамките на проекта се предвижда изготвянето и отпечатването на следните информационни материали:  Банер – 2 бр.;  Брошури – общо 500 бр., представящи проекта;  информационни табели по проекта- 2 бр., които ще се поставят на видно място в сградата на общината;  блок-листи – 130 бр.  семинарни папки – 130 бр. За по-широко информиране на обществеността се предвиждат и други информационни подходи като:  публикации в местни вестници;  периодично публикуване на материали на Интернет страницата на общината за представяне на проекта и напредъка по него. При приключването на дейностите по проекта ще се организира заключителна пресконференция, на която ще бъдат поканени всички участници в него, общинска администрация, медии. Ръководителят на проекта ще представи резултатите от проекта с мултимедийна презентация. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.